تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797754634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خداحافظی کامکار از ارکستر ٨٠ ساله |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خداحافظی کامکار از ارکستر ٨٠ ساله
ارسلان کامکار دهم اردیبهشت بعد از اجرای سمفونی شماره ٩ بتهوون به رهبری علی رهبری، در مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان با ارکستر خداحافظی می‌کند.
کد خبر: ۴۹۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ - 30 April 2015


ارسلان کامکار بعد از اولین اجرای دو ارکستر ادغام‌شده با عنوان ارکستر سمفونیک ملی ایران، از این ارکستر می‌رود تا مشغله‌های شخصی خود را دنبال کند. ارسلان کامکار قبل از تعطیلی ارکستر سمفونیک تهران نیز مایستر این ارکستر بود که در سال ٩٢ بازنشسته شد اما با آغاز به کار مجدد این ارکستر، او بار دیگر از سوی علی رهبری، مدیر هنری ارکستر، برای فعالیت دوباره دعوت شد. او در دور جدید فعالیت ارکستر سمفونیک تهران نیز یکی از سه مایستر و یکی از نوازندگانی بود که علی رهبری در نشست‌های خود از او به‌عنوان فردی حرفه‌ای یاد می‌کرد.

به گزارش شرق، بعد از احیای ارکستر سمفونیک، اهالی موسیقی منتظر شنیدن بازگشایی ارکستر ملی ایران بودند، بااین‌حال، علی رهبری پنجم اردیبهشت در نشستی که با اهالی رسانه‌ها داشت، اعلام کرد که ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران با یکدیگر ادغام می‌شوند تا در قالب ارکستر سمفونیک ملی ایران به کار خود ادامه دهند. البته این موضوع به‌دور از حاشیه هم نبود و فرهاد فخرالدینی که قبلا به‌عنوان رهبر ارکستر ملی ایران منصوب شده بود، به این خبر واکنش نشان داد و گفت در صورتی حاضر به همکاری با ارکستر ملی می‌شود که استقلال این ارکستر رعایت شود. حالا چندروز بعد از این جریان، بنیاد رودکی در خبری که منتشر کرده، گفته است ارسلان کامکار دهم اردیبهشت بعد از اجرای سمفونی شماره ٩ بتهوون به رهبری علی رهبری، در مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان با ارکستر خداحافظی می‌کند.

از سوی دیگر خبرگزاری فارس هم عنوان کرده است براساس شنیده‌ها، ارسلان کامکار بعد از اجرای روزهای نهم و دهم اردیبهشت، رسما از ارکستر خداحافظی می‌کند. با توجه به اینکه پیش از این‌هم یکی، دو نفر از نوازندگان ارکستر سمفونیک با رسانه‌ها گفت‌وگو کرده و حواشی دیگری در مورد برخورد علی رهبری به‌وجود آورده بودند و رفتن کامکار هم با اولین اجراهای ارکستر سمفونیک ملی ایران هم‌زمان شده است، این شبهه پیش می‌آید که او ممکن است به‌دلیل اختلاف از ارکستر جدا شود اما کامکار با تأیید اینکه بعد از این دو اجرا از ارکستر سمفونیک ملی تهران می‌رود، بر این نکته تأکید کرد که این موضوع به‌دلیل دلخوری از اعضای ارکستر نبوده است.

او به «شرق» گفت: «هیچ دلخوری یا کدورتی میان من، علی رهبری یا اعضای دیگر ارکستر وجود ندارد. ٣٥ سال است که در ارکستر سمفونیک تهران فعالیت می‌کنم و حالا که ارکستر بار دیگر کار خود را شروع کرده، تمرین‌ها زیاد و جدی شده است. من هم به دلیل خستگی، توان کمتری برای همراهی با این برنامه‌ها دارم وگرنه مشکلی پیش نیامده است».

کامکار ادامه داد: «می‌خواهم به مشغولیت‌های شخصی‌ام برسم. فعالیت‌هایم با گروه کامکارها همچنان پابرجاست. ضمن اینکه کارهای دیگرم مانند آهنگ‌سازی را نیز ادامه می‌دهم».این نوازنده ویلن همچنین در مورد وضعیت ارکستر سمفونیک تهران گفت: «تابه‌حال چند کنسرت داشته‌ایم و الان شرایط خوبی فراهم شده است. اگر مسئولان همین‌طور از ارکستر حمایت کنند و برنامه‌ها تداوم داشته باشد، وضعیت خوب و امیدوارکننده‌ای برای ارکستر به‌وجود خواهد آمد».

ارسلان کامکار در سال ۱۳۳۹ در سنندج به دنیا آمد. او مقدمات موسیقی را نزد پدرش، حسن کامکار، فراگرفت و در خردسالی در سنندج با گروه‌های مختلفی که توسط پدرش سرپرستی می‌شد، به اجرای کنسرت می‌پرداخت. او در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فراگیری موسیقی را ادامه داد و پس از تکمیل دروس موسیقی، به‌عنوان نوازنده ویلن، همکاری‌اش را با ارکستر سمفونیک تهران آغاز کرد. کامکار علاوه بر نوازندگی ویلن کلاسیک، در عودنوازی نیز چیره‌دست است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن