تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813074927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش توليد چغندر قند به 56 تن در هکتار در افق 1404


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۵۱ق.ظ)
افزايش توليد چغندر قند به 56 تن در هکتار در افق 1404 موج -معاون پژوهشي و فناوري سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي يکي از مهمترين راه هاي استقلال کشور و رفع مشکل در صنايع را توليد دانش فني دانست و گفت: توليد دانش فني و تقاضا محور کردن تحقيقات بخش کشاورزي اصلي ضروري محسوب مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج،غلامحسين طهماسبي در سي و ششمين سمينار سالانه کارخانه هاي قند و شکر کشور گفت: سياست هاي وزارت جهاد کشاورزي و سازمان تحقيقات و ترويج کشاورزي در جهت تامين امنيت غذايي و استقلال کشور در اين حوزه است.
وي اظهار داشت:براساس سياست هاي وزارت جهاد کشاورزي، تقاضا محور کردن و کاربردي شدن تحقيقات کشاورزي يکي از مهمترين برنامه هايي است که بايد به اجرا درآيد.
طهماسبي گفت: به همين منظور يکي از مهمترين اهداف اين سازمان، برنامه محور و تقاضا محور شدن تحقيقات کشاورزي با استفاده از تمام ظرفيت هاي داخل کشور در بخش هاي دولتي، خصوصي، تحقيقاتي ودانشگاهي است.
معاون سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي يکي از وظايف محققان در سازمان تحقيقات کشاورزي را آينده پژوهي و ترسيم راه آينده با توجه به شرايطي که هر روزه به دنيا تحميل مي شود دانست و ادامه داد: با توجه به شرايط اقليمي موجود در دنيا که هر روز بحراني تر مي شود، وظيفه محققان سنگين تر شده است.
معاون پژوهشي و فناوري سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي افزود: براساس پيش بيني هاي انجام شده تا سال 2015 ، 4/2 درجه سانتيگراد و تا سال 2050 حدود چهار درجه سانتيگراد دماي هوا افزايش يابد.
طهماسبي اظهار داشت: با توجه به اينکه پيش بيني مي شود جمعيت جهان تا سال 2050 به حدود 11 ميليارد نفر برسد، با افزايش حدود 60 درصدي تقاضاي غذا مواجه مي شويم.
وي افزود: پيش بيني اين وضعيت و مديريت تمامي ظرفيت هاي موجود، کار را براي محققان به لحاظ استفاده بهينه از ظرفيت ها، (آب، خاک ، نهاده ها) و تلاش آن ها براي ارايه الگوي کشت هاي مناسب در آن شرايط سنگين تر مي کند.
معاون سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي يکي از راه هاي مقابله با اين بحران در صنعت را توليد دانش فني مطابق با همان صنعت دانست و افزود: اولين شرکت دانش بنيان در حوزه توليد قند و شکر فعال شده که براي کارآمد کردن، تلاش مي کنيم که به بخش خصوصي واگذار شود.
وي اظهار داشت: چرخه کامل مربوط به صنعت قند در اختيار بخش خصوصي قرار دارد که شرايط بهتري نسبت به ديگر محصولات بوجود مي آورد تا در شرايط آتي کشور، توليد، توسعه و پايداري را براي کشور رقم بزند.
طهماسبي با اشاره به اهميت تحقيقات در زمينه چغندر قند و وجود يک سازمان تحقيقاتي مستقل براي آن، گفت: بيشتر تمرکز موسسه تحقيقات چغندر قند در اين شرايط، فراهم آوردن شرايطي براي توسعه کشت پاييزه و معرفي ارقام مناسب آن شرايط و استقرار و اجراي فناوري هاي برتر دنيا است.
وي افزود: در تلاش هستيم تا متوسط توليد قند وشکر را به متوسط دنيا برسانيم که براساس آمارهاي موجود متوسط توليد در سال 75 از 30 تن به بيش از 45 تن در سال 93 رسيده که نشان دهنده تلاش تمامي مجموعه ها در اين زمينه است.
اين مقام مسوول ادامه داد: در نظر داريم در زمينه ميانگين توليد چغندر قند در افق 1404 به متوسط دنيا که حدود 56 تن در هکتار است برسيم که اين موضوع محقق نمي شود بجز در کنار هم قرار گرفتن فعاليت هاي تمامي عوامل مثل موسسه تحقيقات، دانشگاه و بخش خصوصي.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن