تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813284456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايش آخرين روزهاي زندگي بابي ساندز در جشنواره كن جنجال آفرين شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايش آخرين روزهاي زندگي بابي ساندز در جشنواره كن جنجال آفرين شد
فرهنگ و هنر. مراكز فرهنگي= كانونهاي فرهنگي
لندن - انتخاب فيلمي بريتانيايي درباره آخرين روزهاي زندگي بابي ساندز، برهوت سينماي انگليس در جشنواره كن را با جنجال آفريني شكسته است .

فيلم ‪ ۹۵‬دقيقه‌اي گرسنگي ساخته استيو مك كويين فيلم ساز جوان انگليسي است كه به شش هفته پاياني زندگي بابي ساندز شاعر و فعال سياسي عضو ارتش جمهوري خواه ايرلند در زندان بدنام و مخوف اچ -بلاك در بلفاست پرداخته است .

بابي ساندز در ماه مه سال ‪ ۱۹۸۱‬پس از يك اعتصاب غذاي ‪ ۶۶‬روزه در زندان اچ -بلاك و در شرايطي كه نماينده انتخابي مردم بلفاست در پارلمان بريتانيا بود، درگذشت .

اين فيلم با سرمايه مشترك كانال چهار تلويزيون انگليس و تهيه‌كننده خصوصي ساخته شده و بازيگر نقش بابي ساندز در آن مايكل فاسبندر بازيگر آلماني تبار ايرلندي است .

مك كويين كه پيش از اين جايزه معتبر هنري ترنر را برده ، بيشتر با ساختن فيلم‌ها و طرح‌هاي هنري درباره جنگ شهرت دارد و قبل از اين فيلم با طراحي تمبرهاي پستي منقوش به تصوير سربازان بريتانيايي كشته شده در عراق شهرت يافته بود.

قبولي نمايش فيلم گرسنگي در جشنواره كن با جنجال‌ها و قضاوت‌هاي مختلفي توام بوده است .

عده‌اي پرداختن به موضوعي جنجالي چون يك شهيد يا قرباني جمهوري خواه و آزادي طلب ايرلندي در زندان‌هاي دولت بريتانيا در قالب يك فيلم سينمايي را اقدامي مبتكرانه و جسورانه مي‌دانند.

در مقابل عده‌اي با اعتراض به پذيرش فيلم گرسنگي در معتبرترين جشنواره سينمايي جهان گفته‌اند كه نمايش زندگي يك تروريست زنداني زيبنده جشنواره كن نيست .

در مقابل هر يك از اين ديدگاه ها، مك كويين اعلام كرده كه فيلم او قصد ارايه چهره قرباني ، قهرمان و يا تروريست از بابي ساندز ندارد و صرفا قصد تحريك بيننده براي بحث بيشتر درباره اين سوژه به تاريخ پيوسته را دارد.

شصت و يكمين جشنواره سينمايي كن از روز چهارشنبه در جنوب فرانسه آغاز شده و تا ‪ ۲۵‬مه به مدت ‪ ۱۲‬روز ادامه خواهد يافت .
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن