تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813052970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلامی بااحترام به ناجیان بی ادعا/۲۱ هزار امدادگر درآذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به مناسبت روز هلال احمر:
سلامی بااحترام به ناجیان بی ادعا/۲۱ هزار امدادگر درآذربایجان شرقی

هلال احمر


شناسهٔ خبر: 2572676 - شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز- تلاشگران جمعیت هلال احمر جزو افرادی هستند که بدون هیچ مطالبه‌ای برای زدودن غبار اندوه و محرومیت، بهترین و شیرین‌ترین روزهای زندگی خود را خالصانه وقف کرده‌اند. به گزارش خبرنگار مهر، جمعیت هلال احمر از جمله جمعیت های خیرخواهانه کشور است که دامنه فعالیت های آن جدا از دیگر نهادهای خیرخواهانه بوده و نام این سازمان همواره در هنگام بروز هر حادثه یا مشکلی بر سر زبان ها آمده و تلاشگران سازمان هلال احمر را می توان به عنوان فرشتگان نجات یک جامعه تلقی کرد.  تلاشگران هلال احمر همواره با جان و دل و بی هیچ ادعایی برای خدمت به وطن آماده بوده و حتی در بسیاری مواقع نجات جان هم وطن خود را مهم تر از حفظ جان خود دانسته اند.  ۱۸ اردیبهشت که روز هلال احمر نامیده شده به عبارتی روز صلح، دوستی و فداکاری است، روزی که یادآور تلاش زنان و مردانی است که خدمت به هم‌نوع و تلاش برای پیشگیری و تسکین دردها و مصائب نوع بشر را همچون فریضه‌ای انسانی و الهی چراغ راه زندگی خود قرار داده‌اند. .هلال احمر آذربایجان شرقی ۲۱ هزار عضو داوطلب دارد معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در گفتگو با مهر با اشاره ای به فعالیت این معاونت گفت: هم اکنون در سطح استان ۲۱ هزار عضو داوطلب داریم که شش هزار نفر آنان از شهر تبریز هستند که تمامی آن ها تحت آموزش های ویژه هلال احمر قرار گرفته اند.  
مانور امداد و نجات هلال احمر
صمد شریفی با اشاره به وجود ۲۶۰ خانه داوطلبان هلال احمر در استان گفت: این خانه ها مربوط به مناطق روستایی، اداری، کارخانجات و خانه های داوطلبی تخصصی برای پزشکان، پیراپزشکان، فرهنگیان، مهندسان، وکلا و اصناف است.  وی ادامه داد: افرادی که خواهان عضویت در گروه های داوطلبی هلال احمر هستند در چهار گروه مهارت، مشارکت، هدایت و حمایت ساماندهی می شوند تا از کمک های مادی، معنوی و فکری این افراد در امور خیرخواهانه بهره ببریم.  شریفی در ادامه در خصوص عملکرد این معاونت گفت: در طول یک سال گذشته ۱۷ هزار کیسه خون اهدا شده و ۹۸۰ خدمات حمایتی به بیماران صعب العلاج ارائه شده که ارزش ریالی داروها و خدمات حمایتی ارائه شده بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.  معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان از اعزام ۷۵ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی استان خبر داد و گفت:  ارزش خدمات ارائه شده در کاروان های سلامت، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.  وی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ دوره آموزش عمومی و همگانی در استان برگزار شده که البته با سازمان آموزش و پرورش به شکل ویژه ای قرارداد بسته ایم تا کادر فرهنگی تحت آموزش های مخصوص امداد و نجات قرار گیرند.  
پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جاده های سراسر کشور
شریفی افزود: بــــــــــرپایی سفره های مهربانی معاونت داوطلبان در ماه رمضان، جـــــــــــمع آوری نزدیک به ۷۵۰ میلیون ریال برای کمک به مردم مظلوم غزه،بـرگزاری نخستین همایش تجلیل از پزشکان داوطلب هلال احمر استان، اجـــــــــــــــرای طرح ملی نیابت و دلجویی از سالمندان، اولین دوره مسابقات قرآنی ویژه خانه های داوطلب با عنوان نجوای آسمانی  و بـــــــــرگزاری طرح ملی فرشتگان رحمت در آستانه سال جدید از جمله این فعالیت ها در طول یک سال بوده است.  وی در خصوص عملکرد این معاونت در نوروز نیز گفت: اجـــــــــــــــرای طرح ملی نیابت و دلجویی از سالمندان استان، بـــــــــرگزاری طرح ملی فرشتگان رحمت، تهیه بیش از ۱۰ هزار سبد عیدی به ارزش ۹ میلیارد ریال و توزیع آن در میان خانواده های نیازمند و استقرار ۱۵ پزشک در پایگاه های امداد جاده ای از جمله این اقدامات بوده است.شرکت نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان در ۱۰۸۸ حادثه معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان نیز در گفتگو با مهر در خصوص مجموع فعالیت های هلال احمر در حوادث یک سال اخیر گفت: در مجموع هزار و ۴۹۴ تیم در هزار و ۸۸ مورد حادثه، شرکت داشته اند که ۷۲۱ مورد مربوط به حوادث جاده ای، ۱۰۸ مورد مربوط به بارش شدید بـــرف وکولاک، ۶۴ مورد حوادث کوهســـــــتان و بقیه نیز مربوط به دیگر حوادث بوده است.   حمید حسین پور ادامه داد: مجموع کل حادثه دیدگان ۱۹ هزار و ۲۸۸ بوده که هزار و ۵۶۵ نفر توسط هلال احمر نجات یافته اند که از این میزان ۸۳۳  نفر به مراکز درمانی انتقال پیدا کرده و ۷۳۲ نفر به شکل سرپایی مداوا شده اند.
مانور امداد و نجات هلال احمر
وی افزود: مجموع کل افراد اسکان داده شده در اثر بارش شدید برف و کولاک در استان نیز دو هزار و ۶۶۵ نفر بوده است.  معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه هلال احمر استان مجهز به امداد هوایی نیز است، گفت: در طول یک سال، ۱۷ مورد پرواز داشته ایم که مجموع ساعات پرواز، ۳۶  ساعت بوده و چهار نفر حادثه دیده توسط این هلیکوپتر ها انتقال یافته اند.  حسین پور در خصوص سرعت عمل این جمعیت در امدادرسانی ها گفت: میانگین حضور در سر صحنه حوادث از زمان اعلام، ۱۰ دقیقه و ۳۳ ثانیه بوده و میانگین زمان عملیات ها از آغاز تا اتـــمام نیز یک ساعت و ۱۶ دقیقه بوده است.  وی در خصوص سایر اقدامات مهم این معاونت گفت: مدیریت جلسات کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان، برگزاری مــــــانـورهای متعدد مشترک با سازمان ها، پشتیبانی امـــــــــدادی مراسم های  ملی و انقلابی و مسابقات بین المللی،  تشــــــکیل تیـــــم های امداد روستایی و برگزاری اولین دوره تربیت مربی کد سه نجات در کوهستان و ارتفاع کشوری ویژه غرب کشور از جمله این فعالیت ها بوده است.  
هلال احمر
تشکیل کانون های دانش آموزی و دانشجویی در هلال احمر استان  معاون جوانان هلال احمر استان نیز در گفتگو با مهر در خصوص عملکرد این معاونت گفت: بیست و ششمین دوره مسابقات رفاقت مهر شهرستانی، استانی و کشوری با مشارکت شش هزار نفر در طول سال برگزار شد، همچنین برگزاری اردوهای سازمان برای سه هزار نفر در سطح شهرستانی،  استانی و کشوری نیز از دیگر فعالیت ها بوده است.  حمود احمدی‌لاشکی ادامه داد:  برگزاری دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه همگانی و عمومی  بـــــــــــرای ۲۱ هزار نفر، کلاس های مهارتی شامل مهارت های «زندگی، ایدز، اعتیاد» بـــرای ۱۲ هزار نفر، مسابقات  تیم های دادرس دانش آموزان درسطح استان برای شش هزار نفر و کلاس های آموزشی تخصصی ورزشی برای اعضای فعال به تعداد  ۲۰۰ نفر از دیگر فعالیت های این معاونت بوده است.  وی همچنین در خصوص همکاری با دیگر سازمان ها از جمله آموزش و پرورش گفت: تشکیل  ۱۵۴ کانون غنچه های هلال (پیش دبستانی) و ۳۰۰ کانون دانش آموزی درسطح استان با همکاری آموزش و پرورش گامی در راستای ایجاد ارتباط با سازمان آموزش و پرورش بوده است.  احمدی ادامه داد: انجام فعالیت های خیرخواهانه در روستاها توسط کانون های دانشجویی از دیگر فعالیت ها بوده که طی آن هزار و ۵۰۰ نفر در مناطق محروم حاشیه تبریز ویزیت شده اند.
چادرهای هلال احمر استان سمنان
 بهره مندی بیش از ۱۵ هزارنفر از خدمات توانبخشی فیزیکیسعید کنعانی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان  نیز در گفتگو با مهر اظهار داشت: ارائه خدمات دارویی و درمانی رایگان تیم بهداشت و درمان اضطراری در استان های زنجان و اردبیل از جمله این موارد بوده که ارزش ریالی خـــــدمات ارائه شده ۳۵۰ میــــــــــــــلیون ریال بوده است.وی ادامه داد: بیش از شش هزار نفر از خدمات تیم بهداشت و درمان اضطراری بهره مند شده اند، همچنین خــــدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی نسبت به سال ۹۲، ۷۲ درصد رشد داشته است.کنعانی افزود: بهره مندی بیش از ۱۵ هزار نفر از خدمات توانبخشی  فیزیک، گفتاردرمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، ارائه خدمات دارویی و درمانی در کلینیک استاد شهریار به بیش از نیم میلیون نفر از جمله این موارد بوده است. 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن