تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815434002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در ژاپن : توسعه گردشگري ، توسعه و تثبيت صلح در جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در ژاپن : توسعه گردشگري ، توسعه و تثبيت صلح در جهان است
توكيو- سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن روز چهارشنبه ،گفت : توسعه گردشگري ، توسعه و تثبيت صلح در جهان است .

به گزارش ايرنا ، سيدعباس عراقچي امروز در سمينار يكروزه شكوه تاريخ ، طبيعت و فرهنگ پرشيا در سالن فردوسي سفارت جمهوري اسلامي ايران در توكيو، توضيح داد:،افزايش تعاملات فرهنگي و تعميق آنها موجب گسترش تحمل ، نوعدوستي ، حس اعتماد متقابل ملتها و دولتها به يكديگر و در نهايت صلح و دوستي را در جهان به ارمغان خواهد آورد.

عراقچي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران معتقد است كه تعاملات بين المللي در انتقال تجارب ، دانش و فن بسيار با اهميت بوده و در تحقق اهداف توسعه پايدار و همكاري مشترك اقتصادي ميان كشورها موثر است .

وي ابراز اميدواري كرد كه با تعامل و همفكري روساي بخشهاي گردشگري ايران و ژاپن ،زمينه‌ها و بسترهاي مناسبي براي رشد و ارتقاي مناسبات گردشگري ميان دو كشور فراهم شود.

وي يادآور شد: توسعه پايدار گردشگري با ديدگاه فرهنگي در دستور كار دولت جمهوري اسلامي ايران قرار دارد و سياستهاي كلان و برنامه‌هاي چشم انداز و اهداف آن تعيين و تدوين شده است .

عراقچي ، گفت : منابع عظيم فرهنگي ايران ، منحصر بفرد و نشانگر سهم فرهنگي غني ايران در تمدن بشري است كه اثرات عظيمي در ابعاد مختلف بر ساير نقاط جهان داشته است .

وي خاطرنشان كرد: باتوجه به اهميت تعاملات انساني ،فرهنگي در برنامه چهارم دولت و چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله توسعه كشور، سهم ايران از بازار جهاني گردشگري ، جذب حداقل ‪ ۵/۱‬درصداز تعداد گردشگران بين‌المللي يعني حدود ‪۲۰‬ ميليون گردشگر است .

به گفته عراقچي براي تحقق اين مساله مهم نياز به سرمايه‌گذاري ‪۳۰‬ ميليارد دلاري در اين حوزه است .

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن ، گفت : آثار شگفت انگيز تاريخي ، پيشينه غني و فرهنگي ، تعاملات تاريخي ايران بزرگ ، اقليم‌هاي گوناگون و متنوع ، بستر مطلوبي براي توسعه صنعت گردشگري ايران فراهم كرده است .

عراقچي در ادامه ارايه تسهيلات بيشتر،تسهيل در صدور رواديد،افزايش تعداد پروازها ميان دو كشور، تعامل موثر و بهينه با شركتهاي گردشگري فعال و تلاش براي افزايش شركتهاي فعال از طريق تعريف بسته‌هاي گردشگري باارايه قيمتهاي مناسب براي گروههاي مختلف رااز جمله برنامه‌هاي موردنظر براي تعميق و گسترش همكاريهاي دوجانبه ايران و ژاپن در بخش گردشگري عنوان كرد.

به گفته عراقچي ،برگزاري سمينارهاي توجيهي براي شناسايي و معرفي جاذبه هاي گردشگري با همكاري شركتهاي توريستي در محل سفارت ايران در توكيو، ارايه و برگزاري تورهاي ويژه براي نخبگان و اصحاب فرهنگ و رسانه ،تلاش براي برنامه - ريزي جامع تبليغاتي و تهيه فيلمهاي تلويزيوني مشترك ، برگزاري هفته فرهنگي و شركت در نمايشگاههاي بين‌المللي گردشگري در ژاپن از ديگر برنامه‌هاي سفارت ايران در توكيو در اين زمينه است .

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن ، گفت : ما فكر مي‌كنيم كه معرفي تاريخ و تمدن دو كشور به يكديگر نقش بسيار مهمي براي همكاريهاي بيشتر و توسعه روابط دو جانبه دارد.

عراقچي ،افزود: برگزاري نمايشگاه شكوه پرشيا در ژاپن درسال گذشته ميلادي (‪۲۰۰۷)‬در ژاپن ،فرصت مغتنمي بود كه شهروندان ژاپني با سابقه تاريخي وتمدني درخشان ايران در طول هزاران سال آشنا شوند.

وي ، اضافه كرد: پيگيري و اجراي بهينه سياستهاي دولت جمهوري اسلامي ايران از طريق ايجاد تسهيلات براي سفر اتباع ژاپني ، همكاري موثر و همه جانبه با شركتها و آژانسهاي گردشگري و تشويق به سفرهاي گروهي و تورهاي جمعي از جمله اقداماتي است كه از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن ، پيگيري مي‌شود.

وي يادآور شد: براين اساس نيز طي حداكثر سه روز ، رواديد گردشگري براي گردشگران ژاپني صادر مي‌شود و در شرايط خاص نيز امكان صدور يك روزه نيز وجود دارد.

سمينار يكروزه شكوه تاريخ ، طبيعت و فرهنگ پرشيا روزچهارشنبه به ميزباني هواپيمائي جمهوري اسلامي ايران و حمايت سفارت ايران در ژاپن درسالن فردوسي سفارت برگزار شد.

در اين سمينار يكروزه كه روساي آژانسهاي فعال صدر جدول و تورگردانان مهم ژاپني نيزحضور داشتند،شيوه‌هاي نوين جذب مسافر و راهكارها و مزاياي استفاده از پروازهاي هما به منظور افزايش ضريب اشغال صندلي نسبت به رقباي ديگر در بازار ژاپن مورد بررسي قرار گرفت .
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن