تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803125457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمع‌آوري 5 كتاب بدون مجوز از نمايشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جمع‌آوري 5 كتاب بدون مجوز از نمايشگاه
رئيس كميته رسيدگي به تخلفات ناشران از جمع‌آوري پنج كتاب از سطح نمايشگاه طي دو روز نخست خبر داد و گفت: اين كتاب‌ها فاقد مجوز نشر از سوي وزارت ارشاد بوده‌اند.
به گزارش «جوان»، همايون اميرزاده، رئيس هيئت رسيدگي به تخلفات ناشران در نمايشگاه كتاب تهران در جمع خبرنگاران حاضر و در سخناني گفت: در روز نخست نمايشگاه عمده‌ترين موارد نظارتي كه در كميته احصا شده و مبناي نظارت ما در بخش داخلي بود را سرشماري كرديم، بر اين اساس در حوزه دين، ترويج و تبليغ اباحه‌گري، تحريف يا انكار مباني احكام اسلام، مخدوش كردن چهره امامان، تبليغ و ترويج چهره‌هاي منحرف مثل وهابيت و بهاييت، ترويج و تبليغ موارد غيراخلاقي و غيرديني به عنوان مؤلفه‌هاي نظارتي ضبط شده است.  
وي با اشاره به مؤلفه‌هاي نظارتي حوزه فلسفه و عرفان گفت: ترويج انديشه‌هاي پوچگرايانه و اومانيسم افراطي، ترويج و تبليغ فرقه‌ها و عرفان‌هاي شريعت، ترويج و تبليغ موارد خلافي مثل رمل و اسطرلاب و چاپ كتاب‌هايي در حوزه سنگ شناسي از جمله موارد نظارتي ماست.
اميرزاده اضافه كرد: در حوزه علوم سياسي، اجتماعي و تاريخ و جغرافيا ترويج آراي گروه‌هاي محارب و ضدانقلاب و همچنين دفاع از نظام سلطنتي و استبدادي و تطهير چهره منفور آنها، اهانت به حضرت امام (ره) و رهبري و مراجع تقليد، تبليغ عليه قانون اساسي و انقلاب اسلامي، ايجاد اختلاف و درگيري ميان طوايف قومي، گرايش‌هاي مذهبي يا اختلال در وحدت ملي و تماميت ارضي كشور، تضعيف غرور ملي، روح وطن دوستي و ايجاد خودباختي در فرهنگ و تمدن، تبليغ و ترويج مباني صهيونيست و رژيم اشغالگر قدس و كساني كه اسرائيل را به عنوان يك كشور مي‌شناسند، از جمله مواردي هستند كه ارائه آنها تخلف محسوب مي‌شود.
رئيس هيئت رسيدگي به تخلفات ناشران گفت: در حوزه روانشناسي نيز ترويج آموزه‌هاي مغاير با فرهنگ اسلامي، رواج سبك‌هاي زندگي غير ديني در حوزه هنر، عرضه مضامين غيراخلاقي و تبليغ افراد و جريان‌هاي فاسد هنري تخلف محسوب مي‌شود.  بنا به گفته اميرزاده اين اصول از كليات ضوابط اجرايي نشر كشور مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي برداشته شده است و به نظر مي‌رسد اگر محورهاي مذكور مورد توجه قرار بگيرد، دغدغه‌اي در خصوص محتوا يا ارائه محتوا در نمايشگاه نخواهيم داشت.
اميرزاده در بخش دوم اين نشست درباره تخلفات انجام شده در روز نخست نمايشگاه گفت: در روز اول 26 كتاب را مورد بررسي قرار داديم، فرآيند هم اينگونه بود كه كتاب‌هايي كه احتمال وجود محتواي خارج از ضوابط در آنهاست، براي بررسي جمع‌آوري شده و بازرسان ويژه به بررسي آنها اقدام مي‌كنند، چنانچه محتواي آثار جمع‌آوري شده مطابق ضوابط نشر باشد، ارائه آن در نمايشگاه بلامانع است.
وي افزود: بر اين اساس از اين 26 مورد دو مورد كتاب جمع‌آوري شد كه در حوزه روانشناسي بودند، 14 مورد در حال بررسي است و 10 مورد نيز بلامانع بود.
اميرزاده با اشاره به تخلفات انجام شده در روز دوم نمايشگاه گفت: در روز دوم نمايشگاه از مجموع 13 مورد بررسي شده چهار مورد بلامانع بود، سه مورد نيز به دليل نداشتن مجوز نشر جمع آوري شدند و سه مورد هم به صلاحديد و با همكاري ناشر از توزيع در نمايشگاه منع شدند و خوشبختانه ناشران در اين زمينه همكاري خوبي با ما داشتند. پرونده سه كتاب ديگر نيز در حال بررسي است.
رئيس كميته رسيدگي به تخلفات ناشران با اشاره به تخلفات ناشران در دو روز نخست نمايشگاه گفت: هيئت رسيدگي به تخلفات در دو روز نخست با مستندات موجود اقدام به صدور شش رأي كرده است، بر اين اساس سه ناشر در بخش عمومي اقدام به فروش كتاب غيرمجاز كرده‌اند، يك ناشر هم اقدام به فروش كتاب ساير ناشران، يك ناشر عدم احراز اعلام وصول، يك ناشر عدم رعايت تذكرات مبني بر عرضه مجدد كتاب براي اعلام وصول و يك ناشر هم به دليل نرسيدن به حدنصاب كتاب‌هاي چاپ اول غرفه‌اش تعطيل شد.
اميرزاده با اشاره به آراي صادر شده براي ناشران متخلف گفت: آراي صادر شده عبارتند از جمع‌آوري اثر، اخطار كتبي، درج در پرونده ناشر، تعطيلي غرفه يك روز يا دو روز كاري، جمع‌آوري كتب و تعطيلي غرفه تا پايان نمايشگاه.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن