تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813036259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت وگو با دو مخترع جوان ايراني شركت‌كننده در مسابقات مالزي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گفت وگو با دو مخترع جوان ايراني شركت‌كننده در مسابقات مالزي
داخلي. علمي. مخترع ايراني
مخترع جوان ايراني شركت‌كننده در مسابقات بين‌المللي مالزي، اتوي هوشمندي ساخت كه بدون نياز به آلمان گرما و با استفاده از سنسور، نوع پارچه را تشخيص داده و اتو مي‌كند.

"دكترحسن نفيسي" كه‪ ۳۹‬سال دارد روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرناگفت:
اين اتو به دليل اينكه درجه حرارتش براساس نوع و جنس پارچه به صورت اتوماتيك تنظيم مي‌شود در جلوگيري از سوختن البسه به بانوان كمك مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه سه سال است كه به عضويت آكادمي مخترعان ايران درآمده است، افزود: حضور در اين آكادمي به نخبگان كمك مي‌كند تا در كنار مبتكران ديگر دست به خلاقيت‌هاي نوين بزنند.

نفيسي اظهار داشت: مخترعان و مبتكران ايراني مي‌توانند با عضويت در اين آكادمي، اختراعات جديدي را به ثبت برسانند.

وي با اشاره به مسابقات بين‌المللي مالزي اظهار داشت: اين مسابقات در سطح بسيار بالايي برگزار شد و مخترعان با هوش و ذكاوت بي‌نظير از كشورهاي مختلف جهان درآن حضور داشتند.

نفيسي گفت:اين مسابقات نشان مي‌دهد كه جوانان ايراني از پتانسيل‌هاي زيادي برخوردارند.تيم ايران در اين مسابقات نشان داد كه نخبگان و مبتكران زيادي را پرورش داده است.

يكي ديگر از مخترعان ‪ ۲۱‬ساله جوان ايراني شركت‌كننده درمسابقات بين‌المللي مالزي گفت:حمايت دولت از طرح‌هاي به ثبت رسيده، سبب توليد انبوه اختراعات مي‌شود.

"صدف عليرضايي"به خبرنگارايرنا گفت:بيشتر طرح‌هايي كه توسط جوانان مبتكر ايراني ساخته مي‌شود به دليل اينكه از طرف توليدكنندگان مورد حمايت قرار نمي‌گيرند و شناخته نمي‌شوند از سوي مسوولان نيز مورد توجه قرار نمي‌گيرند.

وي افزود: نخبگان بايد براي فروش اختراع خود، وكيل بگيرند تا بتوانند آن را به افراد معرفي كنند.

عليپور حمايت بي‌دريغ و بي‌وقفه مسوولان دولت را دربه ثمررساندن اختراعات نوين نخبگان ايران را امري خطير و موثر عنوان كرد و گفت: مسوولان بايد امكانات لازم را در اختيار جوانان خوش‌فكر قرار دهند تا آنان بتوانند توان خود را در با اختراع وسيله‌اي كاربردي به نمايش بگذارند.

وي با بيان اين مطلب كه در مسابقات بين‌المللي مالزي، نشان طلا را به صورت غيرحضوري كسب كرده است، گفت: من به دليل عدم توان مالي براي شركت در اين مسابقات، ناچار به ارايه طرح به صورت غيرحضوري شدم.

عليپور گفت: جوانان نخبه ايران زمين در اين مسابقات توانستند با دانش برتر خود ‪ ۱۶‬مدال طلا، چهار نقره و ‪ ۲۲‬برنز را از آن خود كنند.

"صدف عليپور"، دانشجوي سال دوم رشته حسابداري موفق به ساخت ماكت دستگاه تخليه گاز هوشمند در منازل شد.

تيم مخترعان و مبتكران ايراني كه در نوزدهمين نمايشگاه و مسابقات بين‌المللي مالزي موفق به كسب ‪ ۴۲‬نشان ارزشمند شدند، شامگاه چهارشنبه از طريق فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) به كشور بازگشتند.ك‪۳‬
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن