تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820596475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شركت‌كنندگان كنفرانس جاكارتا بر حق بازگشت مردم فلسطين تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شركت‌كنندگان كنفرانس جاكارتا بر حق بازگشت مردم فلسطين تاكيد كردند
سياسي
كوالالامپور شركت‌كنندگان در دومين روز كنفرانس آزادي و حق بازگشت ، فلسطين و ‪ ۶۰‬سال اشغال و حذف قومي بر گسترش تلاش‌هاي بين‌المللي بر احقاق حقوق فلسطينيان بويژه بازگشت به سرزمين آبا و اجدادي آنان تاكيد كردند.

به گزارش ايرنا از جاكارتا، رئيس سازمان نهضت العلماي اندونزي در اين كنفرانس كه دردانشگاه اندونزي برگزار شد، برضرورت انجام تلاشهاي ديپلماتيك ازسوي كشورهاي جهان براي بازگشت فلسطينيان به كشور خود تاكيد كرد.

وي با اشاره به عضويت اندونزي در شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواستار توجه بيشتر و اقدامات ديپلماتيك جدي دولت اندونزي در اين زمينه شد.

موزادي تاكيد كرد: ريشه اصلي مشكل فلسطين در مليت فلسطينيان است و به دين و مذهب بر نمي‌گردد.

رئيس شوراي مسلمانان و مدير موسسه القدس آفريقاي جنوبي نيز به عنوان سخنران ديگر اين كنفرانس اظهار داشت : فلسطين به دنبال برخورداري از آن آزادي و حق انتخاب سرنوشتي است كه ‪ ۶۰‬سال پيش از اين كشور سلب شده است .

مولوي احسان هيندريكس با تاكيد بر حق مسلم فلسطينيان براي برگزاري انتخابات آزاد در كشور خود افزود: اما اين خواسته بحق آنان همواره ازسوي نظاميان آمريكايي و اسرائيلي زير پا گذاشته شده است .

وي ادامه داد: جرج بوش در سفر اخير خود به تل اويو در جشن تشكيل كشور اسرائيل شركت كرده بود، كشوري كه با خون مردم فلسطين به وجود آمده است .

مولوي احسان هيندريكس ادامه داد: كساني كه به تمامي مساجد فلسطين هتك حرمت كردند، همين گروههاي صهيونيستي بودند.

وي با ابراز خرسندي از برگزاري اين كنفرانس در جاكارتا تاكيد كرد:
اندونزي كشوري اسلامي و داراي پتانسيل اسلامي بسياري است و مي‌تواند حمايت خود را از فلسطين براي آزادي و احقاق حقوق اساسي آنها اعلام كند.

دبيركل كميسيون حقوق بشر اسلامي نيز در دومين روز برگزاري كنفرانس آزادي و حق بازگشت فلسطينان اظهار داشت : فلسطينيان در اين مدت ‪ ۶۰‬سال بخوبي نشان داده‌اند كه بدون هيچ اعمال نظري ازسوي ديگران تنها به دنبال آزادي كشور خود و بازگشت به سرزمين خود هستند.

مسعود شجره افزود: آنان همانند ديگر انسانها خواستار آن هستند كه از حق آزادي برخوردار باشند و اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا جهانيان براي مساله فلسطين كاري نمي‌كنند؟
وي با تاكيد براينكه مساله فلسطين تنها يك مساله انساني است افزود:
همه نهادهاي غيردولتي و مردمي بايد از مساله فلسطين حمايت كنند و بايد بر اين عقيده باشيم كه جهان ، صهيونيست را به رسميت نمي‌شناسد.

يكي از اعضاي مجلس اندونزي نيز با اشاره به اينكه مساله فلسطين يك مشكل اساسي جهاني است افزود: باوجودي كه راهكارهاي مختلف و كاربردي براي حل اين بحران اعمال شده اما تاريخ ثابت كرده كه در طول ‪ ۶۰‬سال اشغال اين سرزمين ، اسرائيل با هيچ يك از راهكارهاي پيشنهادي براي حل اين مشكل همراهي نكرده است .

سيوتي عشاتري با بيان اينكه صلح بين اسرائيل و فلسطين در هيچ معياري نمي گنجد در عين حال بر ضرورت تداوم و افزايش حمايتهاي بين‌المللي براي پيشروي روند صلح تاكيد كرد.

به گفته وي اين امر ممكن نيست مگر اينكه در اين پروسه ، اعمال سياستهاي كاخ سفيد درباره چگونگي برقراري صلح و نيز حمايتهاي آمريكا از اسرائيل متوقف شود.

اين عضو مجلس اندونزي با تاكيد بر افزايش فشارهاي بين‌المللي براي پذيرش حقوق فلسطينيان و اعمال آن توسط اسرائيل افزود: دراين صورت است كه مي توان اسرائيل را به اجراي قوانين بين‌المللي ملزم ساخت .

وي دراين راستا بر نقش شوراي امنيت سازمان ملل متحد در ايفاي حقوق مردم فلسطين تاكيد كرد و افزود: اين حق طبيعي و قانوني فلسطينيان است كه به كشور خود بازگردند و از آزادي كامل برخوردار شوند.

وي ، برگزاري انتخاباتي جديد در ميان مردم فلسطين را براي پيدايش فلسطيني آزاد ضروري دانست .

استاد دانشگاه سنگال نيز به عنوان ديگر سخنران اين همايش ، مساله فلسطين را ازجمله مسايل تمامي امت اسلامي توصيف كرد.

دكتر كسماري شانگاري افزود: همه مسلمانان بايد شانه به شانه حمايت خود را از فلسطين اعلام كنند.

وي با تاكيد بر وجود تفاوت ميان يهوديان و صهيونيستها افزود: يهوديان با مسلمانان داراي وجه تشابهات بسياري هستند و همين امر موجب شده كه در طول تاريخ همواره به طور مسالمت آميز در كنار يكديگر زندگي كرده اند.

اين استاد دانشگاه سنگال و فعال غير دولتي در زمينه دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطين ابراز اميدواري كرد كه فلسطين ، آزادي خود را به دست آورد.

كنفرانس بين‌المللي آزادي و حق بازگشت ، فلسطين و ‪ ۶۰‬سال اشغال و حذف قومي با حضور انديشمندان ، حقوقدانان و صاحبنظران سياسي ومذهبي از ‪۱۴‬ كشور جهان در آستانه شصتمين سالگرد اشغال رسمي كشور فلسطين توسط غاصبان اسرائيلي درروزهاي ‪ ۱۴‬و ‪ ۱۵‬ماه مي(‪ ۲۵‬و ‪ ۲۶‬ارديبهشت ) در دانشگاه اندونزي شهر جاكارتا پايتخت اين كشور برگزار شد.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن