تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815418445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درگيري كم‌سابقه روسيه با آمريكا بر سر مسئله عراق


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: درگيري كم‌سابقه روسيه با آمريكا بر سر مسئله عراق
به گفته اين ديپلمات حاضر در جلسه، لحن و قاطعيت سفير روسيه در سازمان ملل مقابل خليل‌زاد، كم‌سابقه بوده و بسياري از سفراي حاضر در اين نشست را شگفت‌زده كرده است.
جلسه اخير شوراي امنيت سازمان ملل، به صحنه مجادله كم‌سابقه سفراي آمريكا و روسيه در اين سازمان بر سر موضوع عراق تبديل شد.

يكي از ديپلمات‌هاي عرب حاضر در اين جلسه به خبرنگار «تابناك» گفت: در اين نشست، «زلماي خليل‌زاد»، سفير آمريكا در عراق، گزارشي درباره آخرين وضعيت اين كشور به اعضا داده و ضمن ذكر مواردي درخصوص ناامني‌هاي عراق، كشورهاي همسايه را به دخالت و اخلال در ثبات اين كشور متهم كرد.

اما اين سخنان با پاسخ قاطع «ويتالي چوركين»، سفير روسيه در سازمان ملل روبه‌رو شد و وي با اشاره به دو نكته، به شدت از اقدامات آمريكا در عراق انتقاد كرد.

سفير روسيه نخست به انتقاد شديد از حضور هزاران مزدور در قالب شركت‌هاي امنيتي عمدتا آمريكايي در عراق اشاره كرد و با استناد به شواهدي، از آمار بالاي جرم و جنايت و قتل و غارت به دست عوامل اين شركت‌ها خبر داد.

وي همچنين با اشاره به پايان مهلت اشغال عراق از سوي آمريكا در دسامبر سال 2008 بنا بر مصوبه شوراي امنيت پس از حمله آمريكا به عراق، تأكيد كرد: اين حضور نمي‌تواند در قالب توافق نظامي دوجانبه ميان دولت آمريكا و دولت عراق ادامه يابد.

به گفته اين ديپلمات حاضر در جلسه، لحن و قاطعيت سفير روسيه در سازمان ملل مقابل خليل‌زاد، كم‌سابقه بوده و بسياري از سفراي حاضر در اين نشست را شگفت‌زده كرده است.

به نظر مي‌رسد، اكنون پس از فرايند انتقال قدرت در روسيه، اين كشور قصد دارد روند جديدي را در دفاع از منافع خود در عراق پگيري كند. اين در حالي است كه روسيه قراردادهاي اقتصادي كلاني با رژيم پيشين عراق داشته و در پنج سال گذشته و با حمله آمريكا به اين كشور، زيان‌هاي اقتصادي گسترده‌اي ديده است.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن