تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816866684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«آواز گنجشك‌ها»، نمونه هنر متعهد


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: تاریخ انتشار جمعه 26 بهمن 1386 تعداد مشاهده : 89 خبرگزاري فارس: يك منتقد و كارشناس سينما گفت: «آواز گنجشك‌ها»، نمونه همان هنر متعهدي است كه حضرت امام خميني (ره) از آن ياد كردند. «محمود گبرلو» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس، «آواز گنجشك‌ها» را بهترين فيلم جشنواره بيست‌و ششم فجر دانست و افزود:اين فيلم به دليل مضمون زيبايي كه انسان معاصر امروز ارائه كرد،بهترين فيلم جشنواره است.فيلم بحث معنويت و توجه به رفتارهاي دروني را طرح مي‌كند كه نياز جامعه ايراني و حتي جهاني است و مسئله‌اي را پيش مي‌كشد كه براي حفظ تداوم بشريت و سلامت آن الزامي است. وي گفت: «آواز گنجشك‌ها» از ساختار محكم و پخته‌اي برخوردار است و مسير داستاني جذاب و مناسبي را طي مي‌كند، هر چند احساس مي‌كنم فيلمنامه در ميانه راه دچار مشكل ‌شد اما سريع مسير مطلوب و منطقي خود را پيدا كرد. وي افزود: اين فيلم حرف و نظري را بيان مي‌كند كه انسان‌ها در طول تاريخ حيات و بقاي شرافتمندانه خود به آن نياز دارند. به‌خصوص در جهان معاصر كه متاسفانه گونه‌هاي مختلفي از معنويت مطرح مي شود كه تشخيص اصل و فرع و انحراف آن بسيار مشكل است. گبرلو درباره انتخاب اين فيلم براي جشنواره برلين گفت: جشنواره برلين يك جشنواره به شدت سياسي است اما دليلي بر عدم حضور سينماي ايران در آن محفل بزرگ هنري نيست، مهم ضمن حضور جدي و پررنگ در ضمن مراقبت و مواظبت نسبت به مرعوب شدن و فريب خوردن از هياهوها است چرا كه نوع حضور جدي و عزت‌مند در عرصه جهاني، موجب معرفي درست هويت و فرهنگ ايراني مي‌شود. درست مثل حضور اخير «آواز گنجشك‌ها»، حتي اگر جايزه‌اي هم در برلين دريافت نكند. وي اظهار داشت: «آواز گنجشك‌ها» به ظاهر از بستري سياه و تلخ برخوردار است اما تلخي آن سرشار از معنويت و اخلاق حسنه است. توجه فيلم به عدالت و بي‌عدالتي، يافتن راه رستگاري و پرهيز از خطاهاي شيطاني در اين فيلم، نمونه همان هنر متعهدي است كه حضرت امام خميني (ره) از آن ياد كرد‌ه‌اند. گبرلو گفت: «آواز گنجشك‌ها» برگ برنده جشنواره امسال بود كه توانست دل بسياري از تماشاگران و منتقدان را به دست بياورد. وي مضامين فيلم‌هاي مجيدي را ستود و افزود: فيلم‌هاي مجيدي مضاميني زيبا و پسنديده دارد و در «آواز گنجشك‌ها» هم نمونه‌اي ديگر از اين مضامين با ساختاري سينمايي، همراه است و نسبت به فيلم‌هاي ديگر اين كارگردان، پخته‌تر است و مضموني جهاني و گسترده‌تر دارد. اين منتقد و كارشناس سينما در ادامه گفت‌وگو با فارس، به انتخاب «پديده جشنواره فيلم فجر» پرداخت و گفت: آثار سينماگران اول، پديده‌هاي جشنواره امسال بود كه حضوري سرشار از خلاقيت و نبوغ داشت و نشان‌دهنده اين بود كه سينماي ايران در آينده، در دست گروهي از سينماگران خواهد بود كه نوگرا و خلاق هستند و با تكنيك‌هاي روز سينماي جهان آشنا هستند. گبرلو همچنين به ارزيابي جشنواره بيست‌وششم پرداخت و گفت: در جشنواره امسال از لحاظ تكنيكي دچار مشكلاتي بوديم و نوعي ساختار تلويزيوني بر برخي فيلم‌ها حاكم شده بود. درحالي كه هر كدام از اين رسانه‌ها، فرمول خاص خودشان را مي‌طلبند و نبايد اين دو حوزه را با هم يكي دانست و ادغام كرد. وي تاكيد كرد: به نظر من اين ديدگاه غلطي است، آفتي جدي براي سينما ايجاد مي‌كند و بر اعتبار جهاني سينما تاثير منفي مي‌گذارد. اين منتقد سينما در ارزيابي خود از جشنواره بيست و ششم فيلم فجر گفت: برخلاف آنچه سياستگذاران و مسئولين فرهنگي، پس از دولت نهم بيان كردند؛ هنوز شاهد نگاه‌ها و ديدگاه‌هاي ارزشي كه مد نظر آنها است، نبوده‌ايم و اين نشان مي‌دهد كه در اين زمينه مسئولين سينمايي در اول راه هستند. اين راه هم به برنامه‌ريزي دقيق نياز دارد و اينكه وضعيت موجود حفظ شود و از سويي،‌از انزوا بيرون بيايد، نيازمند تلاش بسيار است. وي همچنين ادامه داد: سينماي ايران نياز به سياست‌هايي براساس يك نگرش آرماني دارد كه براي رسيدن به آن، ضعف‌هاي مديريتي وجود دارد و در سيستم اجرايي و ساختاري سينما به وفور مي‌توان اين ضعف را ديد. گبرلو در انتها اظهار داشت: امسال شاهد تعداد اندكي از فيلم‌هايي بوديم كه از مضامين عميق و جدي برخوردار بودند و مابقي نسبت به مسائل روز جامعه، نگاه سطحي داشتند. انتهاي پيام/




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن