تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819505638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان‌هاي متولي احياي بافت‌هاي فرسوده حمايت مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۸ق.ظ)
سازمان‌هاي متولي احياي بافت‌هاي فرسوده حمايت مي‌شوند موج - معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بافت هاي فرسوده فرصتي براي توسعه شهري است و اين وزارتخانه به سازمان هاي متولي از جمله ميراث فرهنگي براي احياء و حفظ اين محدوده ها کمک و از آنها حمايت مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدسعيد ايزدي، معاون وزير راه و شهرسازي، در نشست ستاد استاني بازآفريني پايدار محدوده‌ها و محله‌هاي هدف برنامه‌هاي احياء، بهسازي و نوسازي در گرگان اظهار کرد: در کلان‌شهرها محدوده‌هايي مانند زندان، پادگان و کارخانه به نام اراضي قهوه‌اي وجود دارد که بازسازي و بهسازي آن‌ها مي‌تواند به زندگي شهري و ارائه خدمات به شهروندان رونق دهد.
مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران افزود: بافت‌هاي فرسوده شهري شامل سه بخش مراکز تاريخي و اصلي به نام بافت‌هاي تاريخي، حاشيه‌نشين و گونه سوم سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي هستند که از کيفيت پايين ساخت‌وساز برخوردار بوده و به آن‌ها بافت‌هاي پيراموني و مياني گفته مي‌شود.
ايزدي گفت: معضل بافت‌هاي فرسوده و تاريخي کشور پيچيده‌تر از ساير مناطق شهري است و بر مبناي پيام رهبر معظم انقلاب، بايد همدلي و هم‌زباني را از اين فضا شروع کرد تا اقدامات بزرگ انجام شود.
به گفته وي، هم‌اينک در بافت‌هاي فرسوده کشور با سه معضل فقر شهري، پايين بودن سطح ايمني و بحران هويت روبرو هستيم که براي برون رفت از اين وضعيت بايد دو مسير درمان و پيشگيري از تخريب را دنبال کرد.
معاون وزير راه و شهرسازي به سياست‌هاي مندرج در سند ملي بازآفريني نيز اشاره کرد و ادامه داد: از مهم‌ترين سياست‌هاي سند، پيشگيري و اتخاذ سياست‌هاي پيشگيرانه است.
ايزدي اضافه کرد: سند ملي بازآفريني ابعاد گسترده دارد که همراهي وزارت راه و شهرسازي با ديگر دستگاه‌ها از طريق ايجاد شبکه همراه از مهم‌ترين بخش‌هاي آن است.
وي تاکيد کرد: رسيدگي به تمام ابعاد مناطق و محدوده‌هاي فرسوده و تاريخي از عهده يک دستگاه ساخته نيست و ضروري است که تمام دستگاه‌هاي متولي همکاري کنند.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه عمده ساکنين اين مناطق و محدوده‌ها، اقشار کم درآمد و دهک‌هاي پايين جامعه هستند، گفت: وزارت راه و شهرسازي، بهسازي و نوسازي اين مناطق و محدوده‌ها را با توانمندسازي ساکنين آن از طريق آموزش مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي آغاز کرده است.
ايزدي معتقد است که با توجه به ابعاد اجتماعي، اقتصادي محدوده‌ها و ظرفيت‌سازي در مناطق مي‌توان از مشارکت مردم براي حفظ و احياي آن بهره برد.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در طرح جامع مسکن مهر نيز استفاده از ظرفيت‌هاي درون بافت‌هاي تاريخي و فرسوده با اعطاي تسهيلات اولويت دارد.
ايزدي، تفکيک بافت فرسوده را از بافت تاريخي نکته مهم ديگر در سند بازآفريني بيان کرد و گفت: اگرچه اين مناطق در کالبد و فقر شهري مشترک هستند، اما؛ برخي از مناطق را نمي‌توان بافت فرسوده تلقي کرد و براي هريک از اين بخش‌ها با تصميم مشترک و اولويت‌بندي ستاد بايد سند مجزا تعريف کرد.
وي از ديگر موضوعات مطرح‌شده در سند به نقش محوري شهرداري‌ها در اجراي پروژه‌هاي بهسازي و نوسازي شهري اشاره کرد و گفت: لازم است براي پررنگ تر شدن نقش شهرداري‌ها در اجراي پروژه‌هاي بهسازي و نوسازي در اين ستاد گفت‌وگو شود.
مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران اضافه کرد: در اين سند تاکيد شده که طرح‌هاي توسعه شهري با مشارکت اهالي و نظر مديريت شهري تهيه شود تا همراهي مردم را در حفظ و احياي بافت‌ها داشته باشيم.
ايزدي همچنين بر فراهم شدن فرصت حضور بخش خصوصي در برنامه‌هاي توسعه شهري تاکيد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن