تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815394434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني با كمك ايران ؛نسخ خطي بزرگترين مسجد مسلمانان در چين مرمت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني با كمك ايران ؛نسخ خطي بزرگترين مسجد مسلمانان در چين مرمت مي‌شود


تهران -حيات

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ديدار با امام جماعت بزرگترين مسجد مسلمانان در چين آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي مرمت نسخ خطي اين مسجد اعلام كرد.
به گزارش حيات به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين ديدار مشاور رئيس جمهور ضمن اظهار خرسندي از توجه دولت چين به قديمي ترين و بزرگترين مسجد مسلمانان پكن گفت: خوشبختانه روابط فرهنگي ايران و چين در حال گسترش است و اميدواريم يكي از بركات اين رابطه فرهنگي رسيدگي بيشتر دولت چين به اين مسجد بزرگ و تاريخي باشد.
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي اظهار داشت: بايد روي نسل جوان بيشتر سرمايه گذاري كنيد و آنها را با قرآن آشنا كنيد ما هم آماده همكاري با شما هستيم. بخصوص در خصوص تامين كتاب‌هاي مورد نياز كتابخانه درحال راه اندازي و مرمت نسخ خطي قرآني اعلام آمادگي مي‌كنيم.
موسي يون گوان امام جماعت مسجد نيوجيه پكن نيز در اين ديدار با تاريخي خواندن سفر مقام معظم رهبري به چين و بازديد ايشان از اين مسجد گفت: ما هميشه در نمازهايمان ايران را دعا مي كنيم.
امام جماعت مسجد نيوجيه پكن اظهار داشت در پكن 300 هزار مسلمان وجود دارد و مسلمانان 70 مسجد دارند كه مسجد نيوجه بزرگترين و قديمي ترين مسجد است كه قذمت آن به بيش از هزار سال مي رسد.
وي گفت بنيان گذاران اين مسجد علي بن القاضي عماد‌الدين البخاري و احمد قزويني ايراني بودند.
امام جماعت مسجد نيوجه با اشاره به اينكه مسلمانان جهان همواره به ديدن اين مسجد مي آيند گفت: علاوه بر اقامه نماز در اين مسجد مسلمانان معارف ديني را نيز آموزش مي بينند.
در اين مسجد نسخ خطي قرآني و كتيبه‌ها و كوزه‌هاي سفالي بسيار نفيس و قديمي نگهداري مي‌شود اگرچه بخش‌هاي مختلف مسجد بازسازي شده است اما گنبد اصلي مسجد بدون مرمت تا امروز باقي مانده است.
از جمله شخصيتهاي مهمي كه عكسهاي آنها بر ديوار اين مسجد در حال بازديد از مسجد ديده مي شوند. مقام معظم رهبري، هاشمي رفسنجاني، خاتمي و ملك عبدالله پادشاه عربستان ديده مي‌شود.
در پايان اين ديدار مهدي مصطفوي و هيات همراه ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف مسجد و ديدار با مسلمانان بر مزار بنيان گذاران مسجد نيوجه پكن حضور يافته و با ذكر فاتحه ياد آنان را گرامي داشتند.
پايان پيام
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن