تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820131238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دادگستري:حمايت حكومت ،جامعه را به تامين امنيت اميدوار مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير دادگستري:حمايت حكومت ،جامعه را به تامين امنيت اميدوار مي كند
وزير دادگستري تاكيد كرد: رسانه ها نبايد به خود جرات دهند كه حكم قاضي را كه همه آن را مي پذيرند در برابر نقد و تخريب قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسين الهام امروز در همايش دادستانهاي سراسر كشور افزود: در محاكمات 4 سال پيش و در قضيه معروف تهران و پخش مستقيم دادگاه از طريق رسانه با مشكلاتي مواجه شديم كه فقدان دادسرا، به احساس عدالت و امنيت قضايي لطمه زد ، درآن محاكمات اين امر تلقي شد كه احساس عدالت قضايي و امنيت قضايي در افكار عمومي خدشه دار شد و همين امر باعث شد رويكرد تجديد نظر در اين بحث واحياي مجدد دادسراها مطرح شود.

وي تصريح كرد: تفكيك مدعي از حكم عمده ترين ضرورتي بود كه احياي دادسراها به سمت آن حركت كرد.

سخنگوي دولت گفت: احساس بي عدالتي و فقدان امنيت قضايي مربوط به ساختار و تشكيلات بود و نفس احياي دادسرا به اين نياز پاسخ مثبت بود.

الهام تاكيد كرد: ساختار دادسرا و مقتضيات كار آنها و قوانين حاكم بر دادسرا بايد متعلق به نيازمندي اجتماعي باشد ، نمي توانيم همان قواعدي كه براي محاكمه و حكم تعريف مي كنيم براي دادسرا نيز مدنظر قرار دهيم .

وي گفت: بخشي از تامين امنيت به ساختار مناسب بر مي گردد و در اين جهت بايد گفت: بايد استقلال لازم را بين اين دو نهاد تعريف و حفظ كنيم.

سخنگوي دولت به فرمان امام (ره) در سال 58 اشاره كرد و گفت: در سال 58 شاهد حكمي از سوي امام خميني درخصوص دادگاه ويژه روحانيت بوديم به گونه اي كه در اين فرمان نهاد خاصي با عنوان يك هيئت منصفه تشكيل شد و اين يك ابتكار در عرصه مديريت قضايي بود.

الهام تصريح كرد: حمايت حكومت ، جامعه را به تامين امنيت اميدوار مي كند و اين امر مستلزم اين است كه جايگاه دادستان را به عنوان حامي مظلوم و حامي جامعه بدانيم .

وي گفت: پليس به عنوان يك نظام واحد در كشور عمل مي كند و دادسرا نمي تواند منفصل از اين بخش ها اقدام كند.

سخنگوي دولت تاكيد كرد: حمايت از دادستان ها براي اقدام در راستاي پروژه هاي مخل امنيت لازم است و بايد گفت مديريت واحد و قاطع پليس خدمات قضايي بر عهده دادستان است.

الهام ، امنيت اجتماعي و احساس عدالت را دو موضوع مهم بر شمرد و افزود: اگر احساس امنيت وجود نداشته باشد امنيت و آرامش ايجاد نخواهد شد و بخش عمده اي از احساس عدالت با اطلاع رساني دقيق فراهم مي شود وابزار اين امر رسانه ها هستند.

وي گفت: رسانه ها نبايد به خود جرات دهند كه حكم قاضي را كه همه آن را مي پذيرند در برابر نقد و تخريب قرار دهند.

سخنگوي دولت گفت: دادسراها بايد در تيررس افكار عمومي قرار گيرند و اطلاع رساني لازم را داشته باشند و نياز افكار عمومي را مديريت كنند.

الهام تاكيد كرد: ساختار دادسرا يك ضرورت در جامعه است كه هم مظلوم و هم جامعه را تقويت مي كند و بايد گفت ساختار فعلي پاسخگو نيست و ايجاب مي كند اين ساختار را مورد تجديد نظر قرار دهيم .
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن