تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818868677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عشاير فردوس سالانه 120 تن توليدات دامي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱ب.ظ)
عشاير فردوس سالانه 120 تن توليدات دامي دارند موج - رئيس امور عشاير فردوس گفت: عشاير اين شهرستان سالانه 120 تن انواع فرآورده‌هاي دامي شامل گوشت قرمز، مواد لبني، پشم، مو و کرک توليد و روانه بازار مصرف مي‌کنند که اين مقدار شامل 35 درصد توليدات دامي شهرستان مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، ولي‌الله داروغه اظهار کرد: جمعيت 3380 نفري عشاير شهرستان فردوس در پنج سايت اسکان کجه، چاهنو، ابراهيم‌آباد و طاهرآباد، آبدکي و پلوند زندگي مي‌کنند.
وي افزود: منطقه عشايري کجه با 105 خانوار، بزرگ‌ترين سايت اسکان خودجوش عشايري در خراسان جنوبي محسوب مي‌شود که عشاير اين سايت علاوه بر دامداري به فعاليت‌هاي کشاورزي نيز مشغول هستند.
داروغه ابراز داشت: جمعيت دامي عشاير فردوس در چند سال گذشته 85 هزار راس دام بود که به دليل خشکسالي و نيز مهاجرت تعدادي از عشاير به خارج از استان، اين تعداد به 45 هزار راس کاهش يافته است.
رئيس امور عشاير فردوس، کم‌آبي، کمبود نقدينگي، نبود توانايي مالي براي خريد علوفه مورد نياز دام، ارزان بودن قيمت دام، نداشتن بازار خريد و فروش دام به صورت مدت‌دار را از جمله مشکلات عشاير اين شهرستان عنوان کرد.
وي افزود: تنها عاملي که سبب ماندگاري همين تعداد عشاير و ادامه فعاليت آنان شده، وجود 45 حلقه چاه است که عشاير در کنار دامداري به فعاليت‌هاي کشاورزي نيز مشغول هستند و به همين سبب از مهاجرت و فروش دام خودداري مي‌کنند.
داروغه اعتبارات اختصاص يافته به امور عشاير را بسيار ناچيز و محدود دانست و تصريح کرد: اين کمبود اعتبار سبب شده که خدمات‌رساني به عشاير با مشکل مواجه و بسياري از امکانات مورد نياز براي عشاير به خوبي فراهم نشود.
وي توزيع 120 تن علوفه يارانه‌اي و 200 تن جو مدت‌دار در دو مرحله بين عشاير، آبرساني سيار با حمل 200 تانکر به مناطق عشايري فردوس را از جمله خدمات ارائه شده به عشاير اين شهرستان از ابتداي امسال عنوان کرد.
رئيس امور عشاير فردوس در ادامه با اشاره به اينکه بيش از 90 درصد عشاير فردوس زير پوشش بيمه اجتماعي قرار گرفته‌اند، گفت: بيش از 50 درصد از جمعيت عشايري اين شهرستان در انتظار ابلاغ بازنشستگي از سوي صندوق بيمه اجتماعي عشاير و روستاييان هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن