تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805260321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متن نهايي توافق را تا هفته آينده آماده مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۹ق.ظ)
ظريف پس از ديدار با جان کري: متن نهايي توافق را تا هفته آينده آماده مي کنيم موج - وزير امور خارجه کشورمان گفت: قرار شد با جديت از همين هفته ما و 1+5 ادامه نگارش متن را شروع کنيم و اين کار را هفته آينده هم ادامه دهيم تا متن نهايي حاصل شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدجواد ظريف پس از ديدار با جان کري در حاشيه اجلاسNPT گفت: در اين ديدار با جان کري درباره نحوه ادامه کار صحبت کرديم و من نگراني‌هايمان را از بحث هايي که در آمريکا شد، مطرح کردم.

از چهارشنبه نگارش متن توافق هسته‌اي را به صورت تمام وقت آغاز کنيم
ظريف گفت: با توجه به حضور وزيران و مديران سياسي در روزهاي نخست اجلاس بازنگري ان پي تي، مقرر شد از چهارشنبه نگارش متن توافق هسته‌اي را به صورت تمام وقت آغاز کنيم. ظريف ادامه داد: در ديدار با جان کري درباره نحوه ادامه کار صحبت کرديم و من نگراني‌هايمان را از بحث هايي که در آمريکا شد، مطرح کردم. وي تاکيد کرد: در اين ديدار قرار شد با جديت از همين هفته ما و 1+5 ادامه نگارش متن را شروع کنيم و اين کار را هفته آينده هم ادامه دهيم تا متن نهايي حاصل شود.
وزير امور خارجه در عين حال روند نگارش متن را بسيار وقت‌گير خواند و گفت: توافق کرديم که همه وقت لازم را براي اين کار اختصاص دهيم و هر قدر‌که کار کارشناسي يا در سطح مديران سياسي و حتي در سطح وزيران نياز شد، کار را ادامه دهيم.

هفته‌هاي آينده نيز کار را در اروپا پيگيري مي‌کنيم
وي از ورود هيئت اتحاديه اروپايي به نيويورک در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: کار با اتحاديه اروپا و با هيئت آمريکايي و با ساير اعضاي 1+5 تقريبا تمام وقت دنبال خواهد شد و هفته‌هاي آينده نيز کار را در اروپا پيگيري مي‌کنيم.
ظريف در پاسخ به سوالي درباره تعهدات بين‌المللي آمريکا در قبال توافق هسته اي با ايران گفت: در اين ديدار هيئت آمريکايي بار ديگر به ما اطمينان داد که اگر توافقي حاصل شود، دولت آمريکا متعهد به اجراي توافق خواهد بود.

کري تکرار کرد که اگر به توافق برسيم، آمريکا بخش مربوط به خودش را اجرا خواهد کرد
وزير امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري درباره واکنش هيئت آمريکائي به مصوبه اخير کميته روابط خارجي سناي آمريکا درباره توافق احتمالي با ايران و نيز پيگيري آن در نشست هاي کنگره گفت: آنچه که ما از دولت آمريکا و ساير دولت‌ها توقع داريم، اين است که به تعهدات بين‌المللي خود پايبند باشند و يک بار ديگر آقاي کري تکرار کرد که اگر به توافق برسيم، آمريکا بخش مربوط به خودش از توافق را اجرا خواهد کرد البته مقررات داخلي‌ دارند که مسئوليت خود آنهاست که پيگيري کنند.
ظريف در ادامه، در پاسخ به اين سئوال که آيا مذاکرات ايران و 1+5 در سطح کارشناسي يا معاونان وزيران از هنگام ورود هيئت ايراني به نيويورک آغاز شده است يا خير، گفت: از آنجا که در دو تا سه روز نخست کنفرانس بازنگري ان پي تي، زمان سخنراني‌هاي وزيران خارجه کشورها و بحث‌هاي سياسي اجلاس است، قرار ما بر اين بود که مذاکرات هسته‌اي آغاز نشود تا بتوانيم بر ان پي‌تي‌ متمرکز شويم و از روز چهارشنبه مذاکرات را دوستان ما آغاز خواهند کرد.

حضور جان کري در محل اقامت ظريف
ظريف در پاسخ به سوال ديگري که علت حضور جان کري در محل اقامت وزير خارجه ايران را جويا شد، افزود: ما از ابتدا با طرف‌هاي مذاکره قرارمان اين بوده است که يک نوبت ما مهمان آنها باشيم و يکبار آنها مهمان ما.
وي افزود: معمولا اين کار را در ژنو، لوزان و در وين نيز انجام مي‌داديم، يعني‌ يک بار محل مذاکرات را ما تعيين مي کرديم و يک بار هم محل مذاکرات را طرف مقابل تعيين مي کرد و اين بار نوبت طرف آمريکايي بود که به محل ما بيايد و محل مذاکرات را ما انتخاب کنيم و با توجه به اينکه بنده در رزيدانس سفير ايران اقامت دارم، از اين محل استفاده کرديم، کما اينکه نوبت قبل ما به هتل اقامت آنها رفتيم و اتفاق جديدي نيفتاده است.

بزرگترين اولويت ما، خلع سلاح هسته‌اي است
وزير امور خارجه کشورمان در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره سخنانش در افتتاحيه کنفرانس بازنگري معاهده عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي که از موضع رياست جمهوري اسلامي ايران بر جنبش عدم تعهد، ايراد شد، گفت: ما در نشست مجمع از سوي جنبش عدم تعهد سخنراني کرديم و مهم اين است که مواضع ايران با مواضع جنبش در اين موضوع کاملاً يکي است. وي افزود: ما در اين نشست از طرف همه کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد اعلام کرديم که بزرگترين اولويت ما، خلع سلاح هسته‌اي است و اين خود بزرگترين اولويت جمهوري اسلامي ايران است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن