تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813196173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طبق کنوانسیون وین، تهدید نظامی باعث بطلان معاهده می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
طبق کنوانسیون وین، تهدید نظامی باعث بطلان معاهده می‌شود
سیدفضل الله موسوی:
طبق کنوانسیون وین، تهدید نظامی باعث بطلان معاهده می‌شود رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران با بیان اینکه طبق کنوانسیون وین نباید در حین مذاکره تهدید نظامی صورت گیرد، گفت: طبق کنوانسیون 1969 وین اگر در مذاکره برای رسیدن به توافق، تهدیدی صورت گیرد -چه تهدید نماینده کشور و یا خود آن کشور باشد- آن معاهده را «بطلان مطلق» می‌کند.


به گزارش فرهنگ نیوز، دکتر سید فضل‌الله موسوی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران پیرامون شرایط مذاکره در سایه تحریم‌ از نظر حقوق بین‌الملل به فارس گفت: طبق کنوانسیون 1969 وین اگر در مذاکره برای رسیدن به توافق، تهدیدی صورت گیرد -چه تهدید نماینده کشور و یا خود آن کشور باشد- آن معاهده را بطلان مطلق می‌کند.

وی با اشاره به وجود دو نوع بطلان نسبی و مطلق در معاهدات بین‌المللی گفت: در بطلان نسبی ممکن است اشکالی در رضایت به معاهده صورت گرفته باشد اما در بطلان مطلق، معاهده از ابتدا باطل بوده است از این جهت که موضوع معاهده یا مغایر قواعد آمره بین‌المللی است و یا نماینده کشور و یا خود آن کشور تهدید شده باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در ادامه گفت: البته ممکن است تهدیدات اقتصادی و سیاسی هم وجود داشته باشد که در متن کنوانسیون وین نیامده است هرچند در ضمیمه آن توصیه شده است که تهدید سیاسی و اقتصادی هم نباشد.

موسوی با تاکید بر این موضوع که براساس ماده 52 کنوانسیون 1969 وین، تهدید نظامی باعث بطلان معاهده می‌شود، گفت: تهدیداتی که امروز آمریکا در مذاکره با ایران انجام می‌دهد و اینگونه بیان می‌کند که گزینه نظامی روی میز است، بدین معنی است که اگرچه درحال مذاکره هستیم اما اگر مذاکره به نتیجه نرسد، از گزینه نظامی استفاده می‌کنیم. معاهدات و توافقات در چنین وضعیتی اصلا اعتبار نخواهد داشت.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه گفت: مسئولان کشورمان در مذاکرات باید در مقابل این تهدیدات محکم بایستند و ضمن رعایت خطوط قرمز از حقوق ملت دفاع کنند.

وی با بیان اینکه مذاکره در سایه تهدید نظامی معنا ندارد، گفت: طبق قوانین بین‌المللی نباید در حین مذاکره تهدید نظامی صورت گیرد اما آمریکایی‌ها برای گرفتن امتیاز بیشتر این تهدید را انجام می‌دهند.

موسوی در ادامه پیرامون پذیرش پروتکل الحاقی گفت: از لحاظ قانونی پذیرش پروتکل‌الحاقی باید به تصویب مجلس برسد چون یک معاهده است. در گذشته نیز زمانی دولت برای نشان دادن حسن نیت خود به غربی‌ها پروتکل الحاقی را داوطلبانه پذیرفت تا موضوع هسته‌ای ما خاتمه پیدا کند اما غربی‌ها از این موضوع سوء استفاده کردند. البته مجلس ما نیز آن را تصویب نکرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در پایان گفت: عده‌ای در توجیه پذیرش پروتکل الحاقی می‌گویند صدها کشور آن را پذیرفته‌اند و ما نیز بپذیریم. اما این موضوع دلیلی برای پذیرش پروتکل الحاقی از طرف ایران نمی‌شود چرا که شاید این کشورها اصلا مسئله هسته‌ای نداشته باشند.



94/2/16 - 18:49 - 2015-5-6 18:49:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن