تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813247148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مركز تحقيقات فسيل شناسي ايران از ‪ ۱۶‬درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مركز تحقيقات فسيل شناسي ايران از ‪ ۱۶‬درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است
داخلي. علمي. پژوهشي. فسيل شناسي.

مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي، پيشرفت فيزيكي مركز تحقيقات فسيل شناسي كشور را ‪ ۱۶‬درصد اعلام كرد.

بيوك رييسي ، روز شنبه در حاشيه همايش و كارگاه بين‌المللي ديرينه‌شناسي مراغه به خبرنگار ايرنا گفت: اين مركز به لحاظ اهميت منطقه فسيلي مراغه در حاشيه اين منطقه در حال احداث است كه انتظار مي‌رود ظرف دو سال آينده به بهره برداري برسد.

وي گفت: عمليات احداث مركز تحقيقات ديرينه شناسي و موزه ديرينه شناسي مراغه در زميني به مساحت حدود ‪ ۱۰‬هزار متر مربع در مرداد ماه سال ‪ ۸۳‬آغاز شده است.

وي افزود: ساختمان اصلي موزه با هفت هزار و ‪ ۹۹۰‬مترمربع مساحت، كارگاه موقت و ساختمان مديران نيز به ترتيب با ‪ ۴۹۰‬و ‪ ۷۱۰‬مترمربع مساحت بخش‌هاي مختلف ساختماني نخستين مركز تحقيقات ديرينه شناسي كشور را تشكيل مي‌دهند.

رييسي گفت: ايجاد اين مركز ديرينه شناسي در شهر تاريخي و زيباي مراغه مي‌تواند تاثير زيادي در افزايش حضور گردشگران علمي در منطقه داشته باشد.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد با بهره‌برداري از اين مركز، پژوهش و تحقيقات علمي در زمينه فسيل‌هاي مهره‌داران منطقه با سرعت بيشتري انجام شود.

منطقه فسيلي مراغه با دارا بودن لايه‌هاي كاملي از مهره‌داران ، به بهشت فسيل شناسي دنيا معروف است و اين فسيل‌ها جزو معدود فسيل‌هاي سالم و بدون آسيب دنيا به حساب مي‌آيد.

منطقه فسيلي مراغه ‪ ۴۰‬هزار هكتار وسعت دارد كه در شرايط فعلي يك هزار و ‪ ۲۶‬هكتاراز آن به عنوان نخستين اثر ملي طبيعي از سوي سازمان محيط زيست حفاظت مي‌شود.

اين منطقه به‌لحاظ تنوع گونه‌ها يكي از چهار منطقه مهم فسيلي دنياست و تاكنون گونه‌هاي فسيلي مختلفي از جمله جوندگان، اسب سانان، گاوسانان، گوشتخواران، فيل‌ها، زرافه‌ها، گوزن‌ها و پرندگان و غيره از اين منطقه به دست آمده است.

فسيل‌هاي كشف شده از اين منطقه در زمان حاضر در موزه‌هاي فرانسه، اتريش و آمريكا نگهداري مي‌شود.

شهرستان ‪ ۲۵۰‬هزار نفري مراغه در ‪ ۱۴۷‬كيلومتري جنوب تبريز ، مركز استان آذربايجان شرقي واقع است.

---> ايرنا.فسيل.شناسي.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن