تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804963807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي نخستين بار در دانشگاه صنعتي امير كبير جايگزين مصنوعي پوست با كمك ليزر ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: براي نخستين بار در دانشگاه صنعتي امير كبير جايگزين مصنوعي پوست با كمك ليزر ساخته شد
علمي آموزشي
براي نخستين بار نوعي جايگزين مصنوعي پوست با كمك ليزر و استفاده از پليمرهاي زيستي و صناعي در دانشگاه صنعتي امير كبير ساخته شد.

روابط عمومي دانشگاه صنعتي امير كبير روز يكشنبه با ارسال نمابري به گروه علمي ايرنا با اعلام اين خبر به نقل از حميد كشوري فارغ التحصيل دكتري و مجري اين طرح گفت : پوست گسترده‌ترين و سنگين‌ترين عضو منفرد بدن است و واضح‌ترين عمل آن تامين يك سد فيزيكي محافظتي بين بدن و محيط است كه در ضمن اجازه ورود و خروج مواد لازم در حفظ فضاي فيزيولوژيكي داخل بدن نقش را ايفا مي‌كند.

دكتر كشوري گفت در حس لمس ، تنظيم حرارت بدن ، ايجاد مقاومت مكانيكي مناسب براي اعضاي زيرين ، تنفس ، توليد و ذخيره مواد لازم، دفع مواد زايد و ارتباطات اجتماعي انسان‌هاي نقش بي‌بديلي دارد.

وي افزود پوست تنها عضو بدن در ارتباط مستقين با محيط خارج بدن بوده و دقيقا به همين دليل در معرض بيشترين آسيب‌ها از جمله زخم‌ها و سوختگي ها به درجات مختلف است.

از اين جهت كوشش‌هاي زيادي بر پايه ابداع و ابتكارات متنوع و به منظور تهيه و تدارك جايگزين‌هاي متعدد پوستي با كارايي‌هاي مختلف به عمل آمده است.

مجري طرح خاطرنشان كرد كه هدف از اجراي اين پروژه بزرگ و بديع ، طراحي و ساخت جايگزين مصنوعي پوست به گونه‌اي بود كه در ضمن داشتن حداقل خصوصيات مورد نياز در كوتاه مدت ف در مراحل اوليه آسيب پوستي ف نقش خود را در توليد و بازساي دراز مدت پوست ايفا كند.

وي گفت عملكرد اين جايگزين نبايد خللي در محيط طبيعي بدن ايجاد كند و در نهايت ضوست بازسازي شده شكل و حالت و در نتيجه عملكرد طبيعي خود را بازيابد ، بدون انكه مشكلي را از نظر زيبايي به وجود آورد.

اين دانش آموخته دكتراي دانشگاه صنعتي امير كبير به مراحل پژوهش و ساخت اين پوست جايگزين اشاره كرد و گفت : پيوند پلي اكريليك اسيد بر روي سيليكون با استفاده از ليزر ضربه‌اي ‪ co2‬و مطالعه تاثير عوامل مختلف فرايند بر ميزان پيوند و انتخاب نمونه بهينه ، تثبيت كلاژن و كتيوسان با درصذهاي متفاوت بر سطح نمونه سيليكوني پيوند خورنده با با پلي اكريليك اسيد ، مطالعه چسبندگي ، پهن شدگي و رشد سلول‌هاي فبر و بلاست به عنوان مهمترين سلول در پوست‌هاي از دست رفته از رخم‌هاي تمام ضخامت بر سطوج مختلف به دست امده به عنوان جايگزين پوستي براي درمان زخم‌هاي تمام ضخامت در موش صحرايي ف نواوري در اين پروژه عمدتا مربوط به استفاده صحيح از مواد مختلف مناسب با هم طي فراندهاي پيچيده موفقي بود كه در نهايت نتايج بسيار اميد بخشي را به ارمغان آورد.

مجري طرح امكان ضد عفوني كردن ، شفاف بودن ،چسبندگي مناسب به زخم در طول دوره مورد نياز و برداشت از روي زخم بازسازي شده در موقع مناسب ، كنترل عفونت ، عدم داشتن خاصيت تحريك سيستم ايمني و در نتيجه ايجاد التهاب كمتر در زخم ، عدم سمي و مصر بودن براي سيتسم حياتي ، سرعت تخريب زيستي مناسب در مورد مواد زيستي به كار رفته از جايگزين ، عدم سمي و مصر بودن براي سيستم حياتي ، سرعت تخريب زيستي مناسب در مورد مواد زيستي به كار رفته از جايگزين ، عدم ايجاد انقباض در مدت بازسازي شده نهايي ، تسريع در التيام زخم را از ويژگي‌هاي پروژه ياد شده ذكر كرد.

مهمترين مزيت جايگزين‌هاي توليد شده ، امكان استفاده از انها در زخم‌هاي تمام ضخامت با انتظار عملكرد طبيعي در مراحل اوليه و ايجاد پوست با شكل طبيعي پس از بازسازي است به گونه‌اي كه تفاوتي را با بافت پوست طبيعي اطراف زخم نشان ندهد.

علاوه بر آن ، در اين طراحي ، امكان تغيير كنترل شده عوامل مختلف فرآيند براي توليد نمونه‌اي متنوع به منظور استفاده از آسيب‌هاي پوستي با خصوصيات متفاوت وجود دارد.

در ضمن با توجه به مطالعات انجام پذيرفته در آينده مي‌توان از اين جايگزين به عنوان داربست در مهندسي بافت پوست براي توليد پوست مصنوعي بهره برد.

مجري اين طرح در پايان از راهنمايي‌هاي دكتر حميد ميرزاده و دكتر پروين منصوري تقدير و تشكر كرد و ياد مرحومه خانم دكتر اورنگ ديبا ر ا به عنوان استاد مشاور گرامي داشت.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن