تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804823590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آینده انگليس در اتحادیه اروپا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛
آینده انگليس در اتحادیه اروپا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت انگليس با تفرقه‌ سياسی و آينده‌ای نامشخص در اتحادیه اروپا روبرو است.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم دنیس هیولت از لندن نوشت: کارشناسان و تحلیلگران سیاسی پیش بینی می‌کنند انتخابات پارلمانی انگلیس که با پیروزی آسان حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون همراه شد، به احتمال زیاد پیامدهایی گسترده بر کشوری خواهد داشت که بیش از هر زمان دیگر دچار تفرقه سیاسی شده و با توجه به پیروزی های چشمگیر استقلال طلبان اسکاتلند با خطر تجزیه مواجه شده و آینده اش در اتحادیه اروپا نیز با هاله‌ای از ابهام روبرو است.

کیت جنکینز، کارشناس سیاسی مدرسه علوم اقتصادی انگلیس، می‌گوید ملی‌گرایان حزب ناسیونال اسکاتلند SNP یک نبرد انتخاباتی را در گذشته از دست دادند اما این بار پیروز از میدان خارج شدند. 


ملی‌گرایان اسکاتلند به رغم این که شش ماه پیش در همه پرسی استقلال این منطقه شکست خوردند، به طرز عجیبی تجدید قوا کرده و در انتخابات پارلمانی اخیر این منطقه موفق شدند پنجاه و شش کرسی از مجموع پنجاه و نه کرسی پارلمان اسکاتلند را به دست آورند و در منطقه‌ای که تا کمی پیش از آن به عنوان یکی از پایگاه‌های مسلم  و تسخیرناپذیر حزب کار یاد می‌شد، به یک پیروزی واقعی مهم دست پیدا کنند.


این پیروزی می‌تواند جاه‌طلبی‌های حزب ملی‌گرای اسکاتلند را بار دیگر تشدید کند. تونی تراورس، کارشناس مدرسه علوم اقتصادی انگلیس، در این باره هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهد و می‌گوید:" مسلما دستیابی به استقلال برای اسکاتلند هدف نهایی حزب ملی‌گرای این منطقه است هر چند رهبران این حزب تلاش می‌کنند به منظور رعایت جانب احتیاط، از زبان و لحنی استفاده کنند که به همه اطمینان دهد مسئله استقلال در حال حاضر در دستور کار آنها نیست.


حزب محافظه کار انگلیس  که دشمن قسم خورده ملی گرایان اسکاتلند محسوب می شود، در انتخابات مجلس عوام انگلیس به پیروزی رسیده است و همین مسئله ممکن است شکاف موجود میان آنها با "وستمینستر" را بیش از پیش افزایش دهد. این واقعیتی است که نیکولا استورجن، نخست وزیر منطقه خودگردان شمال انگلیس آن را کتمان نمی‌کند. نخست وزیر اسکاتلند آشکارا تاکید کرده است که تلاش برای افزایش قدرت به منظور  کنترل دارایی‌های منطقه  را در اولویت سیاست‌های خود قرار می دهد. 


پیروزی ملی‌گرایان اسکاتلند در انتخابات پارلمانی این  دوره میدان عمل را برای ملی گرایان حزب " سرزمین ولز" موسوم به Plaid Cymru نیز باز خواهد کرد. ملی گرایان ولز نیز در انتخابات اخیر موفق شدند جایگاه خود را در پارلمان تقویت کنند. در میان چهار کشور انگلیس، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز که پادشاهی متحد بریتانیا را تشکیل می دهند، بدون تردید ولز محروم ترین منطقه محسوب می‌شود. لین وود چهل و سه ساله جمهوری خواه که زمام امور را در ولز در دست دارد، در انتخابات اخیر موفق شد سه کرسی در مجلس عوام را حفظ کند.  علاوه بر این دو پیروزی ملی‌گرایان در ادینبورو و کاردیف ، در ایرلند شمالی و در مناطق بزرگ از جمله منچستر و لیورپول نیز مطالبات برای دستیابی به اختیارات و قدرت بیشتر افزایش یافته است.


صبح روز جمعه در حالی که تنها آرای دو سوم از حوزه های انتخاباتی شمارش شده بود، دیوید کامرون نخست وزیر محافظه کار انگلیس یک باردیگر وعده انتخاباتی خود را یادآوری کرد: "ما باید همه پرسی مربوط به آینده انگلیس در اتحادیه اروپا را برگزار کنیم."


نخست وزیر انگلیس تحت فشار مخالفان اتحادیه اروپا در حزب محافظه کار،  به مردم کشورش قول داده است تا پایان سال دو هزار و هفده درباره سرنوشت انگلیس در اتحادیه اروپا که به موضوعی اختلاف برانگیز در انگلیس و کل اتحادیه اروپا تبدیل شده است، همه پرسی برگزار کند. مخالفان اتحادیه اروپا در حزب محافظه کار انگلیس فشارهای خود را افزایش داده اند تا جدول زمانی خروج کشورشان از اتحادیه اروپا را تسریع کنند.


پاتریک دانلیوی، کارشناس سیاسی انگلیس می گوید حزب محافظه کار در دهه های اخیر روابط دشواری با اتحادیه اروپا داشته است و دیوید کامرون که خواستار مذاکره مجدد درباره روابط انگلیس با اتحادیه اروپا است، به احتمال زیاد تحت فشار مخالفان اتحادیه اروپا در حزب خود تلاش خواهد کرد تا همه پرسی وضعیت انگلیس در اتحادیه اروپا را جلو بیندازد و سال آینده برگزار کند. 


سارا بینزرت هولبوت، تحلیلگر مسایل اروپا در مدرسه علوم اقتصادی انگلیس نیز اطمینان دارد که دیوید کامرون به احتمال زیاد خیلی سریع مسیر بروکسل را در پیش خواهد گرفت تا با رهبران اروپایی درباره انعقاد یک توافق جدید گفتگو کند. به همین علت رهبران دیگر کشورهای اروپایی نیز در برخی زمینه ها از جمله تردد آزاد اتباع اروپایی خطوط قرمزی برای خود مشخص کرده اند. 


هولبوت می گوید اکنون مسئله مهم این است که دیوید کامرون درخواست ها و مطالبات خود را دقیقا تشریح کند و اراده خود را برای بازسازی روابط لندن با بروکسل اثبات کند، توافقی که از نظر این کارشناس دور از ذهن نخواهد بود.


اما خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است بار دیگر مسئله خروج اسکاتلند از حاکمیت انگلیس را دوباره با شدت بیشتری مطرح کند. نیکولا استورجن که از طرفداران سرسخت اتحادیه اروپا است از چندی پیش هشدار داده است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند شرط کافی برای طرح دوباره استقلال اسکاتلند باشد.




انتهای پیام/





اخبار مرتبط

سرکرده القاعده در شبه جزیره عربستان کشته شد+عکس
هاموند در سمت وزير امور خارجه انگليس ابقا شد
"دیوید کامرون" بر وحدت کشورش تاکید کرد




۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن