تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814975779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بخشهاي خصوصي به نمايندگان مجلس مشاوره بدهند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بخشهاي خصوصي به نمايندگان مجلس مشاوره بدهند
شيراز - خبرگزاري مهر: نماينده مردم شيراز در مجلس هشتم بر لزوم ارائه مشاوره هاي مختلف بخش خصوصي درحوزه اقتصاد به نمايندگان مجلس تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، احمد رضا دستغيب، ظهر امروز در مراسم نشست اتاق بازرگاني شيراز با نمايندگان مجلس هشتم افزود: عدم اعمال سليقه هاي شخصي در تدوين قوانين جزء ويژگي و ضروريات يك نماينده محسوب مي شود اما زماني اين امر را مي توان محقق كرد كه بخشهاي خصوصي كه در حوزه هاي خود اطلاعات وسيعي دارند در قالب مشاور وارد عرصه شوند.

وي اظهار داشت: هنگاميكه بخش خصوصي كه در حرفه خود از ديگر افراد متخصص تر است در يك موضوع خاص ورود نكند، نماينده مجلس به ناچار از دامنه اطلاعات خود استفاده مي كند كه اين امر تبعات خود را در پي خواهد داشت.

نماينده مردم شيراز در مجلس هشتم ضمن تاكيد بر لزوم حمايت از نمايندگان مجلس از سوي بخش خصوصي تصريح كرد: نمايندگان مجلس براي پيشبرد و توسعه اقتصاد آمادگي كامل دارند اما اگر در اين حوزه حمايتهاي بخش خصوصي در هر مقطعي قطعي شود، بدون شك مشكلات بر جاي خود خواهد ماند.

دستغيب همچنين در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: استان فارس 18 كرسي مجلس را در اختيار دارد و اين موضوع يكي از ظرفيتها و پتانسيلهاي قوي و مطلوب فارس محسوب مي شود.

وي در اين رابطه اظهار داشت: اتاق بازرگاني مي تواند طي جلسات مختلفي از تمام نمايندگان استان و حتي استانهاي جنوبي كشور نيز براي همفكري و طرح مشكلات اقتصادي بخش خصوصي دعوت كند و با اين كار زمينه تصميم گيري بهتر و تاثيرگذاري بيشتر در مجلس فراهم مي شود ضمن اينكه سعي در تشكيل فراكسيون جنوب نيز داريم.

نماينده مجلس هشتم در مجلس در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه عناصر ثابت استان بايد پاسخگوي عقب ماندگي فارس باشند ادامه داد: همواره مسئولان استاني عقيده دارند كه فارس نبايد با استانهايي نظير اصفهان و ...مقايسه شود اما در مقايسه اي كوتاه بايد عملكرد و فعاليتهاي عناصر ثابت اين استانها با عناصر ثابت فارس مقايسه شود و در پي اين مقايسه علت برخي از عقب ماندگي هاي استان فارس نيز مشخص مي شود.

در ادامه جلسه نماينده ديگر شيراز در مجلس هشتم نيز بيان داشت: توقعات بخش خصوصي در مسائل اقتصادي بايد به اندازه همكاري و فعاليتهاي خود آنها باشد.

جعفر قادري يادآور شد: بايد ديد تا به حال در خصوص تدوين قوانين، نمايندگان بخش خصوصي تا چه حد به اظهار نظر و مشاوره پرداخته اند و آن موقع انتظارات خود را تعريف كنند.

وي ضمن تاكيد بر لزوم ورود بخش خصوصي در حوزه اقتصاد به مسائل سياسي و ديگر بخشها گفت: اعضاي بخش خصوصي بايد در راه اندازي يك جريان مشخص پيشقدم باشند و در اين راستا مسئولان نيز تحت فشار قرار گرفته و مسير خود را به سمت جريان جاري بخش خصوصي تغيير خواهند داد.

اين نماينده مردم شيراز در مجلس عنوان كرد: برخي از استانهاي كشور سالانه سمينارهاي بزرگي در حوزه صنعت برپا مي كنند و از مسئولان كشوري نيز براي حضور در اين جلسات دعوت به عمل مي آورند بدين ترتيب مسئولان در جريان جزئيات مشكلات و چالشهاي منطقه قرار گرفته و نتايج مناسبي نيز حاصل مي شود.

قادري يادآور شد: بايد در استان فارس نيز ديد كه آيا چنين سمينارهاي موثري از سوي بخش خصوصي شكل گرفته و البته بايد دانست تا زماني كه بخش خصوصي در حوزه اقتصاد مشكلات خود را به دغدغه هاي نمايندگان تبديل نكند، اتفاق مناسبي نيز در اين رابطه رخ نخواهد داد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن