تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815162402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سه سال گذشته گاز رساني به صنايع بزرگ 142 درصد رشد كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در سه سال گذشته گاز رساني به صنايع بزرگ 142 درصد رشد كرده است


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز :مدير عامل شركت ملي گاز ايران گفت: عمليات گازرساني به صنايع بزرگ، ركورد بالاترين رشد را در فعاليت‌هاي توسعه‌اي شركت ملي گاز ايران در سال ‪۱۳۸۶‬ به خود اختصاص داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران « ايسكانيوز » به نقل از روابط عمومي شركت ملي گاز ايران سيد رضا كسايي زاده روز دوشنبه با بيان اين مطلب افزود: سال گذشته چهار هزار و ‪ ۵۸۱‬واحد صنعتي جديد به شبكه گاز طبيعي كشور متصل شدند و تعداد صنايع بزرگ گازدار از مرز ‪ ۱۷‬هزار واحد گذشت.
وي افزود :اين در حالي است كه در سال ‪ ۸۵‬گاز رساني به سه هزار و ‪ ۳۱۹‬صنعت عمده صورت گرفت و در اين بخش شاهد رشد ‪ ۲۶‬درصدي سال ‪ ۸۶‬نسبت به سال قبل از آن هستيم.
وي تاكيد كرد: با توجه به نقش موثر صنايع در افزايش توليد ناخالص ملي، گازرساني به صنايع بزرگ جزو اولويت‌هاي اصلي شركت ملي گاز ايران به شمار مي آيد. به همين سبب در سه سال گذشته شاهد بيش از ‪ ۱۴۲‬درصد رشد در اين بخش بوديم.
كسايي زاده از احداث شبكه گاز شهري با ‪ ۲۲‬درصد رشد سالانه به عنوان دومين رتبه توسعه گاز در سال ‪ ۸۶‬خبر داد و افزود: سال گذشته ‪ ۱۵‬هزار و ‪۶۹۹‬ كيلومتر به شبكه گاز شهري كشور افزوده شد. در حالي كه در سال‌هاي ‪ ۸۲‬تا ‪ ۸۵‬به ترتيب اين رقم ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۱۳ ،۳۷۸‬هزار و ‪ ۱۳ ، ۱۴۳‬هزار و ‪ ۵۵۷‬و ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۸۴۴‬كيلومتر شبكه‌گذاري گاز شهري صورت گرفت.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران گفت: سال گذشته شاهد ‪ ۱۲‬درصد رشد فروش گاز در داخل كشور نسبت به سال قبل از آن بوديم. با اين وجود در همين دوره زماني، واردات گاز طبيعي كشور حدود ‪ ۲‬درصد كاهش يافت. بدين ترتيب فروش داخلي گاز طبيعي از ‪ ۱۰۹‬ميليارد متر مكعب در سال ‪ ۸۵‬به ‪ ۱۲۲‬ميليارد متر مكعب در سال ‪ ۸۶‬افزايش يافت . در حالي كه در اين مدت واردات از شش ميليارد و ‪ ۳۰۰‬ميليون متر مكعب به شش ميليارد و ‪ ۲۰۰‬ميليون متر مكعب كاهش يافت.
وي در ادامه اظهار داشت: عملكرد فروش گاز در داخل كشور در سال‌هاي ‪۸۲‬ تا ‪ ۸۴‬به ترتيب ‪ ۹۱ ،۸۱‬و ‪ ۹۷‬ميليارد متر مكعب ثبت شد و ميزان واردات در اين مدت نيز معادل پنچ ميليارد و ‪ ۷۰۰‬ميليون، پنج ميليارد و ‪ ۸۶۰‬ميليون و رقم پنج ميليارد و ‪ ۲۰۰‬ميليون متر مكعب بود.
به گفته مدير عامل شركت ملي گاز ايران، افزايش برداشت از منابع داخلي و كاهش جزئي صادرات گاز طبيعي، امكان افزايش فروش داخلي را فراهم كرد.
وي تصريح كرد: سال گذشته شاهد ‪ ۱۱‬درصد رشد برداشت گاز طبيعي از منابع بوديم و ميزان برداشت از ‪ ۱۱۷‬ميليارد متر مكعب در سال ‪ ۸۵‬به ‪ ۱۳۱‬ميليارد متر مكعب در سال ‪ ۸۶‬افزايش يافت.
كسايي زاده گفت: برداشت گاز از منابع داخلي در سال‌هاي ‪ ۸۲‬تا ‪ ۸۴‬نيز به ترتيب ‪ ۹۹ ،۸۶‬و ‪ ۱۰۶‬ميليارد متر مكعب بود كه رشد سالانه ‪ ،۱۵‬هفت و ‪۱۰‬ درصد را در فاصله سال‌هاي ‪ ۸۳‬تا ‪ ۸۵‬نشان داد. وي سپس از افزايش سه درصدي گازرساني به نيروگاه‌ها در سال ‪ ۸۶‬نسبت به سال ‪ ۸۵‬خبر داد و افزود : گازرساني به نيروگاه‌ها در سال جاري، رشدي ‪ ۲‬رقمي را تجربه خواهد كرد.
اين رشد براي سه دوره زماني مشابه قبلي نيز به ترتيب ‪،۹‬چهار و ‪ ۲‬درصد بود كه ظرفيت پالايش گاز كشور در سال ‪ ۸۶‬نسبت به سال قبل از آن دو درصد رشد داشته است .
اين ظرفيت در پنج سال گذشته از ‪ ۳۱۸‬ميليون متر مكعب در روز آغاز شد و با پشت سر گذاشتن ارقام ‪ ۳۸۳ ،۳۸۳‬و ‪ ۳۴۰‬در سال‌هاي ‪ ۸۳‬تا ‪ ۸۵‬به ‪۴۴۷‬ ميليون متر مكعب در سال گذشته افزايش يافت.
بررسي‌هاي كارشناسي همچنين نشان مي‌دهد كه برنامه‌هاي توسعه‌اي شركت ملي گاز ايران به افزايش سهم گاز در سبد انرژي‌هاي فسيلي منجر شده است و اين سهم در سال‌هاي ‪ ۸۲‬تا ‪ ۸۶‬به ترتيب ‪ ۶۰ ،۵۹ ،۵۷ ،۵۴‬و ‪ ۶۱‬درصد بود.
به گفته مدير عامل شركت ملي گاز ايران، دستاوردهاي فوق در شرايطي به دست آمده است كه جذب منابع مالي براي طرح‌هاي توسعه گاز از ‪ ۴۲‬تريليون و ‪۷۸۵‬ ميليارد ريال در سال ‪ ۸۵‬با هفت درصد كاهش به ‪ ۳۸‬تريليون و ‪ ۸۰۰‬ميليارد ريال در سال ‪ ۸۶‬به صورت نقدي و مبالغ سنگيني به صورت بدهي به سازندگان و پيمانكاران و وزارت دارايي رسيده است./144/120
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن