تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804259662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش جمعيت آوارگان آب در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۵۱ق.ظ)
افزايش جمعيت آوارگان آب در ايران موج - استاد دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران گفت: در جنوب شرق کشور به دليل خشکسالي آوارگان آب داريم و با خشک شدن درياچه اروميه، بر تعداد آوارگان آب کشور افزوده خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين ايماني جاجرمي در نشست «نقش باورها، ارزش‌ها و سرمايه اجتماعي در حکمراني آب» که در خانه انديشمندان علوم انساني برگزار شد، بيان کرد: آوارگان آب درياچه اروميه احتمالا به تهراني مهاجرت مي‌کنند که خود با هزار و يک مشکل مواجه است.
وي با اشاره به حضور پررنگ آب در فرهنگ ايراني، عنوان کرد: در ايران زندگي بر پايه آب شکل گرفته و احتمالا نابودي کشور هم به دليل کمبود آب خواهد بود.
ايماني جاجرمي با تاکيد بر بازنگري در ارزش‌ها و اصول در سطوح کلان اجرايي، گفت: بر خلاف شعارهايي که در جامعه رايج است، ايرانيان به شدت انسان‌هايي مادي هستند زيرا همه چيز را با پول خريداري مي‌کنند.
وي ادامه داد: شهرداري‌ها به راحتي با پول قوانين و مقررات را مي‌فروشند و نتيجه اين رفتار وضعيت اسفبار امروز تهران است. متاسفانه در کشور به همه چيز نگاه کالايي و قيمتي داريم. اما جالب اينجاست که حتي تمدن غربي که ما آن را منشا مادي گرايي مردم ايران مي‌دانيم هم، چنين رفتارهايي را به شدت نقد مي‌کنند.
استاد دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران اضافه کرد: به بچه‌ها پول مي‌دهيم کتاب بخوانند يا قرآن ياد بگيرند يا با پول سربازي را مي‌خريم و اختلاف طبقاتي در کشور ايجاد مي‌کنيم. زيرا بي‌پول‌ها مجبور هستند که به سربازي بروند و پولدارها آن را مي‌خرند. به اين ترتيب ارزش اين کار را زير سئوال مي‌بريم. البته با آب هم همين معامله را کرده‌ايم.
وي بيان کرد: در ايران به دنبال استفاده اقتصادي از آب هستيم. ضمن آنکه ارزش‌هاي اقتصادي به طور کامل موضوع آب را به حاشيه مي‌برد. به عنوان مثال در اراک تالاب ميقان که زيستگاه اصلي پرندگان است قرباني سود اقتصادي ناشي از يک کارخانه مي‌شود که در کنار اين تالاب قرار گرفته و در حال تخريب کردن اکوسيستم منطقه است.
ايماني جاجرمي ارزش‌ها و اصول را اولين سطح بحث خود دانست و گفت: نمي‌دانيم در ايران نگاه به زندگي و منابع طبيعي چگونه است. آيا بر اساس ارزش‌هاي اخلاقي شکل گرفته يا جريان کالايي شدن و پولي بودن، بر آن حاکم است. جامعه ايراني نسبت به مسايل مختلف بي‌تفاوت شده و حساسيتي از خود نشان نمي‌دهد.
وي افزود: سياستگذاري‌ها در سطح دوم بحث جاي مي‌گيرند. البته سياستگذاري‌ها به طور کامل با ارزش‌ها و اصول در ارتباط بوده و مورد نقد و توجه ما قرار دارند.
استاد دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران تاکيد کرد: در سطح سياستگذاري، بايد قبل از ابلاغ يک قانون آن را به بحث بگذاريم زيرا نقد آن به راحتي انجام مي‌شود. اما پس از ابلاغ قانون، برخورد يا تغيير در آن دشوار خواهد شد.
وي افزود: متاسفانه در ايران سياستمدار و حکمران مباني تصميم خود را به بحث نمي‌گذارد. بسياري از مشکلات و مسايل حوزه محيط زيست هم به دليل عدم نقد سياست‌ها بوده‌است. زيرا تصميم‌سازان پشت درهاي بسته تصميم گرفته‌اند. شايد 30 سال قبل کارشناساني که بزرگراه شهيد کلانتري را وسط درياچه اروميه طراحي کردند، قصد نداشتند مشکلي براي درياچه ايجاد کنند اما نتيجه تصميم‌گيري آنها يک نتيجه منفي داشته‌است.
ايماني جاجرمي عدم ارتباط بين دستگاه‌هاي مختلف در ايران را يکي ديگر از مشکلات کشور دانست و افزود: شهر جديد پرديس در شرق تهران احداث شد. هدفگذاري اصلي اين شهر براي اسکان 70 هزار نفر بود اما در دولت قبل بدون مطالعه در اين منطقه، مسکن مهر اجرا شد. امروز بايد يک ميليون و 700 هزار نفر جمعيت در پرديس زندگي کنند و معضل جدي اين منطقه هم مسئله تامين آب است.
وي افزود: يعني وزارت راه و شهرسازي بدون توجه به چگونگي تامين آب و نظر ساير ارگان‌ها مسکن مهر در پرديس ايجاد کرد و امروز نبود آب، فاضلاب، سيستم آموزشي و غيره مهمترين مشکلات اين شهر هستند.
اين نشست با همكاري انديشکده تدبير آب، انجمن جامعه‌شناسي ايران، انجمن مطالعات فرهنگي و ارتباطات و همچنين مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست‌جمهوري برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن