تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804384609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه و عربستان آموزش و حمایت مالی می رسانند/ائتلاف ضد سوری خواهان ادامه جنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ترکیه و عربستان آموزش و حمایت مالی می رسانند/ائتلاف ضد سوری خواهان ادامه جنگ است


تحلیلگر روابط بین الملل در بیروت گفت: ادعای اینکه در سوریه دولت این کشور با اهل سنت می جنگد دروغی بیش نیست و همه مردم سوریه، حتی مخالفان بشار اسد می دانند که ارتش این کشور هرگز به دنبال آسیب رساندن به آنها نبوده و نیست. مقدمه:  نبرد ارتش سوریه با تروریست ها در جبهه های مختلف  این کشور همچنان ادامه دارد. روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط» خبر داده: شمار معارضان مسلح خارجی که وارد سوریه می شوند، روز به روز در حال افزایش است. به تازگی بیش از هزار تروریست تکفیری ترکمنستانی به منطقه جسرالشغور سوریه اعزام شده اند.   در همین حال سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب‌ الله، در دیدار با میشل عون، رئیس جریان ملی آزاد لبنان، تاکید کرد: بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) هرگز سرنگون نمی‌ شود، زیرا سرنگونی‌ اش به معنای سقوط مقاومت خواهد بود.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برای بررسی تحولات جنگ سوریه «کوروک الماسیان»، تحلیلگر روابط بین الملل در بیروت، در گفتگوی اینترنتی اختصاصی با برنامه «پیشخوان خبر» این شبکه در این باره توضیح داد.
جنگ در سوریه
  مجری: نشست ژنو 2 که پارسال برگزار شد توفیقی در حل بحران 4 ساله سوریه نداشت و در به شکست کشیده شد؛ حالا بار دیگر استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل متحد تعدادی از کشورهای جهان و نمایندگان نظام سوریه و معارضه را دعوت کرده است تا گفتگوهایی را در ژنو با هدف یافتن راهی برای حل بحران سوریه آغاز کنند. از دید شما اوضاع ژنو 3 با ژنو 2 تفاوتی کرده؟ و چقدر احتمال دارد به نتیجه برسد؟  تمامی طرف ها می توانند در نشست ژنو 3 حضور داشته باشند.  کشورهای غربی تلاشی برای توقف جنگ در سوریه ندارند.
مجری: رژیم صهیونیستی در ماه های گذشته چندین بار به  خاک سوریه تجاوز کرده است،  هدف این رژیم از این حملات به خاک سوریه چیست؟   کوروک الماسیان: این بار اولی نیست که جنگنده های اسرائیل حملات تهاجمی به مرزهای سوریه صورت می دهند.  آنها بهره برداری های خودشان را دارند تا به اهداف راهبردی خودشان که در طول 14 سال نرسیده اند دست پیدا کنند.  دشمن صهیونیست تلاش می کند این حملات را انجام دهدد.  در منطقه کوهستانی قلمون این کار را صورت می دهند و تلاش می کنند تا حزب الله را از سوی دیگر وارد این درگیری ها بکنند.
کوروک الماسیان

مجری: در هفته گذشته شاهد درگیری ارتش سوریه با  تروریست ها  در استان ادلب و به ویژه در منطقه جسرالشغور بودیم. علت سقوط ادلب چه بود؟ این منطقه  از چه اهمیتی برای طرفین درگیری و به ویژه کشورهای حامی تروریست ها برخوردار است؟   پیش از همه باید بگویم که منطقه جسرالشغور برای سوریه و دشمنان آن حائز اهمیت است. این نتیجه توافق اولیه میان ترکیه و عربستان در دو هفته گذشته است. همه می دانیم که گروه های تروریستی در ترکیه آموزش می بینند و عربستان به این گروه های تروریستی کمک مالی می کند. این کار دو علت دارد. نخست: از دید آنها مقر دولت و ارتش سوریه در مناطق ساحلی است که این کاملا غلط است؛ چرا که سوریه بر مبنای تفرقه پایه گذاری نشده است. چرا که سنی ها مجبور شدند در مناطق ساحلی بیایند که تحت کنترل ارتش سوریه است و هیچ کس از سنی ها آسیب ندیده است. عربستان و ترکیه خواهان آتش تفرقه افکنی هستند.
کوروک الماسیان
علت دوم اینکه آنها فکر می کنند که توانستند پیشرفت هایی در خاک سوریه داشته باشند. بتوانند در مذاکرات بر سوریه فشار بیاورند. این اشتباه است، چرا که کسانی که در سوریه می جنگند، گروه های النصره و دیگر گروه های تروریستی هستند.  همچنین ائتلاف سوری شورای ملی و دیگر گروهای اپوزیسیون نمی توانند هیچ تاثیری بر این گروه ها داشته باشند.
مجری: برخی خبرها حاکی است کشورهای ترکیه، عربستان و قطر بار دیگر به تکاپو افتاده اند تا ائتلافی را با هدف حمله به سوریه تشکیل بدهند. با توجه به تجربه شکست این تلاش ها چرا این سه کشور بار دیگر چنین هدفی را دنبال می کنند؟ و آیا این سه کشور خواهند توانست ائتلافی را برای حمله مستقیم به سوریه تشکیل دهند؟   پیش ازهمه باید بگویم این کشورها تمایل بسیاری به ادامه جنگ در سوریه دارند تا بتوانند زیرساخت و کشور را از بین ببرند و دولت سوریه را نابود کنند و دولت دست نشانده ای بر سر کار بیاورند. *اگر هریک از این حالت ها اتفاق بیفتد، یعنی مثل آنچه قطر و سعودی ها می خواهند بشود، آنها برنده اند. * از ارتش سوریه واکنش هایی را در مقابل این جنایت ها شاهد بوده ایم؛ از جمله اینکه ارتش توانسته است همه جا را آزاد کند و آنها نمی توانند در تمام جبهه ها با ارتش مبارزه کنند. آنچه در سوریه شاهد هستیم این است که ترکیه، قطر و عربستان نمی توانند ائتلافی را بر علیه سوریه تشکیل دهند. این غیرممکن است، چون سوریه متفاوت با یمن است.   *سوریه سلاح هایی دارد که تا کنون از آنها استفاده نکرده است و اگر استفاده کند، می تواند به مقابله با آنها بپردازد.   *گمان نمی کنم آمریکا بخواهد در عربستان پایگاه خودش را از دست بدهد.  


سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن