تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835996670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قهرمان پروری از مجید سوزوکی تا میکائیل


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: " میکائیل" شمایلی از قهرمانی آشنا دارد با نشانه های ملموس برای زندگی که رفاقت، ایثار، تعهد، عشق و مسئولیت پذیری را برای کاراکتر اصلی آن بازی کامبیز دیرباز می بینیم.

به گزارش تراز ،باز هم در در قاب تلویزیون به تماشای اثری جذاب و پر مخاطب از سیروس مقدم و این بار با نام میکائیل" در آمدیم که سومین اثر پلیسی او  پس از " پلیس جوان" و "دیوار" است  و نشان داده که می تواند در هر ژانری به نتیجه ای خوش فکرانه با مایه هایی عمیق از تفکر فرهنگ ایرانی دست یابد.
داستان سریال " میکائیل  متمرکز به دوستی و آشنایی رسول و میکائیل است که یکی در گذر روزگار تبدیل به ضد قهرمانی ناهنجار شده و دیگری مبدل به پلیسی وظیفه شناس گردیده است. در این میان پرداخت به موضوعی مغفول چون قاچاق سوخت باعث تحریک بیشتر بیننده برای تماشای سریال شده است. این در حالی است که امروزه با  با تشدید بحران های سیاسی و نظامی در خاورمیانه، خروج غیرقانونی مواد سوختی از داخل كشور به كشورهای دیگر توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب همراه است و این مساله نیاز به توجه و پرداخت بیشتری در ساخته ها دارد، چرا که  با وجود تدابیر امنیتی، چیزی در حدود هشت درصد از فرآورده‌های سوختی کشور قاچاق می‌شود.
اما مهم ترین رکن موجود در سریال میکائیل جدای از پرداختی حرفه ای، تصاویری زیبا و موضوعی قابل توجه در ارائه قهرمانی آشنا است و این در میان کمبود این روزهای سینمای ایران در پرداخت به قهرمان، می تواند همچون نتیجه ای مطلوب قلمداد شود. چیزی که  با توجه به شخصیت های واقعی موجود در فرهنگ ما می بایست مورد توجه سازندگان قرار گیرد، تا از هرگونه خمیدگی در آثار ارائه شده نزد مخاطب ایرانی جلوگیری کنیم. مساله ای که در سینمای غرب با طراحی صورت یافته در سالیان دراز برای قهرمانانی پوشالی رخ داده است و از "جورجی پک" در فیلم "کشتن مرغ مقلد" تا " هالک" تولد یافته از فضایی تخیلی قهرمان هایی بسیار در پرده سینمای جهان نشستند تا گریزی باشند به کمبودهای نشسته در فضای واقعی قهرمان در غرب!
در این میان آنچه باعث خاطره انگیزی برای عاشقان سینما شده است، به دلیل وجود قصه هایی ارزنده و جذاب و همراه با کاراکترهایی آشنا و بازی هایی ماندگار بوده است که لیستی جامع از آن را می توان از خاطر ذهنی بی قرار به همین صفحه نگارش کشاند. "شان کانری" در جیمز باند " دکتر نو"، " الن ریپلی" در "بیگانه ها" ی بجامانده از نگاه جیمز کامرون، "فرانک سرپیکو" در قصه خوش ساخت سیدنی لومت هر کدام از این ویژگی ها برخوردار بودند. در این میان، امریکای بی قهرمان و شکست خورده در جنگ ویتنام دل به بازوان ستبر سیلوستر استالونه در مجموعه فیلم های " راکی" داشت و عقده های ملتی از شرایطی ناهنجار در شب گردی های قهرمانی چون" تراویس بیکل" در " راننده تاکسی" اسکورسیزی رسید و این داستان ادامه دارد و تنها مختص به ژانرهایی مهیج نبوده و حتی نفوذ به آثاری کمدی و انیمیشن هم یافته است، چنان که کارتون های  سه گانه " پاندای کونگ فوکار" و چارلی چاپلین بامزه هم نام قهرمان در سینمای غرب به خود یافتند. اما به جز چند نمونه قابل اشاره در سینمای دهه 60 ایران مانند شمایل خاص جمشید هاشم پور، چندی است که به دلیل نبود قصه هایی خوش ساخت از کاراکتر قهرمان و به طبع آن ضد قهرمان دور مانده ایم و این نیاز را از مخاطب ایرانی محروم داشته ایم.
" میکائیل" شمایلی از قهرمانی آشنا دارد با نشانه های ملموس برای زندگی که رفاقت، ایثار، تعهد، عشق و مسئولیت پذیری را برای کاراکتر اصلی آن با بازی کامبیز دیرباز می بینیم. بازیگری که در آثار گذشته اش نیز تمایل به حضور در چنین نقش هایی با نگاهی مشتی گونه و قهرمان وار داشته است و این قالب بازی از حس نگاه و نوع نقش آفرینی اش به خوبی بر می آید که در این میان شمایل مجید سوزوکی در" اخراجی ها" با همان ایول گفتن های دوستان به یاد مانده است. البته دیرباز به دلیل چهره دوگانه و پرداخت ظریف اش در فیلم " عیار 14" شهبازی مبدل به ضد قهرمانی مرموز شد که در پایان شمایلی از قهرمان می یافت.
آنچه مهم است نیازی است که تماشاگر ایرانی برای آثاری آشنا با نگاهی معرفت جویانه دارد و قهرمانی آشنا می تواند راه رسیدن به مشخصه هایی ارزش مدارانه در قالبی تصویری و گویا باشد، چیزی که در سریال میکائیل توسط سیروس مقدم عملی شد. کارگردانی که نبض نگاه مخاطب را خوب می شناسد و شمایلی از کاراکترهایی آشنا و جذاب را در این سال ها برای مخاطبین در پای تلویزیون ساخته است که از جمله آن ها می توان به مجموعه سریال های ارزنده و مخاطب پسند " پایتخت" اشاره داشت که قهرمانانی بومی با برداشتی قابل لمس همچون نقی معمولی از رهاورد آن بوده است. این نگاه فرهنگی ناشی از سبک زندگی مناسب اسلامی-ایرانی در آثار مقدم این بار در سریال " میکائیل" به اوج خود رسید، چرا که نویسنده ای دغدغه مند چون سعید نعمت الله هم به آن افزوده شد.
سعید نعمت الله نویسنده‌ای است که نوع دیالوگ‌هایی متفاوت با دیگر نویسندگان دارد و سعی می کند تا در نوشته هایش ریتم و لحن کلمات را با نگاهی معرفتی عجین کند و در فیلمنامه هایش به  شخصیت‌پردازی ‌های منحصر به فردی در فرم و معنا می رسد. " در سریال "میکائیل"، شخصیتی ضد قهرمان با نام رشید با بازی کامران تفتی هم حضور دارد که شکلی متمایز از این نوع کاراکترها را نمایان می سازد.
مقدم کارگردان هم با ارائه قاب بندی هایی ارزنده و تصاویری زیبایی شناسانه در لوکیشن قشم به اثری خوش ساخت و ارزنده با استانداردهایی بالا رسیده و با ارائه نمادهایی ارزنده و هدفمند، تمایل به جذب مخاطب را صد چندان می کند. در این میان سریال میکائیل توانسته است به درستی موازنه بین درامی خانوادگی و اثری پلیسی را برقرار کند تا نتیجه ای ارزنده به قاب تماشای مخاطب بنشیند.


منبع: فرهنگ نیوز



پنجشنبه 17 ارديبهشت 1394 ساعت 14:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن