تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819918208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گودرزي: تعامل با مجلس تاکيد دولت يازدهم و رييس جمهور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۳:۲ب.ظ)
نشست شوراي معاونين و مديران کل امور مجلس دستگاه هاي اجرايي؛ گودرزي: تعامل با مجلس تاکيد دولت يازدهم و رييس جمهور است موج - وزير ورزش و جوانان با بيان اين که تعامل با مجلس تاکيد دولت تدبير و اميد و شخص رييس جمهور است، گفت: رييس جمهور همواره تاکيد دارد که تعامل با مجلس بايد رابطه اي منطقي همراه با همکاري دوجانبه باشد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزي در نهمين نشست شوراي معاونين و مديران کل امور مجلس دستگاه هاي اجرايي که به ميزباني وزارت ورزش و جوانان در آکادمي ملي المپيک باشگاه انقلاب برگزارشد، اظهار داشت: تشکر مي کنم از دکتر انصاري معاون پارلماني رييس جمهور که همواره با سعه صدر از قوه مجريه در مجلس شوراي اسلامي حمايت و براي حل و فصل مشکلاتي که سر راه وزراء قرار مي گيرد تلاش مي کند.
وي با بيان اين که تعامل با مجلس تاکيد دولت تدبير و اميد و شخص رييس جمهور است، گفت: دکتر روحاني همواره تاکيد دارد که تعامل با مجلس بايد رابطه اي منطقي همراه با همکاري دوجانبه باشد.
گودرزي با اشاره به برخي از فعاليت هاي وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: اين وزارت خانه و در کل تربيت بدني و ورزش با ۳ ساختار در کشور فعاليت مي کند.
او در همين ارتباط افزود: در جمهوري اسلامي ايران وزارت ورزش و جوانان به عنوان اصلي ترين متولي، سياست گذار و اجرايي ترين بخش درحوزه ورزش با ۷معاونت و ۷۰ اداره کل در ستاد، استان ها و شهرستان ها و حدود۵۰ فدراسيون که هر کدام از اين فدراسيون ها در ۳۱ استان کشور هيات دارند، فعاليت مي کند.
گودرزي سومين ساختار را ساختار کميته ملي المپيک عنوان کرد و گفت: اين کميته به عنوان نهادي غير دولتي و مستقل فعاليت مي کند که از نهاد هاي مردمي تشکيل شده و رييس آن به صورت دموکراتيک انتخاب مي شود.
وي ادامه داد: در اساس نامه پيش بيني شده آن، وزير ورزش و جوانان رييس مجمع انتخاباتي کميته ملي المپيک است؛ رييس اين کميته با رأي مجمع و حکم وزير انتخاب مي شود.
وزير ورزش و جوانان با بيان اين که کليه امکانات ورزشي در اختيار وزارت ورزش و جوانان است، افزود: اين امکانات ازسوي وزارت خانه در اختيارفدراسيون هاقرار مي گيرد تا آن ها خدمات را به مخاطبان خود ارائه کنند.
گودرزي با تاکيد بر اين نکته که فدراسيون ها در عملکرد خود مستقل هستند و مي توانندسياست گذاري کنند، گفت: اما اگر مشکلي در فدراسيون يا يک رشته ورزشي ايجاد شود مجلس از وزير پاسخ مي خواهد؛ اين يعني بازخواست شدن براي مسئوليتي که اختياري درآن نداريم.
وي در همين خصوص اظهار داشت: اگر وزارت ورزش و جوانان در امور فدراسيون ها دخالت کند، از سوي سازمان هاي بين المللي ورزشي مورد بازخواست قرار مي گيرد و اگر دخالت نکند از سوي نهادهاي داخلي مآخذه مي شود. با اين وجود ما و همکارانمان در معاونت حقوقي و امور مجلس وزارت خانه تلاش کرده ايم همه ابهامات نمايندگان در ارتباط با موضوعات مربوط به ورزش و جوانان را حل و فصل کنيم و به همه پرسش ها پاسخ دهيم.
وزير ورزش و جوانان در ادامه به مشکلاتي اشاره کرد که طي 18 ماه گذشته يعني از زماني که وزارت ورزش و جوانان را تحويل گرفته با آن رو به رو بوده است. وي در اينباره گفت: برگزار نشدن انتخابات فدراسيون ها، اداره آن ها از سه ماه تا 2 سال توسط سرپرست، تعويق يک سال و نيم انتخابات کميته ملي المپيک و 3870 پروژه نيمه تمام در کشور از جمله مشکلات و موانعي بود که با آن مواجه بوديم.
وي افزود: پروژه هاي نيمه تمام دولت قبل چيزي حدود 15 تا 16 ميليارد تومان بودجه مي طلبد که اگر بخواهيم اين گونه پيش برويم افتتاح آن ها حدود چهل سال طول مي کشد؛ اما خوشبختانه با جذب منابع از بخش خصوصي توانستيم تا امروز بيش از 400 پروژه را مورد بهره برداري قرار دهيم.
گودرزي با ابراز اميدواري از روند صعودي وضعيت زيرساخت هاي ورزشي کشور، گفت: اگر بتوانيم جذب منابع داشته باشيم، حدود 3 سال ديگر کليه پروژه هاي نيمه تمام ورزشي را افتتاح خواهيم کرد. اين امکان پذيرتر خواهد شد، زماني که سايه شوم تحريم ها نيز از سر کشور برداشته شود و ورزش بتواند راحت نر به رشد خود ادامه دهد.
وزير ورزش و جوانان در ادامه يکي ديگر از اشتباهات پيشين را تلفيق دو سازمان تربيت بدني و سازمان ملي جوانان دانست و افزود: اين تلفيق به اين دليل که موضوع جوانان فرابخشي و موضوع ورزش يک بعدي اجرايي مي شود همخوان نيست؛بر همين اساس ستاد و شوراي راهبردي از صاحبنظران در وزارت ورزش و جوانان تشکيل و لايحه تفکيک تقديم مجلس شد.
وي با بيان اين که اعتبار وزارتخانه در حوزه جوانان 7 ميليارد تومان است، اظهار داشت: 18 دستگاه قانون گذار در کشور داريم که بايد براي پيشبردامور جوانان کمک کنند و اهتمام ويژه بورزند.
گودرزي در پايان تدوين نظام نامه فرهنگي ورزش کشور، آرام سازي محيط ورزش و برداشته شدن سايه سياست از سر آن، حرکت به سمت خصوصي سازي، شفاف سازي و مبارزه با مفاسد اقتصادي در حوزه ورزش، تجليل از قهرمانان و ورود بزرگان دانشگاه و متخصصين به عرصه ورزش و جوانان را از ديگر فعاليت وزارت ورزش و جوانان در دئلت تدبير و اميد عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن