تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804099141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مظاهري اعلام كرد:بسته كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي قابل ابلاغ نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مظاهري اعلام كرد:بسته كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي قابل ابلاغ نيست
رئيس كل بانك مركزي با اشاره به ارسال نامه اي به رئيس جمهور در مورد تعيين نرخ سود بانكي، گفت: بحث كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي در بسته سياستي بانك مركزي قابل ابلاغ نيست و اين بسته داراي اشكالاتي است.

به گزارش خبرنگار مهر طهماسب مظاهري امروز درحاشيه مراسم رونمايي از ايران چك 50 هزار توماني بانك مركزي در جمع خبرنگاران در خصوص كاهش نرخ سود بانكي به 10 درصد با وجود مخالفت بانك مركزي با كاهش اين نرخ، گفت: بسته سياسي- نظارتي پيشنهادي بانك مركزي در كميسيون اقتصادي دولت به جانشيني شوراي پول و اعتبار برر سي و برخي اصلاحات در اين خصوص پيشنهاد شد.

رئيس كل بانك مركزي با اشاره به اينكه بسته سياسي شامل سه بخش است، گفت: يك بخش اين بسته جزو اختيارات بانك مركزي و رئيس كل آن بوده كه ابلاغ و لازم الاجرا شده است.

وي با اشاره به اينكه برخي از موارد بسته نيز در اختيار شوراي پول و اعتبار بوده است، افزود: فعلا اختيار شوراي پول و اعتبار به كميسيون اقتصادي دولت داده شده و از موضع شوراي پول و اعتبار برخي تغييرات صورت گرفته است.

به گفته مظاهري برخي از اين تغييرات عبارتند از اينكه سپرده قانوني براي سپرده هاي قرض الحسنه 11 درصد بود كه در كميسيون اقتصادي به 10 درصد تغيير يافت و اين اصلاح انجام شد كه ابلاغ خواهد شد.

وي ادامه داد: اما در برخي موارد ديگر در مصوبه اي در كميسيون اقتصادي دولت به عنوان شوراي پول و اعتبار كه به ما ارسال شد، برخي اشكالات يا نارسايي ها و تناقض هايي در متن هايي كه نوشته شده بود، ديده شد.

رئيس كل بانك مركزي با بيان اينكه اين تغييرات بعد از روزي صورت گرفت كه در آن روز اعلام كرده بودم نرخ سود بانكي تا ساعت 14 همان روز اعلام خواهد شد، افزود: به عبارت ديگر بعد از آن روز تغييراتي در اين مصوبه انجام شد كه اين تغييراتي كه به ما ارسال شد، بسته را واجد اشكالاتي كرد.

وي اظهار داشت: براين اساس نامه اي را به رئيس جمهور ارسال كردم و اشكالات آن را با تفصيل و كارشناسانه توضيح دادم و منتظر هستيم كه رئيس جمهور دستور دهند كه اين بررسي مجدد صورت گيرد و تغيير، تبديل و اصلاحات لازم انجام شود.

به گفته مظاهري در مورد بخش نرخ سود بانكي آنچه كه به ما به عنوان مصوبه كميسيون اقتصاد ارسال شد، با آنچه كه رئيس جمهور ديروز اعلام كردند، متفاوت است.

وي با تاكيد بر اينكه بنا دارم اين بحث را در داخل كميسيون به جمع بندي برسانيم، خاطرنشان كرد: هر زمان اين موضوع جمع بندي، نهايي و قابل ابلاغ شد آن را ابلاغ خواهيم كرد، زيرا بسته فعلي قابل ابلاغ نيست.

وي تاكيد كرد: از نظر ما بسته فعلي بانك مركزي با اشكالاتي كه دارد قابل ابلاغ نيست و پيشنهاد اصلاح آن را داده ايم، بنابراين بعد از جمع بندي، هم جمع بندي اصلاح شده و هم توضيحات آن را اعلام خواهيم كرد.

وي افزود: در بحث تعيين نرخ سود، كميسيون اقتصادي به جاي شوراي پول و اعتبار عمل كرد، اما متني كه به ما در اين خصوص داده شد با آنچه كه رئيس جمهور ديروز اعلام كرد متفاوت است.

نرخ تورم هدف امسال

رئيس كل بانك مركزي در خصوص نرخ تورم هدف سال 87 گفت: تعيين نرخ تورم هدف سال 87 جزو وظايف دولت است و جزو وظايف شوراي پول و اعتبار و بانك مركزي نيست و اين دو به تنهايي نمي توانند اين نرخ را تعيين كنند، چون پارامترهاي ديگري غير از سياستهاي پولي نيز آن را تعيين مي كنند.

وي ادامه داد: سناريوهاي مختلفي در خصوص نرخ تورم هدف سال 87 يا پيش بيني آن به كميسيون اقتصادي دولت ارائه داديم.

مظاهري تصريح كرد: بانك مركزي سناريوهاي تعيين اين هدف را با توجه به آثار، جوانب، تبعات والزامات و اقداماتي كه در سياستهاي پولي و مالي بازار سرمايه و هزينه هاي دولت بايد صورت گيرد، به كميسيون اقتصادي دولت ارائه داده است.

وي با اشاره به اينكه تبعات هر يك از اين الزامات نيز مشخص شده است، تصريح كرد: برخي نكات مورد اتفاق همه است كه يكي از آنها اين است كه بانكها در سياستهاي پولي سال جاري بتوانند كاري كنند كه اعتبارات خود را در سقف منابع و سپرده هايي كه مي توانند جمع آوري كنند، داشته باشند و اضافه برداشت بانكها از منابع بانك مركزي كماكان اجرا شود.

رئيس كل بانك مركزي افزود: هر نرخي كه به عنوان نرخ تورم هدف سال 87 در نظر بگيريم، ناچاريم اين سياست را حفظ كنيم كه بانكها در حد منابع خود اعتبار پرداخت كنند و به منابع بانك مركزي به عنوان منبعي براي پرداخت اعتبارات نگاه نكنند.

اضافه برداشت بانكها

وي افزود: سال گذشته به دليل تعهدات سنگين و بيش از حد منابع بانكها كه براي آنها ايجاد شده بود، ناچار شديم از روش كنترل اداري و سه قفله كردن منابع بانك مركزي استفاده كنيم، اما امسال با توجيه بانكها و حاكم شدن نظام منطقي، رفتار بانكها براي تقاضاي اضافه برداشت از بانك مركزي و هم رفتار دولت براي ايجاد تعهد براي بانكها تعديل خواهد شد.

اسكناس يكصدمين سالگرد صنعت نفت

مظاهري در مورد پيشنهاد اسكناس به مناسبت يكصدمين سالگرد اكتشاف نفت در كشور، گفت: انتشار هر اسكناسي بر اساس قانون بايد به تمثال حضرت امام (ره) در پشت آن مزين شود. دوستان صنعت نفت نيز پيشنهادي مبني بر انتشار اسكناس به مناسبت يكصدمين سال صنعت نفت مطرح كرده بودند كه در اين صورت مثلا طرحي با شكل يكي از تاسيسات نفتي منتشر شود.

تغيير مديران عامل بانكها

وي در مورد احتمال تغيير مديران عامل بانكها، گفت: در مورد بانكهاي خصوصي اگر مجمع عمومي بانكها تصميمي در مورد تغيير مديران عامل بگيرند، بايد دلايل را اعلام كنند و مشخصات و سوابق مديران جديد را به بانك مركزي ارائه دهند.

وي ادامه داد: رئيس مجمع بانكهاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي است و اگر مجمع اين بانكها تصميم به تغيير مديران عامل بانكها بگيرد، بانك مركزي بايد مديران جديد را تائيد كند.

حسابهاي قرض الحسنه

رئيس كل بانك مركزي در بخش ديگري از سخنان خود از جمع كردن تبليغات جوايز پرداختي حسابهاي قرض الحسنه بانكها به زودي خبر داد و گفت: يكي از بندهاي بسته سياستي به اين موضوع باز مي گردد.

وي در مورد ايده و بسته بندي بانكها به دو گروه بانكهاي سرمايه گذاري و قرض الحسنه اظهار داشت: اين طرح توسط برخي افراد ارائه شده و در دست بررسي است، با اين وجود هر تغييري درهر بانكي نيازمند اخذ تائيد از بانك مركزي است.

مظاهري با تاكيد بر اينكه اين ايده بايد پس از بررسي كامل همراه با توجيحات لازم به بانك مركزي براي تائيد ارائه شود، گفت: بدون تائيد بانك مركزي اين اتفاق اجرايي نخواهد شد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن