تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826785144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ملک سلیمان پنج میلیاردی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: ملک سليمان پنج ميلياردي! فيلم ملک سليمان، فيلمي عظيم است با هزينه هاي بسيار. هزينه هاي اين فيلم، واقعا چقدر است؟ بدون شک، براي جمع و جور کردن چنين کار عظيمي، هزينه هاي زيادي صرف شده است. هفته نامه پنجره، در پرونده اي، به بررسي هزينه هاي اين فيلم سينمايي پرداخته است؛ فيلمي که ظاهرا قرار است قسمت هاي دوم و سوم آن نيز، به بازار بيايد و به اصطلاح، يک تريلوژي باشد.
ملک سليمان
تكميل و نگارش فيلم‎نامه كه توسط بحراني و همكارانش با دقت و وسواس زيادي انجام شد، حدود شش‎ماه طول كشيد. با نهايي شدن فيلم‎نامه، گروه وارد فاز بعدي كار يعني «پيش توليد» شد. هشت ماه اوليه بعد از نگارش فيلم‎نامه، به تحقيق درباره جلوه‌هاي ويژه تصويري و بررسي تكنولوژي روز دنيا اختصاص يافت. سعي گروه از همان ابتدا بر اين بوده كه خروجي كار چيزي باشد كه حداقل استانداردهاي جهاني را دارا بوده و براي پخش در كشورهاي خارجي نيز مناسب باشد. براي همين دقت و حساسيت ويژه‌اي درخصوص جلوه‌هاي ويژه فيلم انجام شد. حساسيتي كه در نهايت پاي «لئولو»ي هنگ كنگي را به پروژه ملك سليمان باز كرد. «لئولو» پيش از اين براي فيلم «ببر خيزان، اژدهاي پنهان» نامزد دريافت جايزه اسكار شده و به‎خاطر همان كار، جايزه بريتيش آكادمي لندن را دريافت كرده بود.  آفريده، كه كار تهيه‎كنندگي اولين محصول بزرگ سينمايي ايران (big production) را بر عهده داشته است، درباره حساسيتي كه او و همكارانش براي جلوه‌هاي بصري ملك سليمان داشته‎اند، گفت: «در ابتداي كار اين مسئله روشن بود كه بايد از جلوه‌هاي ويژه استفاده زيادي داشته باشيم، اما عملا اين امكانات در سينماي ايران موجود نبود؛ در نتيجه به‎دنبال تأمين آن رفتيم.»  او ادامه داد: «ابتدا در ميان هنرمندان ايراني اين مسئله را مطرح كرديم و بيش از 100 اتود از كارهاي افرادي كه تصور مي‌شد شايد بتوانند كاري براي فيلم انجام دهند جمع‎آوري شد، اما هيچ‎يك از آن‎ها در حد فيلمي سينمايي نبود؛ در نتيجه سراغ خارجي‌ها رفتيم.»  فرآورده اظهار داشت: «براي يافتن فردي كه بتواند كار ما را انجام دهد و دستمزد درخواستي‎اش با بودجه‌اي كه در اختيار داشتيم همخواني داشته باشد، جست‌وجوي زيادي كرديم. ابتدا با پيشنهادهاي بالايي روبه‎رو شديم تا اين‌كه در نهايت با مراجعه به هنگ كنگ، لئولو وارد پروژه شد.»  اين تهيه کننده همچنين بيان داشت: «شرط ما اين بود كسي كه كار را قبول مي‎كند با بچه‌هاي ايراني همكاري كند و علاوه‎بر آموزش به آنان، كار را پيش ببرد. خوشبختانه اين توافق صورت گرفت و حدود 10 نفر از بچه‌هاي ايراني كه نمونه كار خود را ارائه كرده بودند، وارد كار شدند و علاوه‎بر يادگيري، كارهاي مربوط به فيلم را انجام مي‌دادند.»  آفريده در گفتگوي ديگري پس از اكران فيلم درباره اينكه چرا كار ساخت جلوه‌هاي ويژه ملك سليمان به گروه خارجي سپرده شد، گفت: «متأسفانه نمي‌توانستيم كار را به متخصصان داخلي بسپاريم؛ زيرا تجربه اين كار در ايران وجود نداشت. آن چيزي كه به اسم جلوه‌هاي ويژه در ايران وجود داشت، در حد كارهاي تيزرسازي بود و البته در قطع تلويزيون. به نظر من هنر اين نيست كه بگوييم همه كارهاي مربوط به پروژه را خودمان يك تنه بدون كمك ديگران پيش برديم؛ هنر در اين است كه كار درست و در نهايت كيفيت انجام شود. به نظرم سپردن كار به متخصصان خارجي عقلاني‌ترين حركتي بود كه از سوي ما انجام پذيرفت. حضور آقاي لئو موجب شد تا مجموعه‌اي از بچه‌هايي كه به كار جلوه‌هاي ويژه علاقه‌مند بودند، بتوانند تجربيات و آموخته‌هاي خود را در اين زمينه افزايش داده و به‎روز كنند. ما حتي تعدادي از اين‌ها را به هنگ كنگ فرستاديم. اين دوستان تحت نام همان شركتي كه نامش را بردم، زير نظر آقاي لئو كار كردند و در اين كار پخته شدند.»  پس از امضاي قرارداد، لئولو و گروه 220 نفري‎اش در شركت شخصي او يعني legend toonland كار خود را براي جلوه‌هاي ويژه فيلم آغاز كردند. همان ابتدا شركتي با نام كاريز پارسه در ايران تأسيس شد تا كار انجام جلوه‌هاي ويژه فيلم را با نظارت و همكاري لو، پيش ببرد.  لئولوي بودايي كه اولين تجربه كاري‎اش را در همكاري با يك گروه مسلمان ايراني از سر مي‌گذراند، ظاهراً ارتباط خوبي با كار برقرار كرده بود. او مفهوم كار ديني را درك كرده و به اذعان بحراني در بسياري از صحنه‌هاي فيلم، كمك شاياني به او و تيم كارگرداني‎اش كرده بود. وي مدتي قبل در گفتگويي كه با فارس انجام داده بود، درباره سينماي ايران گفته بود: «فيلم‌هاي ايراني در سطح جهان، به‎خاطر داستان‌هاي زيباي‌شان و جوايزي كه برده‌اند، معروف هستند، اما از نظر استانداردهاي جهاني، سينماي ايران چندان قابل قبول نيست. بايد امكانات جديدي مثل تجهيزات ديجيتالي به سينماي ايران وارد شود و هزينه‌هاي زيادي هم در اين راه انجام گيرد و اين كاري است كه ما در پروژه ملك سليمان قصد انجام دادن آن را داريم.» ملك سليمان نبي، با تكيه بر محتواي خوب و جلوه‌هاي ويژه بي‎نقصش تمامي قواعد فيلم‎سازي ايران را تغيير داده و به آثار سينمايي فاخر دنيا پهلو زده است. بنابراين طبيعي است كه چنين فيلمي بتواند لقب گران‎ترين فيلم تاريخ سينماي ايران را براي خود دست و پا كند. به گفته تهيه‎كننده فيلم، حدود 4 ميليارد و 600 ميليون تومان، خرج نقدي فيلم بوده و در حدود 400 ميليون تومان هم صرف خريد تجهيزات شده و نهايتا مي‌توان گفت 5 ميليارد تومان خرج اين فيلم شده استبا نهايي شدن بحث جلوه‌هاي ويژه، عملاً مرحله پيش‎توليد كار آغاز شد و گروه براي ساخت دكورها كار خود را شروع كردند. حدود 18 هزار مترمربع دكور جديد در منطقه شهريار ساخته شد. بخش‎هايي از ساحل دريا در منطقه‌اي در گيلان نيز نياز به طراحي مجدد داشت. با تكميل مرحله پيش‎توليد، كار تصويربرداري آغاز شد و فيلم به‎طور رسمي در نيمه تيرماه سال 1386 كليد خورد. اما به هرحال بعد از شش ماه از آغاز تصويربرداري به دلايلي كه آفريده آن‎ها را مشكلات مالي و كمبود بودجه عنوان كرد، متوقف شده و بعد از 9 ماه مجددا آغاز شد.  هزينه‌هاي توليد تا پيش از ساخت ملك سليمان، «دوئل» احمدرضا درويش با حدود يك ميليارد تومان هزينه، گران‎ترين فيلمي بود كه در سينماي ايران ساخته شده بود. دوئل در زمان خودش توانست الگوهاي رايج فيلم‎سازي ايران را حداقل در سكانس‌هاي ابتدايي فيلم، از حيث جلوه‌هاي ويژه تصويري تغيير دهد و نام خود را در صدر فهرست فيلم‌هاي ايراني به لحاظ جلوه‌هاي بصري بنشاند. با ساخت ملك سليمان اما همه چيز عوض شد. بدون اغراق بايد گفت، ملك سليمان نبي، با تكيه بر محتواي خوب و جلوه‌هاي ويژه بي‎نقصش تمامي قواعد فيلم‎سازي ايران را تغيير داده و به آثار سينمايي فاخر دنيا پهلو زده است. بنابراين طبيعي است كه چنين فيلمي بتواند لقب گران‎ترين فيلم تاريخ سينماي ايران را براي خود دست و پا كند. به گفته تهيه‎كننده فيلم، حدود 4 ميليارد و 600 ميليون تومان، خرج نقدي فيلم بوده و در حدود 400 ميليون تومان هم صرف خريد تجهيزات شده و نهايتا مي‌توان گفت 5 ميليارد تومان خرج اين فيلم شده است.  اگرچه مجتبي آفريده هنوز رقم نهايي را كه خرج جلوه‌هاي ويژه اين فيلم شده است اعلام نكرده، اما به نظر مي‌رسد بخش زيادي از بودجه 5 ميليارد توماني اين فيلم به جلوه‌هاي ويژه‎اش اختصاص يافته باشد. بخشي كه توانست جوايز اول جشنواره فيلم فجر و جشن خانه سينما را به خود اختصاص دهد.  به‎غير از بخش جلوه‌هاي ويژه، صداگذاري و ساخت موسيقي فيلم نيز در هنگ كنگ و چين انجام شده است. صداگذاري فيلم به شيوه دالبي توسط كينسون تسانگ در هنگ كنگ آغاز شد و با همكاري تيم 24 نفره‎اش به پايان رسيد و در نهايت يكي از زمينه‎هايي شد كه ملك سليمان را در بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر به سيمرغ بلورين رساند.  موسيقي فيلم نيز توسط پانك چان در هنگ كنگ ساخته شد و درست مثل صداگذاري و جلوه‌هاي ويژه، يكي از بخش‎هايي بود كه در جشنواره فيلم فجر براي ملك سليمان، سيمرغ بلورين دريافت كرد.  اكران و فروش در ابتدا قرار بود فيلم ملك سليمان به جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر برسد، اما با قرار گرفتن تعطيلات سال نوي مسيحي و تعطيلات در چين و هنگ كنگ، كار آماده نشد و گروه فيلم‎ساز تصميم گرفت تا فيلم را براي جشنواره سال بعد آماده كند. ملك سليمان در جشنواره بيست و هشتم در 9 بخش نامزد دريافت سيمرغ بلورين شد كه در اين ميان توانست در پنج بخش چهره‎پردازي، تصويربرداري، جلوه‌هاي ويژه، صداگذاري و ميكس و همچنين موسيقي متن اين جوايز را نصيب خود كند. ملك سليمان همچنين جايزه ويژه مصطفي عقاد را هم در بخش سينماي بين‎الملل به خود اختصاص داد. جايزه‌اي كه هر سال به بهترين فيلمي كه در حوزه ديني ساخته مي‌شود، تعلق مي‌گيرد.  آخرين فيلم شهريار بحراني، در چهاردهمين جشن خانه سينما هم چهار تنديس شايستگي براي فيلم‎برداري، طراحي صحنه و لباس و جلوه‌هاي ويژه بصري دريافت كرد. گروه سينما و تلويزيون تبيان





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 371]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن