تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813086027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيگيري مجلس براي تامين مالي خريد هواپيماهاي نو و توجه به فرودگاه‌هاي تجاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۵۸ق.ظ)
پيگيري مجلس براي تامين مالي خريد هواپيماهاي نو و توجه به فرودگاه‌هاي تجاري موج - عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: ايران مركزيت بسيار مناسبي براي ترانزيت بين‌المللي هوايي دارد و طبعا بايد محدوديت‌هاي موجود در مسير توسعه فرودگاه‌ها و فضاي کشور بازنگري شده و کاهش يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامرضا مصباحي‌مقدم، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس، روز گذشته پس از بازديد از برج مراقبت فرودگاه مهرآباد و مركز كنترل فضاي كشور گفت: ما در تصميم‌گيري‌هايمان در مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام از توضيحات مديران و كارشناسان شركت فرودگاه‌هاي كشور و همچنين دو مركز كه امروز از آنها بازديد كردم، استفاده خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه اکنون تدوين سياست‌هاي برنامه ششم توسعه اقتصادي كشور در دستور كار قرار دارد، افزود: يک بخش از اين سياست‌ها به حوزه حمل‌ونقل هوايي، ترددهاي صورت‌ گرفته در فضاي كشور و فعاليت‌هاي فرودگاه‌هاي ايران مربوط مي‌شود، طبعا ما براي تصميم‌گيري نيازمند آشنايي بيشتر با اين مجموعه هستيم.
مصباحي‌مقدم با اشاره به محدوديت‌هاي موجود براي استفاده از فضاي كشور به منظور استفاده بهينه در حمل‌ونقل هوايي افزود: كشور ما مركزيت بسيار مناسبي براي ترانزيت بين‌المللي هوايي دارد و بايد محدوديت‌هاي موجود در مسير توسعه فرودگاه‌ها و فضاي کشور بازنگري شده و كاهش يابند.
وي درباره نگرش مجلس شوراي اسلامي و به ويژه كميسيون برنامه و بودجه مجلس به صنعت هوانوردي گفت: ما شاهد کاستي‌هايي در صنعت حمل‌ونقل هوايي كشور به‌دليل تحريم‌ها از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي بوده‌ايم، تحريم‌هايي كه در سال‌هاي اخير بيشتر هم شده است، كميسيون برنامه و بودجه مجلس درصدد است منابع و امكاناتي را به صنعت حمل‌ونقل هوايي تزريق كند تا اين صنعت در كشورمان به‌روز شود.
مصباحي مقدم ادامه داد: توسعه فرودگاه‌هاي فعال كشور، كاهش فرودگاه‌هاي غيراقتصادي، توجه بيشتر به فرودگاه‌هاي تجاري كشور و تامين منابع مالي براي خريد هواپيماهاي نو از جمله موضوعاتي‌اند كه مجلس به صورت جدي پيگير آنها بوده و خواهد بود.
عضو کميسيون بودجه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر ايرلاين‌هاي مختلفي در كشور راه‌اندازي شده‌اند. تلاش نمايندگان بر اين است كه توجه و اعتناي بيشتري به صنعت حمل و نقل هوايي داشته باشند.
وي كه از اعضاي برجسته مجمع تشخيص مصلحت نظام است، درباره نوع نگرش اين مجمع به صنعت هوانوردي گفت: ما اكنون در حال تدوين سياست‌هاي برنامه ششم توسعه اقتصادي كشور هستيم و طبعا بايد اين سياست‌ها خدمت مقام معظم رهبري ارائه و پس از ابلاغ سياست‌ها توسط ايشان، لايحه برنامه ششم توسعه اقتصادي توسط دولت تهيه و به مجلس ارائه شود.
در اين دوره توجه ويژه‌‌اي به حمل‌ونقل هوايي به ويژه فرودگاه‌ها در مجمع تشخيص مصلحت نظام شده و بندهايي هم كه در اين مجمع تصويب مي‌شود، در راستاي بهبود وضعيت اين صنعت و فعالان آن است.
مصباحي‌مقدم با اشاره به شغل حساس و پراسترس كاركنان عملياتي شرکت از جمله کنترلرهاي برج مراقبت و مركز كنترل فضاي كشور گفت: انسان با مشاهده عملكرد متخصصان زحمتكش اين حوزه به خوبي احساس مي‌كند كه اولا حجم كار آنها بسيار بالاست و دوم اينکه با توجه به محدوديت‌هايي كه اكنون از نظر امكانات و فضاي كار با آنها مواجه‌اند، مشخص است كه در شرايط سختي فعاليت مي‌كنند ضمن اينکه با توجه به افزايش ترافيک هوايي، تعداد افراد شاغل ناکافي به نظر مي‌رسد، بر همين اساس بايد از زحمات مديران و كاركنان اين مجموعه تشكر كرد و تدابيري را انديشيد تا اجراي امور تسهيل شود.
همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين مصباحي‌مقدم، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس و همچنين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، امروز (سه‌شنبه) پس از حضور در شركت فرودگاه‌هاي كشور و گفت و گو با رحمت‌اله مه‌آبادي، رئيس هيات مديره و مدير عامل شركت و همچنين اعضاي هيات مديره و معاونان وي، از برج مراقبت فرودگاه مهرآباد تهران و مركز كنترل فضاي كشور بازديد كرد و از نزديک با عملكرد اين دو مركز مهم و حساس آشنا شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر مصباحي‌مقدم در اين ديدار همچنين در جريان كامل تگناهاي موجود در راه ارائه خدمات ايمن و بهينه به مسافران هوايي و همچنين پروازهاي داخلي و خارجي قرار گرفت و از نزديک با مديران و متخصصان اين دو مركز به گفت و گو پرداخت.
از جمله نكات قابل توجه اين ديدار، برقراري ارتباط راديويي ميان ايشان با خلبان پرواز مشهد-اصفهان بود.
مصباحي‌مقدم در اين تماس راديويي ضمن قدرداني از تلاش تمامي خدمه پروازي؛ به ويژه خدمه اين پرواز و خلبان آن، خواستار تلاش آنها براي تداوم ارائه خدمات ايمن به مسافران هوايي با وجود تمام مشكلات شد.
خلبان پرواز مشهد-اصفهان نيز ضمن اظهار خشنودي از گفت و گو با مصباحي‌مقدم و قدرداني از خدمات در خور تحسين كنترلرهاي برج، اپروچ و مركز كنترل فضاي كشور در شرايط پرترافيک جاري، خواستار توجه هرچه بيشتر مسوولان تصميم‌گيرنده براي فراهم آوردن امكانات و تجهيزات لازم و بهبود ساختار فضاي کشور و راه‌هاي هوايي در راستاي تسهيل ناوبري و كنترل بهتر ترافيک هوايي شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن