تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815318960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكوائيه‌هاي قوه قضائيه الكترونيكي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:الف: شكوائيه‌هاي قوه قضائيه الكترونيكي مي‌شود
معاون حقوقي و توسعه قضايي قوه قضائيه گفت: با رايانه‌اي شدن شبكه دادرسي كشور، در آينده نيز خدمات الكترونيك و شكوائيه‌هاي الكترونيكي به مردم ارائه مي‌شود.

به گزارش فارس، عليرضا جمشيدي معاون حقوقي و توسعه قضائي قوه قضائيه در همايش دادستان‌هاي سراسر كشور گفت: اگر در نظام قضايي بخواهيم عدالت را تعريف كنيم بايد دسترسي همه مردم به نظام قضايي را مورد توجه قرار دهيم.
وي با بيان اينكه اگر نتوانيم مردم را در كوتاه‌ترين زمان به حقوقشان برسانيم نمي‌توانيم از عدالت سخن بگوييم، يادآور شد: مردم بايد به آساني بتوانند به اولين مجتمع قضايي دسترسي پيدا كنند و دسترسي جغرافيايي و زباني بايد به گونه‌اي باشد كه مردم از حقوشان دفاع كنند.
وي در ادامه يادآور شد: يكي از مولفه‌هاي بسيار مهم در بحث عدالت، فناوري اطلاعات و ارتباطات است كه در سالهاي گذشته اقدامات خوبي در اين حوزه انجام شده است.
معاون توسعه قضائي قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: توسعه نرم افزاري ها مهم ترين بخش در حوزه ICT در قوه قضائيه است. ما نياز به نرم افزاري بومي داشتيم و جمعي را مسئول ساخت نرم افزار كرديم و اولين نرم افزار سيستم مديريت پرونده در ايران تهيه شد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: همچنين شبكه LAN را به بهره برداري رسانديم و بيش از 2600 واحد قضايي را متصل كرده‌ايم كه اين به عنوان يكي از تحولات اساسي قوه قضائيه است.
جمشيدي با اشاره به افزايش كيفيت دادرسي با بهره‌گيري از شبكه‌هاي رايانه‌اي اعلام كرد: در تهران بيش از 30 ميليون برگ پرونده را اسكن كرده‌ايم.
به گفته سخنگوي قوه قضائيه، در آينده خدمات الكترونيك و شكوائيه‌هاي الكترونيكي به مردم ارائه مي‌شود كه هم اكنون ما نيازمند به فراهم كردن امكانات قانوني آن هستيم و از اين پس مي‌توانيم مردم را لحظه به لحظه در جريان رسيدگي به پرونده شان از طريق اين شبكه قرار دهيم.
جمشيدي در بخش پاياني سخنان خود نيز گفت: نظام مديريت قوه قضائيه بر اساس برنامه پنج ساله در حال تغيير و تحول است.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن