تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815049300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صاحب محمدي:دولت محوري بايد از عرصه روابط عمومي ها حذف شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صاحب محمدي:دولت محوري بايد از عرصه روابط عمومي ها حذف شود
بندرعباس - خبرگزاري مهر: استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفيت هاي گسترده موجود در عرصه اطلاع رساني عمومي در كشورمان، خواستار حذف مولفه هاي دولت محوري از عملكرد روابط عمومي ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، عبدالعلي صاحب محمدي، پيش از ظهر امروز در گردهمايي مشترك مديران سازمانها و ادارات هرمزگان با اعضاي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان افزود: امروز غول رسانه اي غرب با بهره گيري از تمامي پتانسيلهاي علمي و آزمايش شده خود سيطره وسيعي از القائات و مفاهيم مورد نظر خود به جهان تحميل مي كند و در اين كارزار نقش روابط عمومي هاي اسلامي در كشور به عنوان حلقه رابط ميان رسانه ها و بدنه خبري دولت و كشور بسيار تاثيرگذار و منحصر به فرد است.

وي گفت: بايد قبول كنيم كه به دلايل متعدد پل ارتباطي ميان آرمانهاي ما و جهان ضعيف بوده و از اين رهگذار تصويري كه از جمهوري اسلامي در دنيا به تصوير در مي آيد با آنچه در دورن وجود دارد بسيار متفاوت است و در اين عرصه رسانه هاي ملي و جهاني ما اگرچه كارهاي بزرگي انجام داده، اما همچنان روند حركتي و تعامل رسانه اي نيازمند به تقويت و هدايت عقلايي بيشتري است.

صاحب محمدي با انتقاد از ناتواني برخي روابط عمومي ها در بيان واقعيتها و خدمات بزرگ صورت گرفته طي سالهاي اخير خاطرنشان كرد: كار روابط عمومي ها پلاكارد نويسي نيست در عين حال مفهوم دولت محوري در دل روابط عمومي ها موجب عدم رشد و توسعه كافي آنها شده و بستر مناسب براي رشد آنها را از ميان برده است و بايد تلاش كرد تا روابط عمومي بخش خصوصي را نيز با ايده ها و روشهاي نو وارد ميدان كرد.

استاندار هرمزگان تعامل ميان روابط عموميها و رسانه ها را بستر ساز ارتقاي ظرفيتهاي اطلاع رساني دانست و اظهار داشت: بايد به سمت توليد نشريات تخصصي در مراكز صنعتي پيش رفت و از فرصتهاي استاني در توسعه رسانه ها بهره گيري كرد تا هدف گذاري اساسي روابط عمومي ها با رويكرد معرفي مطلوب دستگاهها و خدمات و ارزيابي منصفانه آنها فراهم شود.

وي با اشاره به سه ضلع روابط عمومي، رسانه ها و مردم در جامعه اشاره كرد و گفت: تقويت دو ضلع رسانه ها و آگاهي مردم در گرو عملكرد مناسب و صادقانه روابط عمومي هاست و لازم است تا روابط عمومي ها با عملكرد مطلوب تر موجبات بهره مندي از فرصتي به نام رسانه ها را فراهم كنند.

در بخش ديگري از اين مراسم معاون سياسي و امنيتي استانداري هرمزگان با بر شمردن ويژگيهاي مطلوب يك روابط عمومي موفق از دستگاهها و مديران كل ادارات و نهادها خواست براي حمايت از روابط عمومي ها اقدامات جدي و اساسي صورت دهند.

محمد حسن پراور افزود: طي 30 سال گذشته حركت روابط عمومي ها مطلوب نبوده است و كاستي هاي فراواني در مسير حركت اطلاع رساني دستگاهها وجود داشته كه نيازمند بازشناسي و بررسي هاي علمي است.

پراور ادامه داد: هيچ دولتي تاكنون به اين ميزان متوجه امور مردم نبوده است و در مقابل كمترين توجه به امور اطلاع رساني شده است و اطلاع رساني مطلوب در اغلب برنامه ها وجود نداشته و نتوانسته ايم خدمات دولت را در حد و اندازه هاي طبيعي در جامعه مطرح كنيم.

معاون سياسي امنيتي استانداري هرمزگان از روابط عمومي ها خواست با درك واقع بينانه از مسائل دستگاه خود با انتقاد مشفقانه و ارزيابي به روز و علمي دستگاه خود مدافع دستگاه مطوع خود در نزد مردم و نماينده مدعي العموم در ادارات خود باشند.

وي گفت: بايد تلاش كنيم تا به جاي ايجاد ممنوعيت ها در مصاحبه ها و گزارش ها، كار روابط عمومي ها را به روز و علمي كرد و تقويت روابط عمومي هاي شهرستانها را به عنوان سرشاخه هاي ارتباط با مردم در راس برنامه هاي روابط عمومي در سال 87 قرار داد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن