تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819499240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوانان پايه‌گذاران اصلي اقتصاد دانش‌بنيان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۴۰ب.ظ)
معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري: جوانان پايه‌گذاران اصلي اقتصاد دانش‌بنيان هستند موج - معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري صبح امروز با حضور در «نخستين سمينار بين‌المللي دانش‌آموزي استانداردسازي» در ياسوج بر نقش جوانان کشور در آينده سازي بر مبناي اقتصاد دانش بنيان تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري، که صبح امروز و در ادامه سفرهاي استاني، به استان کهگيلويه و بويراحمد سفر کرده است، در «نخستين سمينار دانش‌آموزي استانداردسازي» حضور يافت و به سخنراني پرداخت.
معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري در سالن تربيت‌معلم شهيد ايزدپناه ياسوج، با اشاره به اين‌که شکل‌گيري آينده کشور بر مبناي اقتصاد دانش‌بنيان، در دستان جوانان کشور است، افزود: اصلي‌ترين لازمه‌ها و پايه‌هاي اقتصاد دانش‌بنيان جوانان است و آينده کشور در گروي آينده‌اي است که دانش‌آموزان و دانشجويان براي خودشان متصور هستند.
ستاري در جمع صميمي دانش‌آموزان شرکت‌کننده اين سمينار، بر لزوم تکرار نکردن اشتباهات گذشته تأکيد کرد و گفت: نمي‌توان در ساخت آينده کشور، صرفا به منابع زيرزميني آن تکيه زد، اما؛ به فکر، ايده و اختراع و مفاهيمي از اين دست توجهي نداشته باشيم.
نائب‌رئيس هيأت امناي صندوق نوآوري و شکوفايي، براي دانش‌آموزان از مفهوم نفرين منابع سخن گفت و يادآور شد: کشورهايي متکي به منابع زيرميني هيچ‌گاه موفق به پيشرفت نشده‌اند، در حالي‌که کشورهايي که اعتقاد و باورشان را بر منابع انساني فکر و ايده بنا کرده‌اند، در مسير پيشرفت قرار گرفته‌اند.
رئيس بنياد ملي نخبگان با بيان اين‌که آينده در اختيار کشورهايي است که بر نيروي انساني کارآمد خود تکيه دارند، عنوان کرد: توجه به منابع انساني که دانش‌آموزان از اصلي‌ترين سرمايه‌هاي آن هستند، بايد مبناي حرکت‌هاي آينده کشور در مسير پيشرفت قرار بگيرد.
ستاري با اشاره به مورد توجه قرار نگرفتن آينده‌سازي و پايه‌ريزي به‌طور صحيح، از صد سال گذشته تاکنون، از توجه و اجرايي‌سازي قانون مالکيت فکري و قانون استاندارد،‌ ابراز خرسندي کرد و افزود: ضروري است دانش آموزان به عنوان آينده‌سازان و سرمايه‌هاي کشور با اين مفاهيم آشنا مي‌شوند.
معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري، دانش آموزان و جوانان را پايه‌گذاران اصلي اقتصاد دانش‌بنيان برشمرد و ابراز اميدواري کرد: سمينارها و دوره‌هايي همچون اين دوره به تصميم گيري براي آينده کشور کمک‌خواهد کرد و سبب خواهد شد ضمن متوجه شدن اشتباهات گذشته با ديد جديدي به آينده کشور بنگريم.
ستاري با بيان اين که ثروتمندان واقعي يک کشور در دل مدارس و دانشگاه‌هاي آن کشور شکل مي‌گيرند، افزود: توجه به منابع ارزشمند انساني همچون دانش‌آموزان است که اقتصاد دانش‌بنيان را از ديگر اقتصادها متفاوت مي‌کند.
معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري، در پايان سخنراني خود در اين سمينار با اشاره به اين که استان‌هاي کشور، مملو از ذخاير ارزشمند و پتانسيل‌هاي ذاتي بسيار ارزنده براي تحقق اقتصاد دانش‌بنيان است، ابراز اميدواري کرد: با برگزاري اين سمينارها تعاملات اثرگذارتري در سطح بين‌المللي اتفاق بيفتد.
براساس اين گزارش، رئيس بنياد ملي نخبگان همچنين در جمع اساتيد، اعضاي هيأت علمي و دانشجويان دانشگاه ياسوج نيز حضور يافت و از نزديک با نظرات آنان در حوزه اقتصاد دانش‌بنيان آشنا شد.
وي در اين ديدار با بيان اينکه پايه اصلي تفکر در اقتصاد دانش‌بنيان، توان ذاتي هر استان است، ابراز کرد: استان‌هايي که بر مبناي توان ذاتي خود توسعه نيافتند، اکنون با مشکلات عديده اي از جمله مشکلات زيست محيطي و آلودگي دست و پنجه نرم مي‌کنند از اين رو توسعه درون زاي استان‌ها ضروري است که بر همين اساس تهيه و تدوين طرح آمايش و جامع استان‌ها بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
ستاري همچنين بر تأمين بخشي از درآمد دانشگاه‌ها از طريق فروش فناوري‌هاي خود تاکيد کرد.
در ادامه سفر استاني معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري به استان کهگيلويه و بويراحمد که با حضور دکتر سيد موسي خادمي استاندار کهگيلويه و بويراحمد همراه بود، از دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي و آزمايشگاه نانو دانشگاه ياسوج بازديد به عمل آمد. ستاري در جمع فعالان حوزه فناوري و مسوولان شرکت‌هاي دانش‌بنيان استان اظهار کرد: در اين حوزه دولت با مشارکت بخش خصوصي براي تجاري‌سازي تحقيقات دانش‌پژوهان همکاري کرده و بخش خصوصي با معرفي نياز خود به دانشگاه بايد از نتايج تحقيقات استفاده کند.
معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري گفت: دستيابي به روش‌هاي علمي و مناسب براي استفاده از ايده‌ها علمي و ساماندهي اختراعات و آثار محققان با هدف کمک به توليد داخلي مبتني بر دانش بومي و اقتصادي نمودن اين فعاليت‌ها از برنامه‌هاي اولويت‌دار اين بخش است.
وي بابيان اينکه، دولت با اعطاي تسهيلات از شرکت‌هاي دانش‌بنيان حمايت مي‌کند، تصريح کرد: اگر آثار شرکت‌هاي دانش‌بنيان و مخترعان به فرايند تجاري‌سازي نرسد، پرداخت تسهيلات بانکي تنها يک بدهي مالي براي اين شرکت‌ها ايجاد خواهد کرد.
ستاري همچنين اظهار کرد: هماهنگي با معاونت‌هاي پژوهشي دانشگاه‌ها، استانداران و برنامه‌ريزي براي ساماندهي فعاليت‌هاي شرکت‌هاي دانش‌بنيان و شکوفايي ظرفيت‌هاي اقتصادي و علمي اين بخش در سفرهاي استاني مورد توجه است.
بنابراين گزارش، بازديد از چند شرکت دانش‌بنيان و فناوري استان، در زمره ديگر برنامه‌هاي معاون رئيس‌جمهور قرار دارد.
همچنين جلسه گفت‌وگو معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور با صاحبان صنايع و شرکت‌هاي فناوري، با حضور استاندار استان کهگيلويه و بويراحمد، رؤساي دانشگاه‌ها، رئيس پارک علم و فناوري ياسوج، مديران صنايع و جمعي از نخبگان استان کهگيلويه و بويراحمد، پايان‌بخش سفر دکتر ستاري به ياسوج خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن