تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815563089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث جايگاه اختصاصي براي خودروهاي ايراني در تونس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۱۶ب.ظ)
احداث جايگاه اختصاصي براي خودروهاي ايراني در تونس موج - سفير تونس در ايران با بيان اينکه جايگاه اختصاصي ايران خودرو در تونس احداث شده است، تأکيد کرد: بزودي خودروهاي ايراني را در تونس خواهيد ديد.
به گزارش خبرگزاري موج، ولي الله افخمي راد روز دوشنبه در ديدار با سفير تونس، اظهار داشت: وزير صنعت، معدن و تجارت ايران اعتقاد دارد که در تعامل با کشورهاي مختلف بايد حجم مبادلات را افزايش دهيم، اگر حجم مبادلات بالا برود، به هدف رسيده ايم.
وي با اشاره به حجم مبادلات تجاري ميان ايران و تونس، يادآور شد: سال گذشته حجم تجارت دو کشور 30 ميليون دلار بوده، هرچند اين رقم نسبت به سال قبل افزايش يافته، اما در قياس با توان دو کشور بسيار پايين است.
رييس سازمان توسعه تجارت با اشاره به امضاي تفاهمنامه تعرفه ترجيحي ميان دو کشور، گفت: تجارت ترجيحي ميان دو کشور بايد تسريع شود، براين اساس قرار شد ليست نهايي اقلام تونس به سرعت مورد تأييد ايران قرار بگيرد.
افخمي راد درباره صادر نشدن مجوز پاويون اختصاصي فرش ايران در نمايشگاه بين المللي تونس، يادآور شد: با اينکه ايران درخواست پاويون اختصاصي فرش در نمايشگاه بين المللي تونس را داشت، متأسفانه تاکنون مجوزي در اين خصوص صادر نشده است.
وي با اشاره به امضاي يادداشت تفاهمنامه صنايع دستي ميان دو کشور، تأکيد کرد: اين تفاهمنامه براي اجرا نياز به تصويب مجلس تونس دارد.
رئيس سازمان توسعه تجارت با بيان اينکه منتظر اعلام آمادگي شرکت سوتي کام براي احداث خط مونتاژ در تونس هستيم، ادامه داد: قرار بود شرکت تراکتور سازي ايران با شرکت سوتي کام در تونس کارخانه اي مشترک احداث کند، اما هنوز اين شرکت اعلام آمادگي نکرده است. براساس اسناد امضاءشده دولت تونس بايد اقدامات لازم را انجام مي داد تا خودروهاي ايراني وارد بازار اين کشور شوند.
افخمي راد با اشاره به علاقه مند بودن بانک هاي تونسي براي ايجاد روابط کارگزاري با ايران، اظهار داشت: منتظر متن نهايي ترتيبات بانکي با امضاي رئيس بانک مرکزي تونس هستيم تا به اين مهم دست يابيم.
وي درباره توسعه فهرست اقلام تفاهمنامه تعرفه ترجيحي با تونس، تصريح کرد: نيمه اول سال 2015 هيأتي از تونس به ايران مي آيد تا مفاد تفاهمنامه مورد بررسي و امضاء قرار بگيرد.
در ادامه اين نشست سفير تونس در رابطه با حجم مبادلات دو کشور، گفت: بعد از انقلاب تونس قانون اساسي جديد کشور نوشته شده است. در تلاش هستيم که موسسه هاي اقتصادي و تجاري تونس را به صورت ملي در آوريم و قوانين را دوباره برقرار اجرا کنيم. شايد کشورهاي در حال همکاري با ما فکر کنند در روابط تجاري دست انداز ايجاد کرده ايم، اما به محض اينکه تحول اقتصادي در تونس صورت بگيرد، شرايط بهتر و نتايج کار مثبت مي شود.
قاضي به تشکيل حکومت تونس ظرف مدت شش ماه گذشته اشاره و تصريح کرد: در مدت اخير به جز ايران با هيچ کشوري کميسيون مشترک اقتصادي تشکيل نداده ايم. قول مي دهيم به محض گذاشتن دستورالعمل هاي جديد، توافقنامه هاي منعقدشده ميان دو کشور عملي شود.
وي در پايان در مورد چگونگي ورود خودروهاي ايراني به بازار تونس، تصريح کرد: واردات خودرو در تونس براساس لوايح خاصي صورت مي گيرد. سالانه 50 هزار دستگاه خودرو وارد تونس مي شوند که از اين رقم درصدي براي واردات خودرو در ايران در نظر گرفته شده است. ما از خودروسازهاي ايراني بازديد کرده ايم و در اين زمينه نيز يادداشت هاي تفاهم فني با ايران امضا شده است.
سفير تونس در ايران با بيان اينکه جايگاه اختصاصي ايران خودرو در تونس احداث شده است، تأکيد کرد: بزودي خودروهاي ايراني را در تونس خواهيد ديد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن