تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805274303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين کاهش تعارضات گرگ و انسان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۳۳ب.ظ)
تدوين کاهش تعارضات گرگ و انسان موج -مدير کل دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست از تدوين برنامه مديريت راهبردي کاهش تعارضات گرگ و انسان خبر داد و گفت: اين برنامه با هدف تضمين مديريت پايدار و کاهش تعارضات گرگ و انسان و ايجاد مکانيسم هاي پايدار هم زيستي ايمن گرگ و جوامع محلي در سراسر کشور ايران تهيه مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد خرازيان مقدم با اشاره به اينکه تعارضات بين انسان و حيات وحش همواره وجود داشته است، افزود: اين تعارضات در دهه هاي اخير بدليل دست اندازي بيش ازپيش انسان به زيستگاه هاي طبيعي حيات وحش افزايش يافته است .
وي با بيان اينکه طيق تعريف IUCN تعارض بين انسان و حيات وحش زماني بوقوع مي ‍پيوندد که احتياجات حيات وحش با نيازهاي جمعيت هاي انساني همپوشاني داشته باشد، اظهار داشت: در دهه هاي اخير اين مساله به دليل افزايش جمعيت انسان و گسترش فعاليت هاي انساني که موجب همپوشاني مناطق اشغال شده توسط انسان با گستره خانگي وسيع گوشتخواران و کاهش طبيعي آنان مي شود افزايش چشمگيري داشته است.
مقدم با اشاره به اينکه برنامه هاي مديريتي تعارض انسان و حيات وحش اکثرا از نظر مسايل ايمني و ضررهاي مالي مورد بحث قرار گرفته اند، افزود: چنين تعارضاتي مي تواند اثرات مالي و جاني قابل توجهي بر جوامع روستايي داشته مي شوند و اين عوامل مي تواند سبب کاهش بردباري مردم محلي نسبت به گوشتخواران و در نتيجه کاهش اثر اقدامات حفاظتي براي حيات وحش آن ناحيه شود.
وي با تاکيد بر اينکه حذف اين حيوانات که در راس زنجيره غذايي قرار دارند و نقش مهمي را در بوم سازگان هاي طبيعي دارند، مشکل ديگري مانند به خطر افتادن بقاي بوم سازگان را موجب مي شود،گفت:در سال هاي اخير گونه گرگ در بعضي مناطق منقرض شده بود که با معرفي مجدد آن و اقدامات حفاظتي مناسب هم اکنون تقريبا در تمامي گستره پراکنش تاريخي اش در جهان حضور دارد .
اين مقام مسئول با اشاره به اينکه حمله گرگ به انسان و دام در دهه اخير از همه کشورها گزارش مي شود و اين گزارش ها رو به افزايش است ، افزود: يکي از دلايل آن همپوشاني گستره خانگي وسيع گرگ و مناطق اشغال شده توسط انسان مي باشد که موجب بوجود آمدن رقابت بين انسان و اين گونه براي منابع شده و با از بين رفتن زيستگاه ها و تکه تکه شدگي آنها افزايش يافته است.
به گفته وي، بهره برداري بيش از حد انسان از علفخواران درشت جثه ، باعث کاهش طعمه طبيعي براي گرگها شده و احتمال حمله گرگ به دام هاي اهلي را افزايش داده است.
مقدم به ثبت حمله گرگ به دام اهلي و همچنين انسان از گذشته دور در مناطق مختلف ايران اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت محيط زيست در رويارويي با اين معضل ابتدا اقدام به تهيه يک طرح مديريت جمعيت هاي گرگ در استان همدان با همکاري دانشگاه تهران نموده است.
وي ادامه داد:‍ پس از آن با استفاده از نتايج اين طرح و نتايج چندين جلسه هم انديشي با حضور نمايندگاني ازدفاتر مرتبط سازمان محيط زيست و مدعوين غير سازماني و همچنين با بهره گيري از تجربيات جهاني با همکاري استان هاي همدان، زنجان و کردستان برنامه مديريت راهبردي جهت کاهش تعارضات گرگ و انسان را در اين سه استان بصورت آزمايشي با هدف کلي تضمين مديريت پايدار و کاهش تعارضات گرگ و انسان و ايجاد مکانيسم هاي پايدار هم زيستي ايمن گرگ و جوامع محلي در سراسر کشور ايران تهيه مي شود.
مقدم تصريح کرد: ايجاد زيرساخت هاي نهادي و قانوني، کاهش ضررهاي اقتصادي و معنوي به جوامع محلي، ارتقا آگاهي هاي عمومي و افزايش دانش پايه در سطح استان از اهداف فرعي پيش بيني شده در اين برنامه که مي بايست توسط کليه مراجع و (ذينفعان) سازماني و غير سازماني مورد توجه قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن