تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820412683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمل اسلامي اردن: بسياري از فاجعه‌ها در جهت حمايت از صهيونيستهاست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عمل اسلامي اردن: بسياري از فاجعه‌ها در جهت حمايت از صهيونيستهاست
سياسي. فلسطين. اشغال
امان - رحيل الغرايبه سخنگوي حزب جبهه عمل اسلامي اردن، گفت: آمريكا و صهيونيستها در پي فاجعه تاريخي و غير انساني غصب فلسطين، فاجعه‌هاي متعددي را در عراق، لبنان، سودان، سومالي و ديگر كشورها براي تسلط بر كل منطقه، با هدف تامين امنيت رژيم نامشروع صهيونيستي بوجود آورده اند.

وي كه روز چهارشنبه به مناسبت شصتمين سالروز غصب و اشغال فلسطين با خبرنگار ايرنا در امان گفت وگو مي‌كرد، افزود: جهان عرب و اسلام از ‪ ۶۰‬سال پيش تاكنون از آثار نكبت بار اشغال فلسطين كه در سال ‪ ۱۹۴۸‬آغاز شد، در رنج و درد است و هر روز آثار آن گسترش مي‌يابد، تا مناطق بسياري از سرزمين‌هاي عربي را دربر گيرد.

رحيل الغرايبه گفت: در همين راستا به بسياري از حقوق اعراب و حاكميت و استقلال آنان هتك حرمت مي‌شوند.

سخنگوي حزب جبهه عمل اسلامي اردن، خاطر نشان كرد كه طرح صهيونيستي - آمريكايي اصرار دارد كه اختلاف، فتنه و تقسيم را بوجود آورده و از استبداد ، ظلم و عقب ماندگي براي ادامه كنترل بر منطقه حمايت كند.

وي با اشاره به تلاش‌هاي آمريكا و صهيونيستها براي برقراري راه حلي سازشكارانه با طرف عربي كه ضعيف است، گفت: آنان در تلاش هستند كه حق بازگشت پناهندگان فلسطيني به ميهن شان را حذف كنند . رژيم صهيونيستي براي اين منظور از كشورها درخواست مي‌كند كه يهوديت اين رژيم را به رسميت بشناسند و كنگره آمريكا نيز چنين خواسته‌اي را تصويب كرده است.

الغرايبه، با هشدار نسبت به خطرهاي ناشي از الحاق طرف‌هاي عربي به توطئه سازش درباره مساله فلسطين، گفت: چنين سازشي به مصيبتهاي بيشتري براي ملت فلسطين منجر خواهد شد.

سخنگوي حزب جبهه عمل اسلامي اردن، با محكوم كردن سفر جرج بوش رييس جمهوري آمريكا به قدس اشغالي، براي شركت در جشن سالگرد تاسيس رژيم صهيونيتستي، گفت: آمريكا تلاش مي‌كند تا به كالبد طرح صهيونيستي خوني دوباره پمپاژ و براي تامين دستاوردهاي بيشتر براي اين رژيم غاصب، به اعراب فشار آوردد.

وي تاكيد كرد : آثار اين مساله هميشه در دل اعراب و فلسطينيان شعله مقاومت را روشن خواهد كرد و آنان مي‌فهمند كه هيچ راهي براي احقاق حق و بازپس‌گيري سرزمين و اماكن مقدسه خود، غير از مقاومت ندارند.

وي از فلسطينيان و همچنين اعراب خواست تا براي مقابله با تجاوز و توطئه هاي رژيم صهيونيستي، به وحدت روي آوردند، چرا كه دشمن صهيونيستي و آمريكايي بر عامل تقسيم، اختلاف و كاشتن بذر فتنه در ميان اعراب اصرار دارد.

سخنگوي حزب جبهه عمل اسلامي اردن، در ادامه اين مصاحبه، با اعتراض به اقدام فرمانداران در اردن در رد برگزاري برنامه‌هاي احزاب براي احياي سالروز غصب و اشغال فلسطين، گفت: ما به اين سياست رسمي، به صورت مشكوك نگاه مي‌كنيم .

سعد المناصير استاندار امان پايتخت اردن، به درخواست‌هاي احزاب اردني از جمله حزب جبهه عمل اسلامي براي برپايي فعاليت‌هاي مردمي و اعلام همبستگي با ملت فلسطين و يادآوري شصتمين سالروز فاجعه غصب و اشغال فلسطين و تاكيد بر حق بازگشت پناهندگان فلسطيني به سرزمين خود، پاسخ‌هاي منفي داده است .

حزب جبهه عمل اسلامي در اردن، در پي موافقت نكردن استاندار با برپايي چند برنامه فرهنگي و نصب چادرهايي با عنوان حق بازگشت در چند نقطه از شهر امان، تصميم گرفت از توده‌هاي مردم اردن دعوت كند تا در روبروي مقر خود در منطقه عبدلي در امان، در روز پنجشنبه تحصن كنند.

‪ ۱۵‬ماه مه ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي برابر با ‪ ۲۶‬ارديبهشت ماه ‪ ،۱۳۸۷‬شصتمين سالروز اشغال فلسطين است.

همزمان با اين روز، رژيم اشغالگر قدس مراسم جشن برپا مي‌كند، اما گروههاي فلسطيني، بخاطر تضييع حق خود، يادواره شصتمين سالگرد فاجعه فلسطين را برپا خواهند كرد.

بر اساس آمار رسمي اعلام شده، سازمان بين‌المللي امداد و اشتغال پناهندگان فلسطيني آنروا، تعداد يك ميليون و ‪ ۹۰۰‬هزار پناهنده فلسطيني در ‪ ۱۶‬اردوگاه فلسطيني ( ‪ ۱۳‬اردوگاه رسمي و ‪ ۳‬اردوگاه غير رسمي )در اردن زير پوشش دارد.

اين درحالي است كه به گفته فلسطينيان، بيش از ‪ ۶۰‬درصد جمعيت ‪ ۶‬ميليوني اردن را فلسطيني تبارها تشكيل مي‌دهند.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن