تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813168005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابراز اميدواري امير قطر براي نتيجه بخش بودن گفت و گوهاي لبناني‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ابراز اميدواري امير قطر براي نتيجه بخش بودن گفت و گوهاي لبناني‌ها
بيروت - امير قطر ابراز اميدواري گفت وگوهايي را كه لبناني‌ها در دوحه آغاز خواهند كرد براي حل بحران لبنان مثبت و نتيجه بخش باشد.

به گزارش ايرنا از بيروت ، شيخ حمد بن خليفه آل ثاني اين موضوع را جمعه شب در آيين نمادين آغاز نخستين دور گفت و گوهاي سران لبناني كه با حضور مقام‌هاي اتحاديه عرب در دوحه برگزار شد بيان كرد.

امير قطر افزود : ما سعي مي‌كنيم نقشي فراتر از توان خود ارايه نكنيم بلكه فضا را براي برخورد حسن نيت‌ها و انجام گفت و گوهاي سازنده به منظور حل بحران لبنان فراهم سازيم.

آل ثاني مسووليت سران لبناني در اين برهه زماني را بسيار مهم و حساس خواند و گفت ما نيز نتايج گفت و گوهاي شما را دنبال خواهيم كرد و همراه شما خواهيم بود.

وي افزود : شما از كشوري آمده‌ايد كه همزيستي مسالمت آميز در آن اصل بوده و بنيانگذاران اوليه لبنان ميثاق ملي و ارزشمندي را پايه ريزي و راه را براي استقلال ، آزادي و كرامت ملت لبنان هموار كرده‌اند.

امير قطر گفت : ملتهاي عرب اميد به توافق شما دارند و شما نيز قادر اين نشست به ابتكار اتحاديه عرب و در پي دو روز ديدار و گفت و گوي حمد بن جاسم نخست وزير و وزير خارجه قطر ، عمرو موسي دبير كل اتحاديه عرب و شماري از وزيران خارجه كشورهاي عربي با سران احزاب و گروههاي لبناني برگزار خواهد شد.

طي يك سال گذشته اين نخستين نشست گفت و گوهاي ملي و مهم بين سران سياسي لبنان براي كمك به حل بحران اين كشور است.

انتظار مي‌رود در اين نشست درباره مهمترين مسايل مورد نظر لبناني ها يعني انتخاب رييس جمهوري توافقي ، تشكيل دولت وحدت ملي و تغيير قانون انتخابات پارلماني بحث و نتيجه‌گيري شود.

پيش بيني شده ادامه اين گفت و گوها با نظارت مقام‌هاي اتحاديه عرب در بيروت ادامه يابد.

اعضاي كميته وزارتي اتحاديه عرب دو روز پيش به لبنان آمدند و با سران طرفهاي مختلف لبنان به منظور حل بحران اين كشور گفت و گو كردند.

اين كميته توانست توافقنامه‌اي را ميان طرفها به منظور پايان دادن به درگيري‌ها و عصيان مدني مخالفان تنظيم كند و امروز سران لبناني رابه منظور گفت و گو در دوحه، به همراه خود به قطر ببرد.

يك هفته درگيري مسلحانه در بيروت و ساير مناطق لبنان كه ‪ ۶۵‬كشته و ‪ ۲۰۰‬زخمي بر جاي گذاشت، در پي تصميم دولت لبنان به بركناري رييس دستگاه امنيتي فرودگاه بيروت و از بين بردن شبكه تلفن ويژه حزب‌الله آغاز شد و با عقب‌نشيني دولت از تصميم خود پايان يافت.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن