تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804916298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان كل كشور در جمع كارگردانان و تهيه كنندگان گروه اقتصاد سازمان صدا و سيما: نبايد منابع حياتي كشور صرف واردات كالاهاي بنجل و تشريفاتي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دادستان كل كشور در جمع كارگردانان و تهيه كنندگان گروه اقتصاد سازمان صدا و سيما: نبايد منابع حياتي كشور صرف واردات كالاهاي بنجل و تشريفاتي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي گفت:نبايد منابع حياتي كشور صرف واردات كالاهاي بنجل و تشريفاتي شود.

به گزارش گروه دريافت خبر باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" دادستان كل كشور طي سخناني در جمع گروه اقتصاد سازمان صدا و سيما با اشاره به نقش و تأثير رسانه در هدايت مسائل اقتصادي جامعه اظهار داشت: نقد حكيمانه و ميدان دادن به متخصصين و صاحبنظران و نهادينه سازي فرهنگ نقدپذيري و ايجاد فضاي نقادي سالم و سازنده و مؤثر براي كشور، واجب و لازم است و رسانه بايد ميدان تعاطي انديشه و تعامل افكار و تضارب آراء را فراهم كند .
وي با تأكيد بر اتخاذ راهكارهاي علمي و كارشناسي در مسائل اقتصادي افزود: اتخاذ سياست كارشناسي اقتصادي بمنظور سالم سازي جريان اقتصادي و با توجه به مسائل بنيادين و مصالح كلان كشور بايد مدنظر برنامه سازان قرار گيرد و رسانه از پتانسيل ارتباطاتي و گستره مخاطبين خود در جهت منافع ملي استفاده كند .
آيت الله دري نجف آبادي با اشاره به ضرورت اتخاذ رويكرد مدلل و روش مند در طرح مسائل اقتصاد اسلامي گفت: بايد با درك جانمايه اقتصاد اسلامي به تبيين مختصات و مؤلفه هاي ممتاز اقتصاد در اسلام پرداخت و ضمن نگاه تطبيقي و بهره از تجربيات مفيد ديگر كشورها، دكترين اقتصاد اسلامي را ترسيم و تبيين كرد .
دري نجف آبادي گذر از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب را نيازمند برنامه ريزي و اهتمام هدفمند دانسته و گفت: توسعه دانش بنياد بر مبناي علم و انديشه استوار شده نه بر مبناي فروش منابع و معادن و انرژي كشور چراكه ما بايد با تكيه بر هويت اسلامي و آرمانهاي ايراني و ملي خويش، مستقل و سربلند و عزتمند باشيم و به شاخصهاي اصلي چشم انداز 20 ساله مقيد باشيم .
وي به اقدامات مجمع تشخيص مصلحت نظام در تدوين الزامات سند چشم انداز 20 ساله اشاره كرد و گفت: با توجه به انگيزه هاي الهي و پشتوانه عظيم ديني و ولايي، ظرفيت كشور و ملت ما به مراتب بيش از وضع موجود است ، چشم انداز 20 ساله بلند پروازي نيست بلكه بايد عزم و اراده داشت و با آسيب شناسي گذشته، براي ساختن آينده در تكاپو و تلاش بود .
دادستان كل كشور در ادامه گفت: بايد ارزيابي شود در مقايسه با ديگر كشورهاي منطقه و مجموعه كشورهاي توسعه يافته و پيشرفته در چه جايگاه و مرتبه اي قرار داريم؛ چشم انداز يك وجوب عقل و شرعي و اسلامي و ملي و تاريخ ساز است و اگر بخواهيم شرمنده نسلهاي آينده نباشيم و آحاد ملت، ما را در آينده سرزنش نكنند بايد با جد و جهد، برنامه ريزي و اقدام كنيم .
وي با تبيين شاخصهاي عملياتي و اجرايي سياستهاي ابلاغي اصل 44 قانون اساسي اظهار داشت: محقق شدن رشد 8% اقتصاد و ارتقاي 5/2 درصد نرخ بهره وري يك ضرورت است و ملت ما بايد به جايگاهي كه زيبنده آنست دست يازد .
وي به تجربه اقتصادي چين در فرآيند توسعه اشاره كرد و گفت: نهادينه سازي فرهنگ كار و تلاش و برنامه ريزي و ايجاد اتاق فكر از جمله مؤلفه هاي ضروري فراروي ما است و رسانه ملي مي تواند در تبيين سياست ها و اهداف و ايجاد انگيزه و عشق و اميد بسيار مؤثر و كارساز باشد .
وي افزود: رسانه ملي نقش تأثيرگذاري در اقتصاد ملي دارد و بايد نقاط قوت را شناخته و ضمن آسيب شناسي براي حال و آينده هدف گذاري و ارائه طريق نمايد .
وي با اشاره به شرايط سخت اقتصادي در سالهاي 65 و 66 گفت: دريك سال كل درآمد ارزي حاصل از نفت در كوران جنگ تحميلي 6/5 ميليارد دلار بود! در حاليكه تمام اسكله ها و پالايشگاهها در معرض آسيب و آماج حملات دشمن گرديده و 5 استان در اشغال دشمن بود ولي در شرايط كنوني نقاط قوت بسيار زيادي داريم و بايد از فرصت دوران ثبات حداكثر استفاده را ببريم .
دري نجف آبادي با اشاره به عوارض و ابتلائات اقتصادي كشور گفت: بحث تحريم آمريكا ـ سرماي شديد زمستان ـ كاهش 40 درصد ذخاير آب و خشكسالي در برخي استانها ـ افزايش قيمتهاي جهاني به تبع قيمت نفت ـ افزايش نقدينگي سرگردان و مجموعه آسيبهاي داخلي و خارجي، همه و همه نيازمند مديريت و تدبير كارشناسي و عالمانه دور انديشانه است و رسانه در اين مهم نقش كليدي دارد .
وي هنر رسانه را عبور دادن توأم با سلامت كشور از معبرهاي تنگ و گلوگاههاي خطر خيز اقتصادي در عين تدبير و دورانديشي دانسته و گفت: بايد مجموعه توليدات صدا و سيما ما را به اهداف بلند اقتصادي نزديك كند و به نفع اقتصاد ملي كشور سازمان پذيرد؛ ايجاد فرصتهاي جديد و بسترسازي براي خلاقيت و نوآوري و شكوفايي و توسعه انساني و ارتقاي بهره وري از عوامل توليد و سرمايه و نيروي كار ضروري است .
وي با اشاره به اينكه دشمن درصدد ضربه به نظام اسلامي و ملت ايران است، گفت: وجود دشمن يك واقعيت ملموس و جدي است و انتظار مي رود رسانه ملي در عرصه هاي اقتصادي و ... با توجه به جميع مصالح كلان كشور برنامه ريزي نمايد .
وي استراتژي روشن در جهت پيگيري اوامر مقام معظم رهبري در بعد اقتصادي را ضروري دانست و افزود: بحث افزايش صادرات غير نفتي و خروج از اقتصاد تك محصولي ـ تحقق سياستهاي ابلاغي اصل 44 ـ نهادينه سازي فرهنگ قناعت و پركاري ـ وجدان كاري و تعهد اجتماعي و انضباط مالي و تلاش و مجاهدت عمومي و خيزش ملي براي ارتقاي بهره وري و اهتمام در جنبش نرم افزاري از جمله بايدهايي است كه بايد براي آن تدبير شود .
وي بحث صرفه جويي را بسيار جدي دانسته و گفت: صدا و سيما مي تواند در مديريت اطلاع رساني و عدالت اقتصادي و عدالت توزيعي و بحث قناعت و همدلي و ... نقش بسيار مؤثرتري را ايفا نمايد ؛ زبان صدا و سيما زبان رسايي است و بايد از اين فرصت حداكثر استفاده بشود.
وي افزود: مشكل ما اشتغال و بهره وري و كاهش تورم و حجم سرگردان نقدينگي است، واردات بي رويه اسباب بازي و لوازم آرايشي و لوازم تشريفاتي و زايد و بي مصرف از جمله آفتهاي اقتصادي است كه بايد براي آن تدبير كرد و رسانه در اين امر نقش بسزايي دارد .
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن