تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805492105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«آناهيتا» فيلمي چند پاره و خسته كننده


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: «آناهيتا» فيلمي چند پاره و خسته كننده
آناهيتا
يك منتقد گفت: فيلم سينمايي «آناهيتا» در ژانر خود سردرگم است و به نوعي فيلمي خسته كننده و چند پاره است كه با مخاطب خود ارتباط برقرار نمي‌كند.به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، فيلم سينمايي «آناهيتا» آخرين ساخته عزيزالله حميدنژاد هم اكنون در اكران عمومي به سر مي‌برد و اين فيلم ششمين اثر اين كارگردان است و در خلاصه داستان آن آمده است: داستان تعدادي دانشجوست كه هنگام تحقيق روي مولكول‌هاي آب به حقايق تازه‌اي دست پيدا مي‌كنند. در گفت‌وگو‌ با «عليرضا اخلاقي» منتقد، فيلمنامه‌نويس، كارگردان و كارشناس سينما نظر وي را در مورد اين فيلم جويا شده‌ايم. داستان تعدادي دانشجوست كه هنگام تحقيق روي مولكول‌هاي آب به حقايق تازه‌اي دست پيدا مي‌كنند. * در ابتدا نظرتان در مورد كليت داستان براي ما بگوييد؟ - به گمان من فيلم سينمايي «آناهيتا» از يك قصه چند پاره برخوردار است كه فيلمساز آمده يك مقوله علمي را دستاويز اثر خود قرار داده و روي روابط علمي نيز ثابت است به گونه‌اي كه فيلم با اهدا جايزه به قهرمان قصه «خورشيد» (ميترا حجار) آغاز شده و در آخر هم كه فيلم به اتمام مي‌رسد، او هنوز پاي دستگاه است و مي‌خواهد كارش را ادامه دهد، بنابراين از اين بابت مي‌توان بگوييم كه اين فيلم روايت فرضيه «ايموتو» را خوب روايت مي‌كند اما طرح همين موضوع نيز در سطح مي‌ماند به اين معني كه مخاطب را فقط به اين موضوع جلب مي‌كند اما از ديدگاه سينمايي وقتي به فيلم نگاه مي‌كنيم، مي‌توانيم به اين نتيجه برسيم كه «آناهيتا» فيلمي خسته كننده و چند پاره است كه نمي‌تواند قصه خود را به خوبي روايت كند و تعليق در اثر به درستي درنيامده است و به نوعي در روايت اثر خود با استفاده از داستانك‌هاي فرعي از خط اصلي روايت خود نيز خارج مي‌شود و در ژانر خود نيز سر درگم است.
آناهيتا
* به نظر شما كارگرداني اين اثر چگونه بود؟ - فيلم سينمايي «آناهيتا» را از لحاظ كارگرداني فيلم خوبي ديدم اما به صورت انتزاعي وقتي كنار هم قرار مي‌دهيم، فيلم خوبي درنمي‌آيد و حتي داستان علمي و تخيلي خود را در گونه و ژانري كه در بستر ملودرام نيز انتخاب كرده، رعايت نمي‌كند و مدام از خط اصلي خود نيز خارج مي‌شود و من اين اشكالات را بيشتر در فيلمنامه مي‌دانم و احساس مي‌كنم كه فيلمنامه درست و منسجمي نيست به نوعي قصه پيش نمي‌رود و سينما كه زبان تصوير است اما در فيلم سينمايي «آناهيتا» حتي معرفي شخصيت‌ها هم با ديالوگ صورت مي‌گيرد كه اين شيوه تماشاگر را از ژانر و قصه فيلم نيز دور مي‌كند. * به نظر شما نحوه فيلمبرداري «فرشاد محمدي» مناسب بود؟ - به نظر من فيلمبرداري و انتخاب نورپردازي در اين فيلم آگاهانه و با تناسب با لوكيشن و قصه فيلم پيش رفت اما در فيلمبرداري هم دوپارگي وجود داشت اما در لوكيشن آزمايشگاه و خانه «خورشيد» تهميد خوبي استفاده شده بود و در استفاده از عناصر خارجي مثل: رنگ، نور، باز و بسته شدن پنجره، فضاي سرد، تله موش و ... دكوپاژ و فيلمبرداري مناسبي صورت گرفته است. * به نظر شما «آناهيتا» در كارنامه «عزيزالله حميدنژاد» چه جايگاهي دارد؟ - «عزيزالله حميدنژاد» فيلمساز هوشمندي است و كارش را هم خوب بلد است اما در اين فيلم خط ثابتي را براي موضوع خود ارائه نداده و با استفاده از داستانك‌هاي فرعي يك لطمه به كارش وارد شده است اما به طور مثال در فيلم سينمايي «اشك سرما» فيلم بسيار ساده و روان مطرح شد، «آناهيتا» در فيلمنامه سردرگم است و فيلمساز تكليفش از آغاز با خود روشن نيست و در ژانر هم سردرگم است و نوآوري در فرضيه «ايماتو» است اما در كارنامه «عزيزالله حميدنژاد» امتياز مثبتي اضافه نمي‌كند و يك مقدار هم پسرفت محسوب مي‌شود و يا به نوعي يك مكس در كارنامه كاري او به شمار مي‌رود.
آناهيتا
* به نظر شما آيا «عزيزالله حميدنژاد» در اين فيلم جسارت به خرج نداده است؟ - بله، جسارت در تمام كارنامه «عزيزالله حميدنژاد» وجود دارد و اين براي او مسئله تازه‌اي نيست اما نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه نوآوري اين فيلم نسبت به آثار قبلي او تاثيرگذار نيست. * به نظر شما آيا اين فيلم با تماشاگر ارتباط برقرار مي‌كند يا خير؟ - به نظر من اين فيلم با مخاطب ارتباط برقرار نمي‌كند چرا كه تماشاگر از «عزيزالله حميدنژاد» توقع بالاتري دارد و براي ديدن اين فيلم يا به خاطر كارنامه اين كارگردان و يا هم به خاطر پلاكارد سر در سينماها و يا جمع بازيگران مي‌آيد اما در 20 دقيقه اول هم به دنبال فيلمي جنايي پر تپش نيز هست كه به نظر من اين فيلم هيچكدام از طيف‌هاي مخاطب را راضي نمي‌كند. * شما بازي‌هاي اين فيلم را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ - به نظر من بسياري از بازيگران تقريباً در حد و اندازه خودشان خوب ظاهر شدند به طور مثال: «شهاب حسيني» (بهنام) در حد و اندازه خود، خوب بود، «پوريا پورسرخ» (فواد) در بخش صورت زخمي بازي خوبي داشت اما در فلاش بك خيلي بد ظاهر شد، «ميترا حجار» (خورشيد) هم معمولي بود و «افسانه ناصري» در بخش سكانس رستوران خيلي خوب بود اما در مجموع بازي‌ها فيلم سينمايي «آناهيتا» يكدست نبود و نوسان داشت.
آناهيتا
* به نظر شما «عزيزالله حميدنژاد» در ادامه روند كاري خود بايد چگونه گام بردارد؟ - او هميشه در آثارش به دنبال موضوع تازه است و در آينده كاري خود هم به دنبال موضوعات تازه مي‌گردد اما بايد به اين نكته توجه داشت كه هميشه نوآوري هم جواب نمي‌دهد بلكه نوآوري بايد به نوعي ثمربخش باشد. * در پايان آيا صحبت و يا نكته خاصتي داريد؟ - در مجموع اين فيلم بيشتر يك يافته علمي است و اگر كارگردان ژانر خود را عوض مي‌كرد فيلم به كار خوبي تبديل مي‌شد و توجه زياد به مقوله علمي كار را دشوار و به نوعي به كار لطمه وارد كرده است.
آناهيتا

آناهيتا
تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن