تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802986516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستاها کانون مولد کشور هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۵۴ق.ظ)
سرپرست استانداري مرکزي: روستاها کانون مولد کشور هستند موج - سرپرست استانداري مرکزي گفت: روستاها کانون مولد کشور هستند و در صورت نگاه علمي به باروري ظرفيت متعدد آنها در عرصه کشاورزي و گردشگري مي توان زمينه ماندگاري جمعيت در اين مناطق را مهيا کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، شکرالله حسن بيگي در همايش شوراهاي اسلامي شهر و روستا در شهرستان زرنديه افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دشمنان از هر حربه اي براي ضربه زدن به پايه هاي نظام استفاده کردند اما وفاق و همدلي مردم و مسوولان همه توطئه دشمنان را خنثي کرد.
وي اضافه کر: مسوولان و اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا وظيفه دارند در راستاي تقويت ارتباط مردم و دولت گام هاي اساسي بردارند.
وي تاکيد کرد: بايد مصوبه هاي شوراهاي اسلامي شهر وروستا اجرايي شده و هيچ کس حق ندارد نسبت به مصوبه شوراها بي اهميت باشد و از اجراي آن خودداري کند.
حسن بيگي اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا را مجموعه اي پويا و فعال و برگرفته از عناصر خبره و خدومي دانست که با اندوخته هاي خود با تدبير و مديريت مناسب در راه تعالي و پيشرفت کشور را هموارمي کنند.
وي ادامه داد: شوراهاي اسلامي بستر مناسبي هستند تا دولت اداره بخش مهمي از امور جامعه و خدمات رساني را در مسير چارچوب قانون به مردم واگذار کند بنابراين نمايندگان مردمي در شوراهاي اسلامي شهر و روستا بايد اهداف دولت را به خوبي پيش ببرند و خدمات رساني را سرلوحه امور خود قرار دهند.
سرپرست استانداري استان مرکزي گفت: اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا بايد با عملکرد مناسب و تعامل و همکاري با نهادهاي اجرايي زمينه رضايت مردم را فراهم کنند و باعث اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوري اسلامي شوند.
حسن بيگي افزود: شوراها به عنوان نماد تصميم گيري و تصميم سازي از سوي مردم در مسير خدمات رساني جامعه هستند بنابراين مديران دستگاه هاي دولتي بايد نظرات اعضاي شوراها که نمايندگان مستقيم مردم هستند را ارج نهاده و آ در امور مختلف به کار گيرند.
وي در بخش ديگري سخنانش نقش شوراها اسلامي شهر و روستا را در توسعه پايدار کشور يادآور شد و افزود: مديريت کارآمد و کارشناسي شده روستايي مي تواند علاوه بر نياز روستاييان و ايجاد اشتغال براي جوانان کمک بزرگي به توسعه همه جانبه کشور کند.
وي اظهار کرد: روستاها کانون مولد کشور هستند و در صورت نگاه علمي به باروري ظرفيت متعدد آنها در عرصه کشاورزي و گردشگري مي توان زمينه ماندگاري جمعيت در اين مناطق را مهيا کرد.
فرماندار شهرستان زرنديه نيز در اين همايش عدم سرشماري مهاجران فصلي را مهمترين مشکل شهرستان دانست و اظهار کرد: براساس سرشماري سال 1390 حدود 57 هزار نفر در بخش مرکزي و هفت هزارو 200 نفر در بخش خرقان اين شهرستان سکونت دارند اما در فصول پاييز و زمستان به بيش از 30 هزار نفر در بخش خرقان خدمات رساني مي شود.
محمد کردي افزود: شهرستان زرنديه به دليل نزديکي به پايتخت مورد توجه مردم نقاط مختلف کشور است و در فصل هاي گوناگون سال مهاجران زيادي در آن اسکان پيدا مي کنند.
وي اضافه کرد: انقلاب اسلامي ايران بر مبناي آموزه هاي دين مبين اسلام و سيره اهل بيت عصمت و طهارت( ع ) است که بر اساس آن همواره به انجام امور با هم فکري يکديگر تاکيد شده است و شوراها محل انجام فعاليت با کمک گرفتن از انديشه سايرين است.
کردي افزود : تحقق مشارکت عمومي مردم در تعيين سرنوشت يکي از اهداف عالي و اصل ارزشمند شوراهاي اسلامي شهر و روستا محسوب مي شود.
وي اظهار کرد: تعامل، همکاري و مشورت از مهمترين مسائلي بوده است که پيشوايان مذهب مقدس تشيع همواره به آن توصيه کرده اند و مردم و مسوولان نيز بايد اين اصل را به خوبي در زندگي خود جاري کنند.
رئيس شوراي اسلامي شهر مامونيه نيز در اين آيين شوراهاي اسلامي شهر و روستا را مصاديق عيني و جلوه هاي بي بديل مشارکت ملي در فرآيند مديريت و واگذاري امور به مردم دانست و گفت: مشورت در دين مبين اسلام و قانون اساسي جمهوري اسلامي از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
کريم اخوان ادامه داد: بر اساس قانون اساسي، اداره امور کشور به اتکاي آراي عمومي صورت مي گيرد و حق حاکميت ملي از طريق انتخابات مجلس خبرگان رهبري، مجلس شوراي اسلامي، رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي اعمال مي شود.
وي با بيان اينکه 6 اصل از قانون اساسي به موضوع شوراها اختصاص يافته است، اضافه کرد: اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها، در قبال حکومت اسلامي و نظام سياسي از يک طرف و مردم از طرف ديگر مسوول هستند.
رئيس شوراي اسلامي شهر مامونيه تشکيل کميته ارزيابي عملکرد شوراها را در شرايط فعلي ضروري دانست و گفت: ارزيابي بايد مبناي تشويق شوراها براي کار بيشتر باشد.
رسيدگي به مسائل فرهنگي و آموزشي شهرستان زرنديه به خصوص نقاط روستايي اين شهرستان مهمترين خواسته هاي اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستاي زرنديه از سرپرست استانداري استان مرکزي بود.
سرپرست استانداري استان مرکزي نيز در پاسخ به اين خواسته اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاي زرنديه گفت: مسير توسعه استان مرکزي از 12 شهرستان اين استان مي گذرد و همه تلاش استانداري نيز رسيدگي به امور همه شهرستان هاي ها به يک ميزان است.
158 نفر در 52 شوراي اسلامي روستايي و 25 نفر در شوراي اسلامي شهري در شهرستان زرنديه از توابع استان مرکزي فعاليت مي کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن