تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803953017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا باید «کالای ایرانی» بخریم/تولید محوری شاخص همه سیاست‌های اقتصادی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چرا باید «کالای ایرانی» بخریم/تولید محوری شاخص همه سیاست‌های اقتصادی باشد
تکیه بر توان داخلی، خرید کالای ایرانی و رهایی از اقتصاد دولتی و نفتی باید در رأس سیاست‌های اقتصادی دولت قرار گیرد تا سرانجام به افزایش رفاه عمومی منجر شود اما مواردی همچون واردات و هزینه‌های بالای تأمین مالی موانعی ایجاد می‌کند.
به گزارش نامه نیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگران سراسر کشور، دولت را بزرگ‌ترین مصرف‌کننده کالا اعلام کردند و فرمودند: در دولت اصرار و پافشاری کنید که مصارف دستگاه‌های دولتی، مطلقاً داخلی باشد و دولت هرگونه مصرف کالاهای ریز و درشت خارجی را در صورت وجود مشابه داخلی، بر خود حرام بداند.

بر اساس این گزارش، رهبری همچنین به طور صریح و با تأکید تنها راه علاج مشکلات اقتصادی را تقویت تولید داخلی عنوان کردند که این امر مزایای بسیاری در افزایش رفاه جامعه و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی اثر مثبت می‌گذارد.

با نگاهی به وضعیت اقتصاد در سال‌های گذشته کاملا واضح است که ورود کالاهای غیرضروری با پایین‌ترین کیفیت به کشور در حجم بسیار بالا آسیب‌های بسیار زیادی را به کشور وارد کرده است تا جاییکه بنگاه‌های تولید با کاهش میزان تولید نسبت به تعدیل نیرو اقدام کرده‌اند.

در صورت توجه به مسئله تولید داخل و حمایت از آن نه تنها مشکل سرمایه در گردش بنگاه‌ها بلکه ایجاد معضل بیکاری و حفظ مشاغل موجود بر طرف خواهد شد.

بنابراین، در شرایطی که مهم‌ترین مشکلات بنگاه‌ها، صنایع بزرگ و کوچک مسئله سرمایه در گردش است سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات کم‌ترین همکاری را انجام می‌دهد به طوریکه با وضع قوانین بسیار سخت مانع از دریافت منابع می‌شوند.

با وجود اینکه بانک‌ها در هفته‌ای که گذشت نرخ سود را با کاهش 2 درصدی اعلام کردند اما فاصله بسیار زیادی با تورم موجود (15.5 درصد) دارد و مسیر بسیاری تا واقعی کردن نرخ تأمین مالی وجود دارد.

با این حال هنوز سپرده‌گذاری در بانک‌ها به نسبت سایر بخش‌ها از جمله بازار سرمایه و تولید جذاب‌تر است و در صورت ادامه چنین روندی نباید انتظار افزایش اشتغال و بهره‌وری در بنگاه‌ها داشت.

سال گذشته بسیاری از بنگاه‌ها یا با تعطیلی مواجه شدند و یا با 30 درصد ظرفیت تولید به کار ادامه دادند که ادامه روند فعلی کار را برای جامعه کار و بنگاه‌ها بسیار سخت خواهد کرد.

بازگشت به همان اصل حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی که بارها مورد توجه رهبری قرار گرفته است بخش زیادی از مشکلات اقتصادی را حل و موجب توفیقات بسیاری در این مسیر می‌شود و امکان رقابت پذیری محصولات تا حد زیادی تقویت خواهد شد.

در این راستا به خصوص در مقطع کنونی و در شرایط بحران اقتصادی حاکم بر جهان، لزوم شناسایی و حمایت اثربخش از محصولات دارای مزیت نسبی تولید و صنایع کارآمد داخلی، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق بتوان به توسعه صادرات محصولات غیرنفتی و افزایش سهم کشور در تجارت جهانی و متعاقباً افزایش رفاه اقتصادی هموطنان دست یافت.

قطعا اصلی‌ترین مفهوم پیام رهبری در جمع کارگران اینست که تولید محوری باید شاخص همه سیاست‌های اقتصادی ما باشد و مهمترین رکن تولید، نیروی انسانی است که بخش عمده و اصلی آن کارگران هستند چراکه نقش کارگران در تقویت چرخه کار و تولید کشور است.

علاوه بر این سپردن کار به بخش خصوصی از جمله مهم‌ترین مصداق های عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و تا زمانی که اقتصاد از دولتی بودن و نفتی بودن خارج نشود، نمی‌توان انتظار رشد، توسعه و افزایش رفاه عمومی در جامعه داشت.


منبع: فارس


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن