واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برپایی جلسه دوم کارگاه جن میلر با استقبال گرم سینماگران جوان ارائه شیوه های داشتن یک پیچینگ موفق توسط تهیه کننده کانادایی خبرگزاری پانا: جن میلر تهیه کننده کانادایی در جلسه دوم کارگاه خود در جشنواره بین الملللی فیلم فجر به ارائه شیوه های مناسب و کاربردی برای داشتن یک پیچینگ موفق به شرکت کنندگان در این کارگاه پرداخت
۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت ساعت 15:27
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، دومین جلسه کارگاه «پردازش یک طرح 150 کلمه ای» با حضور جن میلر تهیه کننده کانادایی و کارگردانان، تهیه کنندگان و سینمادوستان جوان برگزار شد. این کارگاه از ساعت 8 صبح امروز هشتم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا ظهر ادامه داشت. حاضران در این کارگاه علاوه بر ارائه کردن ایده ها و پروژه های خود از راهنمایی های این سینماگر کانادایی بهره می بردند. فضای صمیمی و گرم روز گذشته در کارگاه امروز نیز وجود داشت. شرکت کنندگان ایده های خود را بیان می کردند و جن میلر با صبوری به سخنان گوش می کرد و به سوالات پاسخ می گفت. وی نکتهها و راهنماییهایی لازم را در مورد پیچینگ اثرارائه می کرد. جن میلر درباره ساخت انیمیشن اظهار کرد: پروژه های انیمیشن به شکلی هستند که کمتر اتفاق میافتد طرحی که در ذهن سازنده اثر است، دقیقا طراحی شود، به همین دلیل برای پیچینگ آن ها باید دقت زیادی کرد تا نکات اساسی و اصلی داستان و شخصیتها را بیان کرد و به نتیجه دلخواه رسید. وی به ارائه نکاتی درباره پایان داستان پرداخت و گفت: زمانیکه میخواهید داستانی خطی را برای یک تماشاچی تعریف کنید، هرگز پایان را نمیگوئید، اما وقتی به دنبال سرمایهگذار یا شریک مالی هستید، حتما باید پایان داستان را تعریف کنید. چون آنها میخواهند بدانند تماشاچی در پایان چه احساسی پیدا میکند و میتواند تاثیر خوبی روی مخاطبین بگذارد. آدم های زیادی باور دارند که بهتر است پایان داستان را نگویند و اجازه دهند خودشان در متن بخوانند، اما واقعیت این است که بسیاری از آدمهایی که ما با آن ها کار میکنیم، مانند سرمایه گذارها و توزیع کنندهها آنقدری وقت ندارند که تا پایان فیلمنامه را بخوانند و بدانند که چه اتفاقی میافتد، به همین دلیل هرچه بیشتر به آنها اطلاعات بدهیم، آن ها بیشتر جذب ما میشوند. میلر افزود: اگر قرار است با سرمایهگذاری که از قبل شما را میشناسند یا دوستی است که میخواهد با شما کار کند، میتوانید فیلمنامه را آماده نداشته باشد، اما یک پیچینگ موفق با یک فیلمنامه آماده به دست میآید. بهتر است با سرمایهگذارها خیلی مستقیم و صریح درباره مسائل مالی صحبت کنید که چه مقدار دارید و چه مقدار برای پروژهتان نیاز دارید. اما یادتان باشد که نقش آنها تامین مالی فیلمتان نیست، بلکه شما به عنوان تهیهکننده همیشه باید گزینههای مختلفی را داشته باشید. وی تصریح کرد: با اینکه میتوانید ایدههای خودتان را در چند صفحه و به شکل خلاصه شده در دسترس سرمایهگذار قرار دهید، اما بهتر است پیچینگ را حضوری انجام دهید؛ چون آنها بیشتر از اینکه بخواهند درباره ایده شما بدانند، میخواهند خود شما را بشناسند و بدانند که میتوانند با شما کار کنند و ارتباط برقرار کنند یا نه؟ این تهیه کننده به دزدیده شدن ایده ها اشاره کرد و گفت: همه نگران دزدیده شدن ایدههایشان هستند، اما در یک پروژه باید تا حدی پیش بروید که مالکیت زیادی در آن داشته باشید در این صورت دیگران نمیتوانند از آن استفاده کنند. بخش دیگر کارگاه به بررسی پروژه های حاضران در این کارگاه اختصاص داشت و میلر در زمینه های مختلف به راهنمایی تهیه کنندگان جوان می پرداخت. وی در این زمینه عنوان کرد: در پیچینگ باید درباره خودتان هم صحبت کنید، صحبتهایی خیلی کوتاه اما نکتههای اساسی، مانند اینکه اولین تجربه کاری شماست یا نه؟ در بخش مستند فعالیت داشتهاید یا نه؟ چون برای کسی که به حرفهای شما گوش میکند، مهم است که بداند با چه کسی طرف است و چه سطح توقعی از آن داشته باشد. وی در پایان خاطر نشان کرد: باید همیشه آمادگی حضور در پیچینگهای حضوری و بینالمللی را داشته باشید. این کارگاه ساعت 12 پایان یافت و کارگاه بعدی میزگرد «بررسی معیارهای جشنواره ها برای جذب فیلم» بود که با حضور چند تن از داوران جشنواره برگزار می شد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]