تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803914370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر آموزش و پرورش: نوشتن مقاله ISI وظیفه معلم نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر آموزش و پرورش: نوشتن مقاله ISI وظیفه معلم نیست شیراز- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان گفت: نوشتن مقاله و ثبت آن در پایگاه استنادی موسسه اطلاعات علمی (ISI) وظیفه معلمان نیست، هر چند این امر اقدامی درخور تقدیر و یک مزیت محسوب می شود.


به گزارش ایرنا محمد دیمه ور روز شنبه در آیین سپاس از معلمان برتر دوره ابتدایی استان فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز افزود: به دنبال طرح موضوع اجرای طرح رتبه بندی معلمان، برخی درباره نداشتن مقاله در پایگاه استنادی I.S.I اظهار نگرانی کردند و حال آن که آنچه در اجرای این طرح اهمیت دارد فعالیت های معلمان و مدیران برای بهبود کیفیت در فضای آموزشی است.
وی با بیان این که رتبه بندی معلمان باید بر اساس شاخص های حرفه ای معلمان صورت گیرد،اظهارکرد:شاخص هایی برای فرآیند رتبه بندی پیش بینی شده و در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش آمده است که فرهنگیان می توانند با مراجعه به این سایت اینترنتی، نظرات خود را برای بهبود روند اجرای طرح رتبه بندی اعلام کنند.
طرح رتبه بندی معلمان با هدف ارتقای بهره وری نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش اواخر سال 93 در دولت تصویب شد و قرار است مرحله اول این طرح در سال 94 اجرا و احکام کارگزینی معلمان پیرو اجرای این طرح از اول مهر امسال صادر شود.

** دولت پیگیر "حرف حق" معلمان است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های این وزارتخانه و دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان اشاره کرد و گفت: اطمینان می دهم که دولت به مسائل معیشتی فرهنگیان توجه دارد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی ادامه داد: "حرف حق" معلمان را دولت و وزارت آموزش و پرورش در دستور کار پیگیری قرار داده اند.
دیمه ور با بیان این که آموزش و پرورش سکاندار صیانت از تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی است، گفت: معلمان کشور در بدترین شرایط اجازه نداده اند مقدرات آینده کشور با مشکلات آنها گره بخورد.

** برخی قضاوت کودکانه درباره آموزش و پرورش دارند
وی افزود: برخی از افراد قضاوتی کودکانه درباره وزارت آموزش و پرورش دارند و چشمان خود را بر ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی معلمان در نقاط مختلف کشور بسته اند و حال آن که نمی توان این ایثار و فداکاری ها را قیمت گذاری کرد و جامعه همواره مدیون خصلت های پاک معلمان است.
معاون وزارت آموزش و پرورش با بیان این که آینده ایران در دست آموزش و پرورش است، گفت: باید مقوله آموزش و پرورش به عنوان مساله کلان ملی در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد و موضوع هایی همچون امنیت، اقتصاد و ... ذیل این مقوله تعریف شوند تا امنیت و توسعه پایدار محقق شود.
دیمه ور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر جامعه اظهار کرد: برای درک و مدیریت صحیح پدیده فضای مجازی و استفاده صحیح از این پدیده اجتناب ناپذیر، نیازمند تحول جدی در نهاد تعلیم و تربیت هستیم.
وی افزود: باید رویکرد ها به مقوله تعلیم و تربیت و ماموریت معلمان تغییر کند و نباید از یاد برد که معلم یک وظیفه راهبری در حوزه آموزش دارد و یک تسهیلگر و زمینه ساز رشد است و این دیدگاه با این که معلم به بانک اطلاعات تبدیل شود منافات دارد.
این مقام مسوول اظهار کرد: مدرسه باید از مرکز آموزش به کانون تربیت تبدیل شود و در این مسیر معلمان باید بر کاربرد فناوری در فرآیند آموزش مسلط شوند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کلمه فناوری به گوش می رسد برخی به یاد رایانه و ویدیوپروژکتور و ... می افتند که اینها بخش کوچکی از فناوری است و در واقع فناوری آموزشی به معنای کاربرد آگاهانه و خلاقانه علم برای تسهیل و تسریع یادگیری دانش آموزان است.

** آغاز تمرین دموکراسی از پیش دبستانی
مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: تمرین دموکراسی، ارتقای اعتماد به نفس، توسعه خلاقیت و روحیه جستجوگری در دانش آموزان باید از دوره پیش دبستانی و ابتدایی آغاز شود.
حمیدرضا آذری افزود: اگر قرار است تحولی در آموزش و پرورش ایجاد شود، باید از دوره ابتدایی آغاز شود و اگر انتظار داریم یک خانواده و جامعه خوب داشته باشیم، باید به پیش دبستانی توجه کنیم.
در این آیین از 250 نفرازمعلمان ابتدایی استان فارس که در اجرای طرح های کشوری جابربن حیان، مدیریت، درس پژوهی، روش های تدریس و دست ساخته های دانش آموزان حائز رتبه های برتر کشور شده بودند ، قدردانی شد.ک/2
2027 /6118/ 1650



19/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن