تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812905779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرنگاران بر سفرهاي استاني نظارت كنند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خبرنگاران بر سفرهاي استاني نظارت كنند


سياست - 26 ماه پس از گذشت سفر هيات دولت به استان چهارمحال و بختياري – از مجموعه دور اول سفرهاي استاني رئيس‌جمهوري – نوبت به حضور كاروان 27 نفره خبرنگاران در اين استان و به‌اصطلاح پيگيري روند اجرايي شدن مصوبات هيات دولت رسيده است.

برنامه‌ بازديد خبرنگاران از اجرايي شدن مصوبات دور اول سفرهاي استاني هيات دولت از مرداد ماه سال گذشته و به ابتكار علي سعيدلو، معاون اجرايي رئيس‌جمهوري آغاز شده است.مرداد ماه سال گذشته پس از گذشت 18 ماه از آغاز سفرهاي رئيس‌جمهوري و هيأت دولت به مناطق مختلف كشور، علي‌سعيدلو با ابتكاري، برنامه حضور كاروان‌هاي خبري را در استان‌ها فراهم كرد.

وي در آن زمان با بيان اينكه تاكنون مسئولان كشور صرفا به ارائه اخبار و اطلاعات مربوط به فعاليت‌ها و خدمات دولت بسنده كرده‌اند ابراز اميدواري كرد كه اعزام گزارشگران و خبرنگاران به استان‌هايي كه بيشتر محمود احمدي‌نژاد و هيات دولت به آنجا گام نهاده‌اند، بتواند گزارش‌هايي توصيفي و عيني از اقدامات دولت در عرصه‌هاي مختلف به دست دهد.

اگر چه سعيدلو در همان زمان اظهار داشت كه اين مهم در چارچوب يك وظيفه ملي و فارغ از هرگونه انگيزه سياسي انجام مي‌شود، اما اين سخن نتوانست كه زبان انتقاد منتقدان سفرهاي دولت را بسته نگه دارد كه برچسب تبليغاتي بودن به برنامه اعزام خبرنگاران به استان‌هاي نزنند هر چند اين انتقاد نيز از سوي علي‌اكبر جوانفكر و مهدي كلهر، مشاوران رسانه‌اي احمدي‌نژاد پاسخ گفته شد.

مقصد دوازدهم

پيش از اين كاروان رسانه‌اي به يازده استان كشور به‌منظور پيگيري اجرايي شدن مصوبات هيات دولت اعزام شده بودند. نخستين گروه خبرنگاران 22 مردادماه سال گذشته عازم سيستان و بلوچستان شدند. زنجان مقصد بعدي بود.ايلام، قزوين، خراسان‌جنوبي، همدان، بوشهر، قم، هرمزگان، خراسان‌رضوي و آذربايجان شرقي در گام‌هاي بعدي قرار داشتند و چهارمحال و بختياري دوازدهمين مقصد خبرنگاران بود كه 21 ارديبهشت سال‌جاري اين سفر انجام شد.

سفر رئيس‌جمهوري به همراه هيات دولت به استان چهارمحال و بختياري در اسفند ماه سال 1384 صورت گرفت. تصويب 100 مصوبه و 77 توافقنامه بين وزارتخانه‌ها و وزيران استاني ماحصل حضور هيات دولت در بام ايران بود. اين استان با 16533 كيلومتر وسعت طبيعت‌بكري را در ميان رشته كوه‌هاي زاگرس به صحنه كشيده است.

آثار تاريخي استان از جمله كتيبه‌هاي تاريخي فاتحان تهران در دوره مشروطيت كه بر ديواره كوهي در روستاي ده‌چشمه نقش بسته است، قلعه سردار اسعد بختياري كه از رهبران جنبش مشروطه‌خواهي بود، قلعه امير مفخم، قلعه نصيرخان سورك، مسجد اتابكان، پل زمانخان (يكي از خوانين ايل قشقايي) در كنار طبيعت دست نخورده آن مثل تالاب بين‌المللي چغاخور و آبشارهاي معروف از جمله آبشار شيخ عليخان، و آتشگاه و چشمه سرداب، اين استان را تبديل به يكي از پتانسيل‌هاي بزرگ گردشگري كرده است.

در هر حال 39 طرح در برنامه بازديد سه روزه خبرنگاران از اين استان گنجانده شده بود كه طرح‌هاي تونل چهار بانده شهركرد – باغبادران، كارخانه سيمان شهركرد، كارخانه توليد فولاد 800 تني، كارخانه توليد ورق خودرو، انتقال آب سبزكوه به سد چغاخور، فرهنگسراي شهركرد، بيمارستان آيت‌الله كاشاني، تكميل مصلي بزرگ امام خميني، سايت پتروشيمي و تكميل طرح سد كارون از مهم‌ترين آنها بود.

بگذريم از اينكه طرح مطالعاتي بسياري از طرح‌ها و كلنگ‌هاي احداث آنها از سال‌ها قبل شروع شده و اختصاص اعتبار در سفر اسفند 84 هيات دولت باعث تسريع در روند تكميلي طرح‌هاي مورد بحث شده است.

اگر‌چه بودند طرح و مصوباتي كه به دلايلي قابليت اجرا پيدا نكرده‌اند؛ مثل مصوبه كشتارگاه صنعتي دام جونقان كه به‌علت به توافق نرسيدن وزارت جهاد كشاورزي و اتحاديه عشايري كشور اجرا نشده يا مصوبه افزايش پرواز‌هاي فرودگاه شهركرد تا هفت روز هفته كه نه تنها افزايش نيافته بلكه از چهار پرواز به سه پرواز كاهش يافته است.

مصوبه توسعه و تكميل پوشش شبكه‌هاي راديويي موج متوسط و همچنين تامين خوابگاه‌هاي دانشجويي با اولويت خوابگاه دختران از ديگر مصوبه‌هايي بوده است كه پيگيري‌هاي مسئولان ذيربط در اين استان براي اجرايي كردن آن هنوز هيچ نتيجه‌اي دربرنداشته و قطعا در دور دوم سفر هيات دولت به اين استان كه به گفته احمدي‌نژاد براي پيگيري مصوبات دور اول انجام مي‌گيرد اين مصوبات مورد بازبيني و تاكيد مجدد قرار خواهد گرفت.

با اين وجود خارج از انصاف است اگر نگوييم براي بيش از 75 درصد مصوبات به هر ترتيبي اعتباري اختصاص يافته و در حال اجرايي شدن هستند كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود:رجبعلي صادقي، استاندار چهار محال و بختياري در خلال بازديد از يكي از طرح‌هاي اين استان تاكيد كرد كه بيشترين مصوبات دولت در اين استان در بخش صنعت بوده، از جمله 2 واحد پتروشيمي كه يك واحد آن در سفر اول رئيس‌جمهوري تصويب شد و واحد ديگر آن قبل از آن كار خود را شروع كرده بود.

كارخانه فولاد نيز از ديگر مصوباتي بوده كه در سفر دوم رئيس‌جمهوري خواستار افزايش ظرفيت توليد آن هستيم.صادقي اظهار داشت : از ‌١٠٠ مصوبه استاني دولت ‌٦٨ درصد آن اجرا شده، ‌٢٨ درصد در حال اجراست و ‌٤ درصد در دست پيگيري است.

تونل شهركرد به اصفهان

طرح جاده چهار بانده شهركرد- باغبادران اولين طرحي بود كه در اين استان مورد بازديد خبرنگاران قرار گرفت. بنا به گفته سيف‌الله كريمي مديركل راه و ترابري اين استان، مطالعات اوليه اين طرح از سال ‌٨٣ آغاز شده است.

محور اين طرح داراي تونلي به طول ‌١٣٠٠ متر و دو قطعه راهسازي هر كدام به طول ‌٨ كيلومتر است كه از محل اعتبارات استاني در سال ‌٨٣ شروع و با سفر هيات دولت در سال ‌٨٤ و پس از سفر هيات دولت به اين استان 700 ميليارد تومان كمك‌هاي مالي براي تكميل اين طرح اختصاص يافته است.احداث اين تونل از مسير گردنه رخ انجام مي‌شود و طول كلي طرح ‌١٨ كيلومتر است.

مديركل راه و ترابري استان چهارمحال و بختياري گفت: برآورد كلي طرح ‌١٥ ميليارد تومان است كه تاكنون ‌٥ / ‌٧ ميليارد تومان به اين طرح اختصاص يافته و با تخصيص اعتبار در سال ‌٨٧ اميد بهره‌برداري از اين تونل و جاده تا پايان امسال مي‌رود.وي افزود: حدود ‌٦٥ درصد كار انجام شده و تمام نقاط حادثه خيز در اين محور كه داراي ‌١٧ الي ‌١٨ پيچ خطرناك است، مسطح مي‌شود.

كارخانه سيمان و فولاد شهركرد

كارخانه سيمان و فولاد شهركرد از ديگر برنامه‌هاي گنجانده شده در بازديد خبرنگاران از اجرايي شدن مصوبات هيات دولت در استان چهارمحال و بختياري بود.كارخانه سيمان شهركرد چند روز پيش از حضور خبرنگاران در اين استان به بهره برداري رسيده و تقريبا به‌طور كامل راه‌اندازي شده است. اين كارخانه كه در 23 كيلومتري جاده شهركرد، بروجن قرار دارد ظرفيت توليد 1 ميليون تن سيمان با تيپ 1 تا 5 را داراست.

براي توليد اين مقدار سيمان حدود 6/1 ميليون تن مواداوليه استفاده مي‌شود كه 98 درصد اين مواد در جوار كارخانه و از منابع خود استان قابل تامين است. به گفته بيژن شيخ‌الاسلامي معاون كارخانه سيمان شهركرد در چهار سال گذشته براي اين طرح ‌١١٠ ميليارد تومان هزينه شده است.

گفته مي‌شود طرح مطالعاتي اين كارخانه از 20 سال پيش مطرح بوده است اما تا سال 84 كار چندان شاخصي براي راه‌اندازي آن صورت نگرفته بود. شيخ الاسلامي اظهار داشت كه تا قبل از تاريخ سفر هيات دولت به اين استان تنها 18 درصد طرح تكميل شده بود كه 82 درصد آن بعد از اسفندماه 84 تكميل شده است.

معاون كارخانه سيمان شهركرد عنوان كرد كه اين استان از نظر سيمان خودكفا خواهد شد و طرح‌هايي مانند سد كارون ‌٤ نيز از مصرف‌كنندگان اين كارخانه خواهند بود.

تاريخ درج: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 13:32 تاريخ تاييد: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 14:02 تاريخ به روز رساني: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 14:00
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن