تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804100814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كل بانك مركزي طرح عدم پذيرش طرح بنگاههاي زودبازده در حال بررسي است - قسمت پاياني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس كل بانك مركزي طرح عدم پذيرش طرح بنگاههاي زودبازده در حال بررسي است - قسمت پاياني
اقتصاد
رييس كل بانك مركزي درپاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اظهارات اخير وزير كار در خصوص عدم پذيرش طرح‌هاي بنگاه‌هاي زودبازده، گفت: اين موضوع در اين بسته محل بحث است اما پس از نهايي شدن، اعلام خواهد شد.

به گزارش ايرنا، وي درعين حال گفت: در اين بحث هم روال گردش كار اعتبارات از سيستم بانكي با اين شرط اصلي كه بانكها بايد در تامين منابع و اعطاي تسهيلات در حد منابع موجود خود كار كنند و اين منابع را با نظارت دقيق تر چه براي طرحهاي زودبازده و چه ساير طرحها به مشتريان پرداخت كنند.

مظاهري افزود: يكي از مشكلات ما موضوع نظارت بانكها بر اعتبارات پرداختي و حتي دخالت بانكها درخصوص انتخاب طرح‌ها بود، اين دو مسئله بايد اصلاح شود و مسائل مربوط به سود و منافع حاصل از تسهيلات و نحوه تقسيم مراحل قانوني شرعي و مراحل منطقي و اقتصادي خود را طي كند و براساس آن تنظيم شود.

وي تصريح كرد: در تنظيم سياستهاي پولي و ضوابط بانكي تابع و مطيع اصل لاتظلمون و لاتظلمون هستيم و لا تظلمون (تسهيلات گيرنده بيش از حدي كه وام گرفته و سودي كه برده به او ظلم و احجاف شود و لا تظلموني( كسي كه سپرده گذاشته كمتر از حدي كه دارايي خود را داده پس بگيرد)، هستيم.

مظاهري با اشاره به اينكه بايد حقوق دو طرف را رعايت كرد، افزود: برخي اوقات مشكلات بانكي است كه چطور حد وسط را رعايت كند برخي اوقات ما از اين طرفي مي‌افتيم و برخي اوقات به نحوي ديگر دچار مشكل مي‌شويم.

وي گفت: همه هنر سيستم بانكي اگر بخواهد نظام اقتصادي و معتبر و منظم و سيستماتيك و درعين حال منطبق با قواعد اسلامي باشد اين است كه حدوسط را انجام دهد و تابع اين اصل اصيل باشد.

** هزينه مالي در قيمت تام شده شركتها زير پنج درصد است
وي در پاسخ به پرسشي در اين خصوص گفت: اين بحث را وارد نمي‌شوم بلكه بايد ابتدا جمع بندي و بعد اصلاح شده را ارايه كرد.

** پيشنهاد اسكناس به مناسبت صد سالگي نفت
مظاهري در خصوص پيشنهاد چاپ اسكناس به مناسبت يكصد سالگي صنعت نفت، گفت: اگر قرار است اسكناس جديدي منتشر شود روي اسكناس بايد تمثال حضرت امام خميني (ره) و در پشت آن به عنوان مثال تصوير يكي از تاسيسات نفتي باشد.

وي تصريح كرد: پيش از اين هم يكي از اسكناس‌هاي قديمي تصوير يكي از پالايشگاه‌هاي كشور بود، پيشنهاد خوبي است اما بايد اين موضوع را به خوبي بررسي كرد هم به لحاظ ظرافت‌هايي مورد نياز چاپ اسكناس و هم به لحاظ مجموع ايده‌هايي كه براي تصوير پشت اسكناس مطرح است.

** تكذيب نقش وزارت كار در تصويب وام‌هاي بيش از يك ميليارد ريالي وي در پاسخ به پرسشي مبني بر برخي اخبار منتشره در خصوص ضرورت اعطاي مجوز توسط وزارت كار در خصوص تصويب وام‌هاي بيش از يك ميليارد ريالي گفت:
اين مطلب نه صحت دارد، نه حرف درست، عملي، منطقي و اقتصادي است.

** تغيير مديران بانكها
مظاهري درباره تغيير مديران بانكها، گفت: اگر اين مديرعامل از بانك خصوصي باشد و مجمع عمومي بانك تصميمي براي تغيير مديران خود بگيرد، بايد دليل و تغيير و علت تعيين مديران جديد (ضررورت سابقه و تخصص براي مدير جديد) را به بانك مركزي ارايه دهد و تاييد مديران را از نظر فني تخصصي از مجمع دريافت كند.

وي گفت: در مورد بانكهاي دولتي، با توجه به اينكه سهامدار بانكهاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي است اگر مجمع تصميم بگيرد كه برخي از مديران را تغيير دهد يا با استعفاي مديران موافقت كند، اين امر بايد به لحاظ فني و تخصصي مورد تاييد قرار گيرد.

** شايعه بركناري مديرعامل بانك توسعه صادرات
رييس كل بانك مركزي در خصوص شايعه بركناري كوروش پرويزيان مديرعامل بانك توسعه صادرات ايران گفت: تا آنجا كه مطلع هستم، اين موضوع در حد يك پيامك بازي بود.

** تبليغات بانكها براي جوايز قرض الحسنه
وي از تصميم بانك مركزي براي ضابطه مند كردن تبليغات بانكهاي قرض الحسنه خبر داد و گفت: مردم براي سپرده‌گذاري خود درقالب قرض الحسنه توقعي ندارند، اما براي تشويق چنين خيري بايد ضوابطي وجود داشته باشد تا بتوان از آنها تشكر كرد.

مظاهري تصريح كرد: يكي از موارد بسته سياستي توجه به اين موضوع فرهنگي است.

** دو بخش شدن سسستم بانكها به صورت قرض الحسنه و سرمايه‌گذاري وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر پيشنهاد رييس جمهوري در خصوص دو بخش شدن سيستم بانكها به صورت قرض الحسنه و سرمايه گذاري، گفت: اين پيشنهاد توسط رييس جمهوري مطرح نشده است.

وي تصريح كرد: اين طرح از سوي برخي افراد ارايه شده و روي آن كار مي شود، اين موضوع يك ايده درحال بررسي است.

رييس كل بانك مركزي افزود: اين طرح كامل نيست هنوز كار دقيقي روي آن صورت نگرفته و بايد كاملتر شود و درنهايت وقتي كامل شد همراه با توجيهات به بانك مركزي ارايه شود ، بانك مركزي تاييد كند و پس از آن اجرا شود و بدون تاييد بانك مركزي چنين اتفاقي نخواهد افتاد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن