تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815249772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوزدهمين مجلد فرهنگ قرآن منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نوزدهمين مجلد فرهنگ قرآن منتشر شد
فرهنگ و هنر
مدير مركز فرهنگ و معارف قرآن گفت: نوزدهمين مجلد فرهنگ قرآن جامع‌ترين معجم موضوعي قرآن كريم در جهان اسلام از سوي مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم منتشر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدصادق يوسفي مقدم با بيان اين مطلب افزود: اين مجموعه كه براساس طرح آيت الله علي اكبر هاشمي رفسنجاني با همكاري شماري از محققان و پژوهشگران قرآني مركز فرهنگ و معارف قرآن تدوين شده، مجموعه ‪۳۰‬جلدي است كه مجلد نوزدهم آن در اختيار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي مركز فرهنگ و معارف قرآن، يوسفي مقدم افزود: در اين اثر كوشش شده است تا معارف قرآن به شكل موضوعي و الفبايي تنها از منظر واژه‌هاي قرآني، روزآمد شود.

وي اظهار داشت: اين مجموعه همچنين سعي كرده است تا برداشت‌هاي علمي به شكل فيش‌هاي تحقيقاتي و كاربردي تدوين شود تا زمينه‌هاي مناسبي براي پژوهش‌هاي نو در معارف قرآن فراهم گردد.

به گفته مدير مركز فرهنگ و معارف قرآن، مجموعه سي مجلد اين اثر كه بيش از سه هزار موضوع اصلي و هزاران موضوع فرعي را در برمي گيرد از سوي گروه فرهنگنامه‌ها و معاجم مركز يادشده در حال تدوين و چاپ است، به گونه‌اي كه بتوان در هر موضوع به شكل تفسير موضوعي كتب و مقالات كامل و جامع تهيه كرد.

وي گفت: جامعيت و فراگيري، تنظيم عنوان‌ها بر پايه الفباي موضوعي و برخورداري از نظام ارجاع در عنوان‌هاي مترادف يا پيوسته از ويژگي‌هاي مجموعه فرهنگ قرآن است.

وي افزود: مجلد نوزدهم كه شامل مدخل‌هاي ضلالت تا عبادت است حاوي موضوعاتي چون ضمان، طاغوت ، طالوت ، طائف، طغيان، طلا، طلاق، طلوع ، طمع ، طواف، طور سينا ، طوفان ، طهارت ، طيبات، ظرف ، ظلمت ، ظلم ، ظن ، ظهار، ظهر، عاد و عالم ذر، است.

مجلد نوزدهم فرهنگ قرآن به تازگي در ‪ ۵۷۱‬صفحه به قيمت ‪۹۰‬هزار ريال از سوي بوستان كتاب دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم چاپ و منتشر شده است.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن