تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820651784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظرات اعلمي درباره اننخاب رييس مجلس هشتم


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: نظرات اعلمي درباره اننخاب رييس مجلس هشتم
اعلمي در يادداشت خود آورده است: «واقعيت اين است كه جريان موسوم به اصلاح طلب مانند جريان اصولگرائي فاقد هرگونه ايده و برنامه و استراتژي است».
آفتاب: اكبر اعلمي نماينده تبريز در مجلس هفتم در يادداشتي در وبلاگ شخصي اش با انتقاد از عملكرد اصلاح طلبان مدعي شد كه اصلاح طلبان فاقد هرگونه برنامه و استراتژي هستند. وي در ادامه اين يادداشت به بررسي نحوه انتخاب رييس مجلس هشتم مي پردازد و از اصلاح طلباني كه از لاريجاني حمايت كرده اند انتقاد مي كند.

به گزارش خبرنگار سياسي آفتاب، متن يادداشت اكبر اعلمي اين‌گونه آغاز شده است:
پيش از اين بارها در قالب نطق و مصاحبه و سخنراني هاي خود گفته ام ماداميكه شاخص هاي اصلاح طلبي، سنگ محك شناسائي اصلاح طلبان و وجه تمايز آنها با ساير جريانات سياسي و خودي هاي تصميم گيران اصلي حاكميت تعريف و تبيين نشده است، حتي در صورت جلب نظر افكار عمومي به خود هم، براي مدت طولاني نمي توان آنرا حفظ كرد و همان اتفاقي خواهد افتاد كه پس از پيروزي هاي چشمگير طيف موسوم به اصلاح طلبان در دوم خرداد سال 1376 رخ داد، يعني به همان راحتي كه قدرت را در اختيار گرفته بودند ، به همان راحتي نيز از چنگشان خارج شد!

واقعيت اين است كه جريان موسوم به اصلاح طلب مانند جريان اصولگرائي فاقد هرگونه ايده و برنامه و استراتژي است و به همين دليل نيز ايده خود را اغلب از طرف مقابل مي گيرد. بنابراين ماداميكه اشخاص موسوم به اصلاح طلب خود هم نمي دانند كه در پي دست يافتن به چه چيزي هستند و يا سياست هاي راهبردي آنان چيست، روند به همين منوال ادامه خواهد يافت.
به همين سبب ملاحظه مي شود كه كف و سقف خواسته هاي اصلاح طلبان را هميشه رقيب تعيين مي كند و لاجرم دامنه انتخاب حداقلي و حداكثري آنها را هم از خوب و خوبتر، به انتخاب ميان بد و بدتر تنزل مي دهد. به عبارت ديگر اصلاح طلبان بر خلاف اقتضائات تابلو و عنواني كه براي خود اختيار كرده اند، بجاي آنكه با يك استراتژي مشخص اهتمام خود را صرف تغيير وضع موجود جهت دستيابي به وضع مطلوب كنند، تسليم وضع موجود و واقعيت هائي مي شوند كه انديشه اصلاح طلبانه تغيير آنرا ايجاب مي كند.

از همين روست كه مقولات وپديده هائي مانند آمدن و يا نيامدن لاريجاني به ميهماني حداد عادل و اينكه آيا رياست مجلس سهم حداد عادل خواهد شد و يا لاريجاني، بزرگترين دغدغه و دلمشغولي اصلاح طلبان مي شود، بنحوي كه تيتر اول روزنامه هاي انگشت شماري كه خود را مدعي و پرچمدار اصلاحات تلقي مي كنند، به جاي پوشش دادن اخبار مهم و متناسب با خاستگاه اصلاحات، به اين قبيل خبرها اختصاص پيدا مي كند و اين در حالي است كه پيش از اين علي لاريجاني بخاطر تهيه و پخش برنامه هائي نظير:"كارناوال عاشورا" ،"هويت"، "برلين" و" چراغ" و زادگاه غير ايراني اش همواره مورد شماتت و انتقاد اصلاح طلبان بود! براستي چه فرقي مي كند كه حداد عادل رئيس مجلس باشد و يا لاريجاني؟

اعلمي در بخش پاياني يادداشت خود آورده است:
از اينرو كساني كه براي آمدن لاريجاني و امثال او فرش قرمز پهن مي كنند نبايد فراموش كنند كه حداد عادل،قاليباف،لاريجاني، احمدي نژاد و ... به رغم همه صفات و امتيازات خوبي كه دارند،همه تخم مرغ هاي يك سبد هستند و با به قدرت رسيدن هر يك از آنان شاهد تغيير خوشايند و مطبوعي نخواهيم بود.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن