تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812864777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص تسهيلات بهسازي به 9 هزار واحد مسكوني در مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۴ق.ظ)
اختصاص تسهيلات بهسازي به 9 هزار واحد مسكوني در مازندران موج - مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران از اختصاص تسهيلات بهسازي به 9 هزار واحد مسکوني در مازندران خبر داد و گفت: يک‌هزار و 856 مورد تسهيلات وديعه مسکن نيز براي اين استان در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سعيد ايزدي، مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران، در حاشيه بازديد از بافت تاريخي شهرستان ساري در محله آب‌انبار نو اظهار کرد: ساخت سالانه 200 هزار مسکن از طريق بهسازي در بافت روستاها و 300 هزار مسکن در بافت‌ها از طريق تسهيلاتي که دولت تعيين کرده، دو اولويت طرح جامع مسکن است که موارد آن ابلاغ شده است.
وي با اشاره به اينکه اولويت دولت، بهره‌برداري از ظرفيت موجود در اين محدوده‌ها است، افزود: در سند ملي دولت، راه‌اندازي ستاد بازآفريني شهري به رياست شخص رئيس‌جمهور پيش‌بيني شده است و سياست‌هاي پيشگيري از گسترش بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي را در دستور کار خود دارد.
مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران با بيان اينکه طرح‌هاي تفصيلي ما هيچ ورودي به حريم خود ندارند، اضافه کرد: در نظام طرح‌ريزي شهري بايد تجديدنظر اساسي صورت گيرد.
وي با تاکيد بر نظارت و کنترل ساخت‌وسازها، ادامه داد: ساخت‌وسازها چه در داخل بافت تاريخي و چه در بقيه نقاط شهر، دچار آشفتگي است و اگرچه آيين‌نامه‌هاي مختلف وجود دارد، اما؛ آنچه ساخت‌وساز مي‌شود، فرسوده سازي است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه دولت بايد بتواند از طريق پرداخت تسهيلات، مردم ساکن در بافت فرسوده را توانمند کند، افزود: سال گذشته بعد از دو سال توانستيم با عبور از هفت‌خان رستم، ابلاغيه اعطاي تسهيلات را از طريق بانک مرکزي به 22 بانک عامل را دريافت کنيم و براي نخستين بار تسهيلات مسکن در بافت فرسوده از کلان‌شهرها از 30 ميليون تومان به 50 ميليون تومان افزايش يافت و در شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت به 40 ميليون تومان و در شهرهاي زير 200 هزار نفر جمعيت هم به 30 ميليون تومان رسيد.
ايزدي خاطرنشان کرد: اين تسهيلات با سود 22 درصد است که 9 درصد از آن را دولت تعهد کرده که پرداخت کند.
وي با بيان اينکه تقاضا کرديم پرونده‌هاي سال 93 اولويت‌بندي شده و تعاوني‌ها و انبوه‌سازان، کساني که اقدام به تجميع در ساخت‌وساز دارند، زنان سرپرست خانوار و افرادي که وضعيت ملک در موقعيت تخريب قرار دارد و بلاتکليف هستند در اولويت دريافت تسهيلات قرار گيرند، گفت: امسال هم در نظر داريم اين تسهيلات را به شهرهايي اختصاص دهيم که به صورت کاراتر در فرآيند بهسازي عمل مي‌کنند و همچنين پرونده‌هايي که تخلف در آن صورت گرفته هم مشمول دريافت تسهيلات نمي‌شوند.
مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران از اختصاص تسهيلات بهسازي به 9 هزار واحد مسکوني در مازندران خبر داد و گفت: يک هزار و 856 مورد تسهيلات وديعه مسکن نيز براي اين استان در نظر گرفته شده است.
وي با تاکيد بر کنترل کيفيت واحدهايي که تسهيلات دريافت مي‌کنند، گفت: در گذشته، متقاضيان بعد از معرفي به بانک و دريافت تسهيلات، رها مي‌شدند و نظارتي بر نحوه ساخت‌وساز آن‌ها صورت نمي‌گرفت، اما؛ اکنون در هر مرحله از ساخت‌وساز اگر گزارش تخلف در چگونگي کيفيت اين واحدها به دست ما برسد، تسهيلات واحد مورد نظر قطع مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن