تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1844135083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نباید در اینستاگرام نگران قضاوت‌ها بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۴




farajabad.JPG

مدیر اداره عکس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) معتقد است، عکاسان حرفه‌ای و خبری به‌خاطر عکس‌هایی که در اینستاگرام می‌گذارند نباید دغدغه و نگرانی برای قضاوت شدن داشته باشند. مرتضی فرج‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا درباره‌ی حضورش در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و فعالیت در آن، اظهار کرد: پیوستن من به کاربران اینستاگرام خیلی اتفاقی بود. اولین گوشی تلفن همراهی که گرفتم، اپیلیکیشن‌های مختلفی داشت. وقتی فهمیدم اینستاگرام در رابطه با عکاسی است، به آن علاقه‌مند و بعد متوجه شدم این شبکه، بعضی چیزهایی را که در عکاسی به دنبال‌شان هستم، دارد و می‌توانم آن‌ها در این فضا پیدا کنم. او گفت: به نظر من، این شبکه‌ی اجتماعی اصلا محیطی چیپ و بی‌ارزشی نیست. این شبکه هم مثل همه شبکه‌های اجتماعی دیگر، دو قسمت دارد؛ یک قسمت حرفه‌ای و یک بخش بی‌ارزش. نوع استفاده یک کاربر است که ارزش محیط را مشخص می‌کند. فکر می‌کنم در حال حاضر دیگر کسی نسبت به این شبکه‌ی اجتماعی موضعی نداشته باشد. هر کسی که به عکاسی علاقه‌مند باشد می‌تواند از این فضا استفاده کند. فرج‌آبادی همچنین بیان کرد: اگر این محیط بد و غیرحرفه‌ای بود، آژانس‌های عکاسی بزرگ دنیا به آن وارد نمی‌شدند. اینستاگرام حتما فضایی برای ارائه‌ی کار دارد که «رویترز»، «مگنوم»، «گتی ایمیجز» و ... در آن صفحه و فعالیت دارند و من هم به‌طور مرتب، صفحه‌های آن‌ها را دنبال می‌کنم. این عکاس درباره‌ی نوع عکس‌هایی که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد، گفت: من اصلا خودم را عکاس حرفه‌ای نمی‌دانم که بخواهم عکس‌های حرفه‌ای در اینستاگرام بگذارم. من هیچ‌وقت عکسی را که بلافاصله گرفته‌ام در اینستاگرام نگذاشته‌ام. در حال حاضر برای عکس‌هایی که در این محیط می‌گذارم برنامه دارم. عکس‌هایی که در یک مقطع زمانی می‌گذارم، دنباله‌رو یک فضای خاص هستند. مثلا در سه عکس، موارد مشترکی وجود دارد که هدفمند است، اما در نهایت برداشت و قضاوت درباره‌ی آن‌ها به مخاطبانم و نگاه آن‌ها بستگی دارد. فرج‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش به فضای نسبی این شبکه اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: یک کادر مربع برای خودش جذابیت‌هایی دارد و دلیل نمی‌شود هر کسی که وارد اینستاگرام می‌شود، موفق نیز شود. این‌که یک عکس 20 هزار لایک داشته باشد، دلیلی بر خوب بودنش نیست و این‌که یک عکس پنج لایک خورده باشد، دلیل نمی‌شود بگوییم عکس بدی است. وارد شدن به دنیای حرفه‌ای عکاسی از طریق اینستاگرام برای برخی امکان‌پذیر است و برای برخی دیگر نه. مدیر اداره عکس ایسنا بیان کرد: خیلی‌ها بودند که از همین اینستاگرام شروع کردند و عکس‌های موبایلی گرفتند و حالا با همین عکس‌های موبایلی درآمد دارند و نمایشگاه می‌گذارند. آن‌ها از این شبکه‌ی اجتماعی به‌عنوان یک پروفایل و شناسنامه‌ی کاری استفاده می‌کنند که به نظرم یک روند منطقی است. در مقابل، خیلی از عکاسان معروف دنیا هم هستند که در اینستاگرام عکس می‌گذارند. عکس‌هایی که شاید هیچ ربطی هم به حرفه‌ی عکاس‌شان نداشته باشند، اما به‌خاطر شهرت و اسم آن‌ها، هزاران لایک می‌خورند. فرج‌آبادی همچنین به حضور عکاسان حوزه‌های مختلف خبری، اجتماعی، هنری و ... در محیط اینستاگرام اشاره و اظهار کرد: بیشتر عکاسان خبری در این فضا حضور دارند و همزمان، با دوربین دیجیتال و موبایل عکس می‌گیرند و در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند. فقط هم عکاس‌ها نیستند، خیلی از هنرمندان نقاش هم در این فضا حضور دارند و از امکاناتش استفاده می‌کنند. این عکاس درباره‌ی تأثیر این شبکه بر کار عکاسان خبری، گفت: اینستاگرام قطعا تأثیرگذار بوده است، ولی با این حال نگاه عکاسان حرفه‌ای نسبت به یک مقوله تفاوت می‌کند. یک رسانه‌ی حرفه‌ای هرگز به عکس‌های بی‌کیفیت مراجعه نمی‌کند و شاید فقط برای اطلاع‌رسانی اول از آن‌ها استفاده کند، اما در نهایت به عکس‌های حرفه‌ای رجوع می‌کند. بنابراین نمی‌توان گفت که شبکه‌های اجتماعی، ارزش کار عکاسان خبری را پایین آورده‌اند. او هچنین اضافه کرد: اینستاگرام محیطی است که در آن، بدون دغدغه عکس گذاشته می‌شود و عکاس‌ها نگران واکنش‌ها نیستند. کسی که در اینستاگرام عکس می‌گذارد نباید نگران بازخوردها باشد، چون با این‌که می‌توان به این شبکه نگاه حرفه‌ای داشت، اما کاملا حرفه‌ای نیست. خودم من هر عکسی را که دوست داشتم در صفحه‌ام گذاشته‌ام و نگران قضاوت‌ها نبوده‌ام. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن