تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796830836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمع آوری ۵ کتاب بدون مجوز از سطح نمایشگاه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جمع آوری ۵ کتاب بدون مجوز از سطح نمایشگاه
رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران از جمع آوری ۵ کتاب از سطح نمایشگاه طی دو روز نخست خبر داد و گفت: این کتاب ها فاقد مجوز نشر از سوی وزارت ارشاد بوده اند.
کد خبر: ۴۹۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ - 09 May 2015


رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران از جمع آوری ۵ کتاب از سطح نمایشگاه طی دو روز نخست خبر داد و گفت: این کتاب ها فاقد مجوز نشر از سوی وزارت ارشاد بوده اند.

به گزارش تسنیم همایون امیرزاده رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران حاضر  و در سخنانی گفت: در روز نخست نمایشگاه عمده ترین موارد نظارتی که در کمیته احصا شده و مبنای نظارت ما در بخش داخلی بود را احصا کردیم، بر این اساس در حوزه دین، ترویج و تبلیغ اباهه گری، تحریف و یا انکار مبانی احکام اسلام، مخدوش کردن چهره امامان، تبلیغ و ترویج چهره های منحرف مثل وهابیت و بهاییت، ترویج و تبلیغ موارد غیر اخلاقی و غیردینی به عنوان مولفه های نظارتی احصا شده است.

وی با اشاره به مولفه های نظارتی حوزه فلسفه و عرفان  گفت: ترویج اندیشه های پوچ گرایانه و اومانیسم افراطی، ترویج و تبلیغ قرفه ها و عرفان های شریعت، ترویج و تبلیغ موارد خلافی مثل رمل و اسطرلاب و چاپ کتاب هایی در حوزه سنگ شناسی از جمله موارد نظارتی ماست.

امیرزاده اضافه کرد: در حوزه علوم سیاسی، اجتماعی و تاریخ و جغرافیا ترویج آرای گروه های محارب و ضدانقلاب و همچنین دفاع از نظام سلطنتی و استبدادی و تطهیر چهره منفور آنها، اهانت به حضرت امام (ره) و رهبری و مراجع تقلید، تبلیغ علیه قانون اساسی و انقلاب اسلامی، ایجاد اختلاف و درگیری در میان طوایف قومی، گرایش های مذهبی و یا اختلال در وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور، تضعیف غرور ملی، روح وطن دوستی و ایجاد خودباختی در فرهنگ و تمدن ، تبلیغ و ترویج مبانی صهیونیست و رژیم اشغالگر قدس و کسانی که  اسرائیل را به عنوان یک کشور می شناسند،  از جمله مواردی هستند که ارائه آن ها تخلف محسوب می شود.

رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران گفت: در حوزه روانشناسی نیز ترویج آموزه های مغایر با فرهنگ اسلامی، رواج سبک های زندگی غیر دینی در حوزه هنر، عرضه مضامین غیراخلاقی و تبلیغ افراد و جریان های فاسد هنری تخلف محسوب می شود.

بنا به گفته امیرزاده این اصول از کلیات ضوابط اجرایی نشر کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برداشته شده است و به نظر می رسد اگر محورهای مذکور مورد توجه قرار بگیرد، دغدغه ای در خصوص محتوا یا ارائه محتوا در نمایشگاه نخواهیم داشت.

امیرزاده در بخش دوم این نشست درباره تخلفات انجام شده در روز نخست نمایشگاه گفت: در روز اول 26 کتاب را مورد بررسی قرار دادیم،  فرآیند هم اینگونه بود که کتاب هایی که احتمال وجود محتوای خارج از ضوابط در آن ها است،  برای بررسی جمع آوری شده و بازرسان ویژه به بررسی آن ها اقدام می کنند،  چنانچه محتوای اثار جمع آوری شده مطابق ضوابط نشر باشد،  ارائه آن در نمایشگاه بلامانع است.

وی افزود: بر این اساس از این 26 مورد دو مورد کتاب جمع آوری شد که در حوزه روانشناسی بودند، 14 مورد در حال بررسی است و 10 مورد نیز بلامانع بود.

امیرزاده با اشاره به تخلفات انجام شده در روز دوم نمایشگاه گفت: در روز دوم نمایشگاه از مجموع 13 مورد بررسی شده 4 مورد بلامانع بود، 3 مورد نیز به دلیل نداشتن مجوز نشر جمع آوری شدند و 3 مورد هم به صلاحدید و با همکاری ناشر از توزیع در نمایشگاه منع شدند و خوشبختانه ناشران در این زمینه همکاری خوبی با ما داشتند. پرونده 3 کتاب دیگر نیز در حال بررسی است.

رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران با اشاره به تخلفات ناشران در دو روز نخست نمایشگاه گفت: هیئت رسیدگی به تخلفات در دو روز نخست با مستندات موجود اقدام به صدور 6 رأی کرده است، بر این اساس 3 ناشر در بخش عمومی اقدام به فروش کتاب غیر مجاز کرده اند، یک ناشر هم اقدام به فروش کتاب سایر ناشران، یک ناشر عدم احراز اعلام وصول، یک ناشر عدم رعایت تذکرات مبنی بر عرضه مجدد کتاب برای اعلام وصل و یک ناشر هم به دلیل نرسیدن به حدنصاب کتاب های چاپ اول غرفه اش تعطیل شد.

امیرزاده با اشاره به آراء صادر شده برای ناشران متخلف گفت:  آراء صادر شده عبارتند از جمع آوری اثر، اخطار کتبی، درج در پرونده ناشر، تعطیلی غرفه  یک روز و یا دو روز کاری، جمع آوری کتب، تعطیلی غرفه تا پایان نمایشگاه.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن