تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813235849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريکا به دنبال ترويج تکفير و ترور و تفرقه ميان مسلمانان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۴۸ب.ظ)
امام جمعه قم: آمريکا به دنبال ترويج تکفير و ترور و تفرقه ميان مسلمانان است موج - امام جمعه قم گفت: استکبار جهاني و غرب به ويژه آمريکا به دنبال ترويج تکفير و ترور و تفرقه ميان ممسلمانان هستند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله عليرضا اعرافي در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته قم در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به صبر و بردباري به عنوان دستوري قرآني و روايي اظهار کرد: صبر و استقامت آثار و برکات دنيايي و اخروي دارد که در قرآن و روايات به آنها اشاره شده است.
وي افزود: در 100 آيه سخن از صبر به ميان آمده و در 20 مورد هم پيامبر اکرم (ص) توصيه به صبر و بردباري شده که نشان از اهميت اين موضوع در نزد خداوند و اولياي او دارد.
امام جمعه قم با بيان اينکه صبر در عبادات نخستين نوع آن به شمار مي‌رود، گفت: صبر در مقابل گناهان و استقامت در مقابل مشکلات زندگي از ديگر انواع آن هستند.
وي ادامه داد: صبر در يک معنا، ايستادگي در برابر دشمنان و در معنايي ديگر، کوتاه آمدن و آرامش در مقابل دوستان و اعضاي خانواده است؛ صبر و بردباري منشاء پيروزي انسان در هر برنامه‌اي خواهد بود همچنين صبر در عبادت، بهره‌هاي معنوي را نصيب انسان مي‌کند و علاوه بر اين مقامات انسان در دنيا و آخرت هم بر اثر صبر ارتقا مي‌يابد.
اعرافي خطبه دوم را با اشاره به فرا رسيدن ميلاد امام علي (ع) و ساير اعياد رجبيه خاطرنشان کرد: روز پدر و روز مرد را به همه مردم ايران تبريک مي‌گوييم.
رئيس جامعة المصطفي العالميه با بيان اينکه به ايام‌البيض نزديک مي‌شويم گفت: چند روز در خانه خدا به اعتکاف نشستن يعني پاکي روح براي اداي فرايض معنوي و سياسي و اخلاقي؛ اعتکاف در پرتو انقلاب اسلامي احيا شد و امروز نسل جوان در مساجد معتکف مي‌شوند که ارزش مهمي محسوب مي‌شود و بايد قدرش را دانست.
وي در ادامه به هفته معلم اشاره کرد و افزود: آينده علمي، اخلاقي و معنوي اين کشور به دست معلمان و مربيان سپرده شده و جمعيتي حدود 2 ميليون نفر از معلمان، متکفل آينده ايران اسلامي هستند بنابراين اهميت وظيفه آنها قابل وصف نيست؛ اميدواريم معلمان به اين وظيفه خود اهميت بدهند و همچنين دولت و مسئولان، رسيدگي به معلمان را در صدر اولويت‌ها قرار دهند به طوري که معلمان فقط يک شغل داشته باشند و فراغت لازم براي تربيت صحيح نسل آينده در اختيارشان قرار گيرد.
آيت‌الله اعرافي خواستار توجه بيشتر به سند تحول در آموزش و پرورش شد و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه نيز بايد در زمينه توليد فکر و ارتقاي نظريه‌هاي تعليم و تربيت بکوشند زيرا کاستي‌هايي در اين زمينه وجود دارد و در سند تحول، پيش‌بيني اين امر صورت گرفته است.
استاد حوزه علميه قم به مسئله يمن پرداخت و افزود: امروز استکبار جهاني و غربي به ويژه آمريکا به دنبال ترويج تکفير و ترور و تفرقه ميان مسلمانان هستند تا در نهايت امنيت اسرائيل و منافع خود را تامين کنند؛ نکته اساسي در اين بين آن است که امروز آل سعود ابزار دست مستکبران شده‌ و اين رژيم در خدمت اهداف شوم استعماري در آمده است.
وي تعرض به يمن را آخرين اقدام زشت آل سعود دانست و گفت: سوال ما اين است که آيا حمله به يمن به شکست انجاميد يا پيروزي؟ گاهي خودشان مي‌گويند به اهدافمان رسيده‌ايم و اعلام آتش‌بس کرده‌ايم ولي تحليل‌گران مي‌دانند که اين تجاوز به شکست انجاميد.
آيت‌الله اعرافي تنها موفقيت عربستان را تخريب زيرساخت‌هاي يمن و کشتن مردم بيگناه دانست و عنوان کرد: بر خلاف خواسته عربستان، امروز انصارالله نه تنها نابود نشده بلکه جبهه جديدي در مقابل استکبارگري به وجود آورده است.
خطيب جمعه قم با بيان اينکه امروز يمن متحدتر از گذشته شده و تقريبا همه استان‌ها در اختيار انصارالله و ارتش است گفت: امروز همچنين انصارالله تجربه جديدي را به دست آورده و مي‌تواند در مقابل نقشه‌هاي شوم آل سعود و آمريکا بايستد؛ مزدوران آل سعود يعني داعشي‌ها هم در يمن محاصره شده‌اند و مهم تر از همه اينکه اين رژيم از نظر اخلاقي و سياسي رسوا شده است.
وي ادامه داد: سخن ملت ايران به آل سعود اين است که دست از تفرقه‌انگيزي بردارند و همراه با موج بيداري اسلامي گام بردارند؛ سعودي‌ها هميشه همراه مستکبران بوده‌اند و با آمريکا و اسرائيل همکاري‌ کرده‌اند، بنابراين بايد از اين لکه ننگ دوري کنند و بدانند که امواج بيداري اسلامي در سراسر عالم بر خط مقاومت در برابر استکبار و دشمنان اسلامي تاکيد دارد و پايان اين درگيري‌ها، پيروزي جبهه حق در همه عالم خواهد بود.
آيت‌الله اعرافي در خاتمه افزود: اميدواريم مذاکره‌کنندگان ما در مذاکرات به چهار نکته توجه کنند؛ تحقيقات هسته‌اي نبايد تعطيل شود، مذاکرات فقط در حوزه هسته‌اي انجام شود، بازرسي‌ها در حوزه معمول بين‌المللي باشد و تحريم‌ها هم همزمان با اجراي توافقنامه لغو شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن