محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842032183
عبدالرضا كاهانی: كارآنها مخالفت است كارمن فيلم ساختن
واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: عبدالرضا كاهانی: كارآنها مخالفت است كارمن فيلم ساختن
آفتاب : گفت و گوی قانون با عبدالرضا كاهانی کارگردان فیلم استراحت مطلق: شما در نيشابور متولد شديد و تا 18 سالگي همان جا زندگي كرديد برايم جالب است بدانم نيشابور چه تاثيري بر شخصيت شما گذاشته و چه چيزي در وجود شما ساخت كه با وجود مشكلاتي كه براي اكثر فيلمهايتان پيش میآيدشما را مصمم میكنددر راهروهاي وزارت ارشادآنقدربياييدو برويدتامجوزاكران فيلمهاي تان رابگيريد؟
آدمهاي زيادي درنيشابور هستندكه كاري با راهروهاي ارشادندارند( میخندد).تصور میکنم چندان فرق نمیكنداهل كجاباشيم.همين كه مسئله اي به رگ غيرتمان بربخورد كافي است تاواكنش نشان دهيم.تصميماتي كه براي فيلمهايم گرفته ام رفتار طبيعي يك انسان دربرابر ظل میبوده كه درحقش میشده.اين واكنشها گاهي با پيروزي همراه بوده و گاهی هم باشکست.
تا به حال در خلوت خودتان به اين مسئله فكر كرديد كه نماينده مردم ايران در سينماي كشور هستيد و حرف همين مردم را میزنيد؟اصلا فكر كرده ايد كه درفيلمهايتان براي مخاطب نسخه اي بپيچيد؟
(می خندد)مگرانتخابات است که نماینده مردم باشم.چنین ذهنیتی قطعا میتوانديك توهم باشد.بهتر است به این چیزها فکر نکنم.عواقب بدي خواهد داشت و ممكن است مسيرم را عوض كند.من فیلمساز را در کنارمردم میبینم.نسخه پيچیدن كار از ما بهتران است.تماشاگران بهترين معلمان من هستند و چيزهاي زيادي از آنها ياد میگيرم و از لطف آنها که پیگیر فیلم هایم هستند ممنونم.
«استراحت مطلق»درمجموعه آثار شما فمينيستيترين فيلمیاست كه ديده ايم.خودتان اين مسئله را تاييد میكنيد؟
حتما به خاطر داستان فیلم است.هيچگاه تصميم نمیگيرم كه مثلا فيلمیفمينيستي بسازم.داستان فیلم به زني میپردازد كه درمانده است و قرار است روي پاي خودش بايستد. این موضوع تعابير و برداشتهاي فمينيستي را هم در بر میگیرد منتها دغدغه خودم اينها نيست.
ما در فيلمهاي شما باجمعي از مردم مواجهيم و تصويري از قهرمان وضد قهرمان به معناي كلاسيكش نمیبينيم.يعني مجموعهاي از شخصيتها كه در عين حال برايش ما به ازاي بيروني هم پيدا میشود. مثل فيلم «اسب حيوان نجيبي است» كه انگار يك جامعه كوچك ايراني را میخواست نشان دهد. همواره هم میبینیم يكي از شخصيتهاي فيلم تان حالت طبيعي ندارد و دچار نوعي معلوليت يا ضعف فيزيكي و شخصيتي است.خاستگاه اين نوع شخصيتها را چطور تعريف میكنيد و چرا آنها را وارد ماجراي فيلم میكنيد؟
وقتي ما بخواهيم صرفا با تخيلات مان كار كنيم ذهن مان قفل میشودوشخصيتهاي فيلم تكراري میشوند.بعد هرفيلمیكه میبينيداحساس میكنيد آدم هایش تكراري هستندو وقتي از سينمابيرون میآييد میبينيدجامعه آن طور که روی پرده نمایش داده میشودنيست و هركسي رنگ وعقيده خودش را دارد.از وقتي اين را احساس كردم تصميم گرفتم به جاي آنكه بيشترفيلم ببينم بيشتر جامعه ام را تماشا كنم.چون در بطن جامعه،هم قصههاي بهتري وجودداردوهم آدمهاي متنوعتري را میشوددید.تازماني که مشاهدات وارتباطت را ازاجتماع قطع نكني میتواني ايدههاي متنوعتري را براي شخصيتهاي جديدت خلق كني.ضمن آنكه دراين فيلم قهرمان و ضدقهرمان درقالب كلاسيكش وجودنداردچون محتوايش كلاسيك نيست.درمحتواي كلاسيك هميشه پيامی به شيوه ارسطويي اش وجودداردامااينجاچيزي كه داردمطرح میشودارزش نيست بلكه ضدآن است.همین باعث میشودکه پیام وآرمان به شیوه معمولش در فیلمهاي من وجود نداشته باشد.
ماهميشه بايك طيفي ازمنتقدان مواجهيم كه به فيلمهاي شما حمله میكنندو درتعريف فيلم،تمام شخصيتهاي آن را در يك قالب قرار میدهند و از آن يك نتيجهگيري منفي به مخاطب ارائه میدهند.شما به عنوان مولف اثر آيا اين نوع تحليلها را نتيجه بدبيني آنها نسبت به خودتان میدانيد يا خودتان هم با اين تعابير هم عقيده هستید؟
فیلمی را نمی شناسم که همه آدمها دوستش داشته باشند.درموردفیلمهاي خودم این مسئله شدت بیشتری دارد.مخالفان فیلمهاي من معمولا کسانی هستند که دیدگاههای کاملا متفاوت بامن دارندو تحمل نگاه دیگران برایشان سخت است. مثلا شخصیتهاي فیلم هایم دوست دارندفحش بدهندو مخالفان فیلم هایم معمولا کسانی هستند که یا فحش دوست ندارند و یا دوست دارند خودشان فحش بدهند و البته فحش نشنوند.فکر میکنم بهتر است آنها به مخالفت هایشان ادامه دهند و من هم به فیلم هایم. قرار نیست در این دنیای پهناور همه همدیگر را دوست داشته باشند. آنها معمولا همان کسانی هستند که چون تحمل نگاه دیگران را ندارند طوری جوسازی میکنند که انگار مردم علاقهای به تماشای فیلم هایم ندارند.نظر افراطی خود را به همه تعمیم میدهندو چشمانشان را روی واقعیت میبندند. آنها بهتر است به دنبال آمار تماشاگران فیلمهاي مورد علاقه خودشان باشند و لطفا اجازه دهند من هم از استقبال تماشاگران و ارتباط خوبی که با آنها دارم لذت ببرم. سينما ريشه در آزادي دارد.گمان میکنم به حداقل هایی از آزادی رسیده باشیم که لااقل کاری با هم نداشته باشیم.
در فيلمهاي تان هميشه قشرخاصي از طبقه فرودست جامعه را در يك جغرافياي مشخص به تصوير میكشيد.از اين منظر انگار علاقه اي نداريد به طبقه مرفه جامعه نزديك شويد.آيا اين مسئله میتواند ريشه در دوران كودكي شما داشته باشد؟
ممکن است ارتباطي با دوران كودكي ام داشته باشد والبته ممکن است روزي زندگي يك آدم پولداربرايم مسئله بشود كه هنوز نشده است.احساس میكنم طبقات ديگرجامعه بيشتر به من نزديكندو برایم سينمايي تر هستند.انگار دوربين من از پرداخت زندگي قشر مرفه فراري است.
درمصاحبهاي گفته بوديد تاثيرگذارترين فرد براي كاهاني خود كاهاني است.آيا بايددنبال كاهاني دركاراكترهاي فيلم هايش گشت؟چقدر ازخودشما درروح شخصيتهاي آثارتان وجود دارد؟
منظورم این بوده که دوست ندارم تحت تاثیر فیلمسازان بزرگ باشم. از آنها یاد میگیرم اما علاقهمند نیستم الگویی داشته باشم. من هم شخصیتی دارم و دیدگاهی و میخواهم از خودم بگویم نه از دیگران.
سينماي ايران تبديل به يك سينماي بيقهرمان شده است واتفاقا فيلمهاي شما هم قهرمان ندارداماكمبودآن احساس نمیشود.اين نبود قهرمان را چطوربه تصوير میكشيد؟
مبناي فيلمهاي من به طور كل خلاف هدف است.يعني آدمهاي فيلمهاي من هدفي ندارند.قهرمان اولين خصوصيتش اين است كه بايد يك هدفي داشته باشد.چرا آدمها درفيلم«اسب...»سرگردانند؟چون هدفي ندارند.اين دورتسلسل كه درفيلمهاي من شاهدش هستيدازاين جهت است كه هدفي وجود ندارد و آدمها در اين دايره گير افتاده اند.درچنين فضايي قهرمان ديگر وجود ندارد و معنايي پيدان میكند.
در فيلمهايتان ديده ايم كه آدمهاتحت يك اتفاق موقت دور خودشان میچرخند.ولي در«استراحت مطلق»با زني مواجهيم كه هدفي دارد و كاري را میخواهد به سرانجام برساند.او محور ماجرا است و همه آدمهاي ديگر به داستان او وصل میشوند.آيا اين تفكر و فضا سازي را بايد نوعي پيشرفت در آثارتان بدانيم؟
سمیراهم چندان با كاراكترهاي فیلمهاي قبلی تفاوت ندارد وفقط رويه ماجرا فرق میكند.ريتم اين فيلم تندتر است و دارد ضد نام فيلم حركت میكند.استراحت مطلق شما را ياد سكون میاندازد اما فيلم سكون ندارد و ريتم فيلم ضد نامش است.نه میتواند پیشرفت باشد و نه پسرفت.
ببینید در«بي خود و بي جهت»يك نقطه شروع داريم و يك نقطه پايان.در«اسب...»هم كاملا مشخص است كه پايان فيلم چه میشود.امادر«استراحت مطلق»دورباطلي از زندگي افراد را نشان میدهيد كه پايان نامشخصي دارد.عمدي در اين نوع پايانبندي داشتيد؟
در این جا فیلم با پایان شروع میشود. البته اگر بتوانیم اسمش را پایان بگذاریم. در هر صورت با پایانی شروع میشود که میخواهد بگوید پایان مهم نیست و این که چطور به این پایان میرسیم اهمیت دارد. تماشاگر بیشتر درگیر آدمهاي فیلم و روابطشان میشود. آدمهاي فیلمهاي من به لحاظ مضمونی، شروع نمی شوند که پایان داشته باشند.
يك مسئله ديگر درباره شما نوع انتخاب بازيگر در آثار شماست.آيا از اين تجربههاي نو نمیترسيد؟
كسي از مجيد صالحي انتظارچنين بازي قدرتمند و متفاوتي را نداشت.حتي بازي خوب عليرضا خمسه در فيلم «بيست» هم جزو همين انتخابهاي متفاوت بازيگران در فيلمهاي شماست.
همه ما تصویری از هنرپیشه هادرذهن داريم.سعی میکنم به آن تصویرهای ذهنی کلیشهای بی تفاوت باشم. آدمها ابعاد مختلفی دارند و قطعا هنرپیشهها هم همین طور.تواناییهاي متفاوت هنرپیشهها را زیر نظر میگیرم و از بخشهاي غیرکلیشهای آن استفاده میکنم. در مورد مجید صالحی هم این گونه بود. حتی در مورد کسانی که قبل از این هم با هم کار کرده ایم همین طور است.هنرپیشه زمانی هنرپیشه نیست که تکراری باشد.ازمواردخاص که درتاریخ سینما موجود است ورفته رفته به تیپهاي جذاب ودوست داشتنی تبدیل شده اندبگذریم.
با اين وجود فكر میكنم اين بد شانسي مجيد صالحي بود كه فيلم در جشنواره فجر اكران نشد.
به نظرم از خوش شانسی مجید صالحی بود. چیز ارزشمندی را از دست نداده است.
با اين اوصاف يعني نمیخواهيد در دورههاي بعدي جشنواره فجر شركت كنيد؟
نظرم را قبلا گفته ام. دوست دارم به اتفاقات مهمتری فکر کنم.
به اعتقادمن كاهاني يك اصلاح طلب اجتماعي است واين مسئله را درفيلم هايش میتوان به وضوح ديد چراكه در ته ذهنش يك جرياني جاري است كه انگارخواهان اصلاح شخصيتهاي فيلمش است.شخصيت هايي كه بخشي از اين جامعه هستند.در«بيست»پرستويي تغييردر رفتار و روال زندگي اش را میپذيرد.در اسب...»عطاران درنهايت پول هايش را میبخشدو در«بيخودوبي جهت» جواهريان باوضع موجود كنار میآيدو به پيشنهاد ديگران تن میدهد.از اين منظر«استراحت مطلق»هم يك فيلم بانگاهي رو به جلواست كه تغييري را با خود به همراه دارد.نظر خود شما در اين باره چيست؟
از آدم هايي كه میخواهندنشان دهندخيلي میفهمند بيزارم.دوست ندارم ديگران فكر كنند كه میخواهم دانسته هايم را به ديگران انتقال بدهم.به طور كل آد میهستم كه خيلي مغرورم و به وقتش هم خيلي متواضعم.البته اينكه كجاوجلوي چه كساني اين رفتارها را دارم هم خيلي مهم است.به همين دلايل من خودم نبايد از ديدگاهم حرف بزنم.بهتر است كه تماشاگر استنباطهاي خودش را داشته باشد.هركس يك وظيفه اي دارد.منتقد وظيفه اش فيلم ديدن و نقد كردن است.من وظيفهام فيلم ساختن است.براي همين هرچقدر كه منظورم را توضيح بدهم تاثير درستي نخواهد داشت.چون هر كسي از هر فيلم يك تاثير میپذيرد و ممكن است تاثيري كه شما گرفته ايد با ديگري متفاوت باشد.اين بخش از فيلمسازي را خيلي دوست دارم. فيلمهاي من حد وسط ندارد و تا حالا نشده كه بگويند فيلمهاي من آثار متوسطي هستند.الان درباره «استراحتمطلق» هم اين اتفاق افتاده و عدهاي میگويند اين فيلم بهترين اثر كاهاني است و عدهاي هم معتقدند آشغال است.من اين را دوست دارم كه حدوسطي براي فيلم هايم وجود ندارد.اينكه ازكنار فيلمهاي من راحت ردن میشوند افتخارمن است.
درباره پايان بندي اين فيلم هم صحبت كنيم.در اين فيلم برخلاف فيلمهاي ديگرتان انگار پايان فيلم رها شده است و شايد پايانش میشد سقوط بيشتري داشته باشد.
شما اگر اين پايان بندي را حذف كنيددر ذهنتان چه اتفاقي را میتوانيد جايگزينش كنيد.اصلا در صورت حذف، معناي استراحت مطلق رنگ میبازد.اين فيلم اصلا پايان ندارد كه بخواهد باز يابسته باشد.فيلم با پايان شروع میشود.ما داريم داستان زني را روايت میكنيم كه شهرستاني است و آن اتفاق اول فیلم برايش میافتد و در طول فيلم بازگشايي میشود كه چرا به اين نقطه رسيده است.اين فيلم كاملا نااميدكننده است و من به كساني كه معترضند چرا در فيلم اميدي وجود ندارد حق میدهم.
كمیدرباره نحوه طراحي و انتخاب پوستر فيلمهاي تان میخواهيم صحبت كنيم.چرا كه در پوستر فيل میمثل«اسب حيوان نجيبي است»بازيگران هم عرض يكديگر ديده میشوند اما به طور مثال در پوستر فيلم «بي خودوبي جهت»كاراكترها در يك قالب عمودي قرار میگيرند.آيا اين نوع طراحي را به آثار ديگرتان هم میتوان تعميم داد و نقش شما را در انتخاب آن پررنگ ديد؟
نقش بيشتر را طراحان هنري برعهده دارند.من اطلاعات لازم را به آنها میدهم وهمچنين بركليت كار نظارت میكنم امااينطور نيست كه حتما از صفرتاصدپوسترها را به طور كامل خودم زيرنظر داشته باشم.اتفاقا در فيلمهاي قديمیتري كه ساخته ام كمتر به اين بخش كار توجه میكردم اما الان سعي میكنم نظارت دقيق تري داشته باشم.ضمن اينكه يك سري از تصاويري را كه در جاهاي مختلف ممكن است ببينيد پوستر اصلي فيلم نيستند و هركسي بنا به استفاده اي كه از آن دارد خودش تصويري را طراحي میكند.مثلا درسايتي میبينيم كه بنري درمعرفي فيلم قرار میگيردكه اصلاپوسترفيلم نيست.البته ماخودمان هم بنا به كاركردپوسترها درمحيط داخلي سينما يا براي اكران فيلم درجشنوارههاي داخلي وخارجي پوسترهاي متعددي را منتشر میكنيم كه طبيعتا طرحهاي متفاوتي را دربر میگيرد.
گفتید تماشاگران را به نوعی معلم خود دانستیدو فیلم را با مردم دیدید.
قبلا هم گفته ام که از واکنشهاي طبیعی تماشاگران، بیشترین چیزها را یاد میگیرم.این نه فروتنی است نه اغراق. آنها بدون منت،بهتر از همه به من یاد میدهند که اشکال کارم کجاست.
سینمای ایران این روزها بیش ازآنکه برمحورستاره بازیگرانش به گیشه وفروش دست یابد، با محوریت ستاره کارگردانانش است که درگیشه به موفقیت میرسد.بازیگران زیادی بودهاند که دوران کوتاهی ستاره بودن راتجربه کردهاند وسپس افول یافته اندودرمقابل، درسالهاي اخیرسینمای ایران دارای کارگردانانی شده است که نامشان به تنهایی تضمینی برای فروش فیلم
است.عبدالرضاکاهانی را بدون تردید باید در ردیف این ستاره کارگردانان دانست.کارگردان جوان سینمای ایران که هرچند فیلم هایش حادثهای نیستند اماخوب به دل حادثه میزند، اکنون به کارگردانی که سخت تن به ممیزی میدهدتبدیل شده است.کاهانی پس از اولین فیلمش که ناتمام مانددو فیلم دیگرساخت و باسومین فیلمش دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را ازجشنواره فیلم فجرگرفت.فیلم «بیست» که برای وی این جایزه رابه همراه داشت تنها فیلم ازوی بوده است که تاکنون موفق به نمایش درجشنوارههاي بینالمللی شده است.کاهانی تاکنون موفق به کسب جوایزی چون جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کارلووی واری2009 ، جایزه ویژه هیات داوران جشن منتقدان سینمای ایران ۱۳۸۹ برای فیلم «بیخود و بیجهت» و جایزه ویژه تماشاگران جشنواره بینالمللی فیلم ایروان ۲۰۱۰ شده است.اماحقیقت این است که بسیاری از تماشاگران آثار وی نیز از جوایزی که به دست آورده است اطلاعی ندارند.آنان به تماشای فیلمهاي کاهانی مینشینند تا شاید سینما رابه معنای واقعی آن تجربه کنند. گفتوگویی که در ادامه میخوانید حاصل یک عصرانه دوست داشتنی باکاهانی است.
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]
صفحات پیشنهادی
فیلمنامهای که امیر آقایی نوشت: چون فکر میکردم در ایران ممیزی میشود خارجیها آن را ساختند
فیلمنامهای که امیر آقایی نوشت چون فکر میکردم در ایران ممیزی میشود خارجیها آن را ساختند فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت امیر آقایی در بخش بینالملل جشنوارهی فیلم فجر با «قصه اتوپیا» که محصول کشورهای اسکاتلند افغانستان هند و پاکستان است حضور دادُزِ کاهانیِ کدام فیلم بیشتر است؟
دُزِ کاهانیِ کدام فیلم بیشتر است چه می شود که حالا با عنوانی به نام سینمای کاهانی مواجه هستیم او چه می کند که برخی هم نسلانش نمی کنند روزنامه هفت صبح چه می شود که حالا با عنوانی به نام سینمای کاهانی مواجه هستیم او چه می کند که برخی هم نسلانش نمی کنند در این گزارش ویژگی هکاهانی:برای جزءجرء فیلمم دفاعیه دارم/علیدوستی:زنان معمولا متهم اولاند/مشروح کافه خبر«استراحت مطلق»
کاهانی برای جزءجرء فیلمم دفاعیه دارم علیدوستی زنان معمولا متهم اولاند مشروح کافه خبر استراحت مطلق فرهنگ > سینما - کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی استراحت مطلق معتقدند جامعهای که پذیرای تغییرات هرچند هم اندک نیست در استراحت مطلقی به سر میبرد که مقابل هر حرکتیفیلم: آموزش ساختن گل رز با هویج و خیار
فیلم آموزش ساختن گل رز با هویج و خیار سفره آرایی و تزیین غذای سفره از مواردی است که کم کم تبدیل به جزء اصلی در مراسم های رسمی و رستوران ها شده است سایت نیکو سفره آرایی و تزیین غذای سفره از مواردی است که کم کم تبدیل به جزء اصلی در مراسم های رسمی و رستوران ها شده است برای مشاکاهانی: برای جزءجزء فیلمم دفاعیه دارم /علیدوستی:زنان معمولا متهم اولاند
کاهانی برای جزءجزء فیلمم دفاعیه دارم علیدوستی زنان معمولا متهم اولاند کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی استراحت مطلق معتقدند جامعهای که پذیرای تغییرات هرچند هم اندک نیست در استراحت مطلقی به سر میبرد که مقابل هر حرکتی مقاومت میکند به گزارش نامه نیوز بازگشت عبدالرضا کدو خبر از جشنواره فیلم شهر مهمترین هدف بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر چیست؟/ساخت 150 فیلم 137 ثانیهای
دو خبر از جشنواره فیلم شهرمهمترین هدف بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر چیست ساخت 150 فیلم 137 ثانیهایدبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر گفت جشنواره بین المللی فیلم شهر در بخش بین الملل بر تعامل شهروندان با شهرشان بر بستری از زندگی انسانی و متعالی تاکید دارند به گزارش خبرگزفيلم كوتاه «قلاب» از فيلم ساز تنگستاني آماده نمايش شد
فيلم كوتاه قلاب از فيلم ساز تنگستاني آماده نمايش شد فيلم كوتاه قلاب به كارگرداني علي برزگر فيلم ساز جوان تنگستاني بعد از طي مراحل فني آماده نمايش شد به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران فيلم كوتاه داستاني قلاب به كارگردانيچرا کسی نمیگوید مشکل این فیلم چیست؟
چرا کسی نمیگوید مشکل این فیلم چیست دو فیلم سینمایی خانه دختر به کارگردانی شهرام شاهحسینی و نهنگ عنبر ساخته سامان مقدم برای اکران عمومی با مشکل مواجه شدهاند توقع میرفت براساس تلاشهای پخش کنندگان دو فیلم خانه دختر و نهنگ عنبر این دو فیلم سینمایی در نوبت دوم اکران بهانهمین جشنواره فیلم کُردی و مسابقه یولماز گونای در لندن برگزار میشود
نهمین جشنواره فیلم کُردی و مسابقه یولماز گونای در لندن برگزار میشودنهمین دوره جشنواره فیلم کُردی لندن و پنجمین دوره مسابقه فیلم کوتاه یادبود یولماز گونای در لندن برگزار میشود و آخرین فرصت ارسال آثار 20 اردیبهشت ماه جاری میباشد به گزارش خبرگزاری فارس نهمین دوره جشنواره فیپرفروشترین فیلم تاریخ سینمای چین معرفی شد
چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۲۱ فیلم جدید سریع و خشن7 با فروش 324 میلیون دلاری عنوان پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای چین را از آن خود کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا محصول جدید کمپانی یونیورسال توانست در طول مدت 15 روز نمایش به فروشی بالغ بر 324 میلیون دلار دست یانخستین نشست جشنواره فیلم فجر به «جانسودا» پرداخت
یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸ ۴۲ نشست خبری فیلم جانسودا بهعنوان نخستین نشست رسانهای سیوسومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا نشست خبری فیلم جانسودا اولین ساخته بلند فرامرز وکیلی و محصول مشترک ایران و تایلند ابتدا قرار بود به زبان انگلیسی باشبکههای ماهوارهای انتخاب سینماگران برای تبلیغ فیلمهایشان/میدان به رقیب واگذار میشود؟
شبکههای ماهوارهای انتخاب سینماگران برای تبلیغ فیلمهایشان میدان به رقیب واگذار میشود فرهنگ > سینما - طرح موضوع تبلیغ فیلمهای سینمایی در شبکههای ماهوارهای بار دیگر توجهها را به مشکلات تبلیغ فیلمها در صداوسیما و نفوذ ماهواره در جامعه جلب کرده است درنا حسین&zwنباید از فاطمه معتمدآریا برای فیلمم استفاده میکردم
نباید از فاطمه معتمدآریا برای فیلمم استفاده میکردم کارگردان فیلم سینمایی نبات در جریان نشست خبری فیلمش در بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر اعلام کرد بهتر بود از فاطمه معتمدآریا برای حضور در فیلمش استفاده نمیکرد کارگردان فیلم سینمایی نبات در جریان نشست خبری فیلمش در بخش بینارضا کیانیان با شاعر بازیگر به سینما می آید+ پوسترفیلم
رضا کیانیان با شاعر بازیگر به سینما می آید پوسترفیلم اکران فیلم سینمایی پنج تا پنج اولین تجربه تارا اوتادی از هفته آینده در سینماهای گروه هنر و تجربه آغاز میشود آفتاب فیلم سینمایی پنج تا پنج اولین تجربه تارا اوتادی از هفته آینده در سینماهای گروه هنر و تجربه اکران ممجزا بودن بخش بینالملل فیلم فجر هزینهای برای سینما نداشت
علیرضا رضاداد در گفتگو با مهر مجزا بودن بخش بینالملل فیلم فجر هزینهای برای سینما نداشت شناسهٔ خبر 2565030 چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۵۲ هنر > سینمای ایران دبیر جشنواره فیلم فجر نقاط ضعف در برگزاری بخش بین الملل این جشنواره را امری طبیعی دانست و اظهار کرد برگزاری بخش بینکوداشت «رسول ملاقلي پور» در پنجمين جشنواره بين المللي فيلم شهر
۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۴ ۱۲ب ظ نکوداشت رسول ملاقلي پور در پنجمين جشنواره بين المللي فيلم شهر موج - بزرگداشت فيلمساز متعهد کشورمان زنده ياد رسول ملاقلي پور در پنجمين جشنواره بين المللي فيلم شهر برگزار مي شود به گزارش خبرگزاري موج رسول ملاقلي پور فيلمساز متعهد کشورمان در روزهاينکوداشت «رسول ملاقلی پور» در جشنواره فیلم شهر
نکوداشت رسول ملاقلی پور در جشنواره فیلم شهر شناسهٔ خبر 2564809 چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴ ۳۱ هنر > سینمای ایران نکوداشت رسول ملاقلی پور فیلمساز فقید سینمای دفاع مقدس در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر نکوداشت رسول ملاقلی پور ا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها